نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

نقاشي ساختمان در صادقيه

آموزش نقاشي ساختمان

انجام شش مرحله پيش از نقاشي ساختمان يا منزل خود

قبل از شروع مطلب به دليل طولاني بودن تصميم گرفتيم در ابتداي آن خلاصه اي قرار بدهيم تا اگر مايل نيستيد كل مطلب را مطالعه كنيد خلاصه ميتواند براي شما مفيد باشد.آموزش رنگ آميزي ساختمان با قلم مو

انجام شش مرحله پيش از نقاشي ساختمان:

1- جمع آوري لوازم محيط و پوشش مناسب محيط اطراف

2-  محدود كردن ناحيه نقاشي و اعمال پوشش مناسب براي جلوگيري از رنگ شدن اطراف

3- مرحله زير سازي

4- انتخاب رنگ و ساخت آن

5- انتخاب ابزار نقاشي و رنگ آميزي

6- در نهايت نقاشي و رنگ آميزي ناحيه مورد

 آموزش رنگ آميزي ساختمان با قلم مو

مناسب ترين موقعيت براي انجام پروژه رنگ آميزي و نقاشي ديوارهاي ساختمان، هنگامي است كه شرايط آب و هوايي موجود امكان باز گذاشتن در و پنجره ها را مهيا كند و تا بتوان مرحله خشك شدن سريع لايه رنگي را به جريان هوا و گرماي آن سپرد. حال اگر شما نيز فرصت را غنيمت شمرده و مهم تر از همه قصد داريد اين پروژه را خودتان انجام دهيد، نقاشي ساختمان اگرچه به ظاهر ساده به نظر مي آيد ولي داراي چندين مرحله بوده و رعايت نكاتي در هر مرحله، مي تواند با سرعت بيشتر به نتيجه بهتري منجر شود. اين مراحل و نكات آنها عبارتند از:

۱) جمع آوري لوازم كاربردي و دكوراسيوني مورد نياز و همچنين پوشش آنها:

پس از جمع كردن لوازم در گوشه اي از فضا، آنها را با لايه اي پلاستيكي خوب پوشش دهيد. براي اين منظور شما مي توانيد اين لايه هاي پلاستيكي را به صورت متري تهيه كنيد.

۲) محدود كردن نواحي مورد نظر نقاشي و پوشش مناسب قسمت هاي هم جوار براي جلوگيري از آغشته شدن به رنگ هنگام نقاشي ماسكه كردن:آموزش رنگ آميزي ساختمان با قلم مو

به عنوان مثال پوشاندن كليدها و پريزهاي برق و تلفن، شيشه هاي پنجره ها، دستگيره هاي درب ها و غيره از جمله اين اقدامات هستند. براي انجام اين كار از نوارچسب هاي كاغذي به تنهايي و يا به همراه روزنامه مي توانيد استفاده كنيد. حتي ممكن است شما بخواهيد تنها قسمت هايي از يك ديوار را آن هم با رنگي متفاوت پوشش دهيد كه در چنين شرايطي نيز چسب هاي نواري كاغذي ابزار اصلي محسوب مي شوند. نكته اي كه بايد در اينجا به آن توجه كنيم اين است كه در صورتي كه چسب نواري كاغذي را براي ماسكه كردن انتخاب كرده ايد، توجه داشته باشيد تا خشك شدن كامل لايه رنگي، هرگز بر كندن آن اصرار نورزيد زيرا امكان برداشته شدن لايه رنگ به همراه چسب وجود دارد. حال اگر با وجود خشك شدن رنگ كندن چسب به راحتي انجام نمي گيرد، كافي است پنبه اي را به تينر روغني آغشته كرده و بر روي چسب بماليد سپس آن را به آرامي از روي سطح رنگ جدا سازيد.

توجه: به هيچ وجه به جاي تينر روغني، تينر فوري را امتحان نكنيد زيرا تينر فوري رنگ ديوار را در خود حل كرده و شما مجبور خواهيد بود دوباره آن ديوار را رنگ كنيد.

۳) مرحله زيرسازي:

كليه قسمت هاي فرورفته اي را كه در اثر ضربه بر روي ديوار پديد آمده است با گچ و يا بتونه پر كرده و سپس هرگونه اختلاف سطح را با سمباده صاف و يكنواخت كنيد. به اين ترتيب بستري مناسب براي رنگ آميزي حاصل مي شود.

۴ ) مرحله انتخاب رنگ و ساخت رنگ مورد نظر:آموزش رنگ آميزي ساختمان با قلم مو

ابتدا نوع رنگ مورد نظر را با توجه به ديوار، سقف و غيره و همچنين پوشش قبلي آن انتخاب كرده و سپس به مرحله ديگر يعني ساخت رنگ دلخواه بپردازيد. به عنوان مثال براي پوشش كليه سقف ها به جز سقف آشپزخانه و سرويس هاي بهداشتي كه شست وشوي ساليانه آن نياز است از رنگ پلاستيك استفاده مي شود. ديوارها را نيز اغلب با رنگ روغني مي پوشانند كه تنها تفاوت موجود ميان ميزان نسبت ماتي و براقي رنگ روغن است كه آن هم با توجه به مكان و كاركرد آن انتخاب مي شود. به اين معنا كه براي سطوحي كه شست وشوي بيشتر لازم دارند، ميزان رنگ روغني براق نسبت به مات مي بايست بيشتر بوده و در مورد ديوارهاي ديگر مكان ها اين ميزان تقريبا نصف نصف و يا حتي مقدار رنگ مات كمي بيشتر از رنگ براق است.

نكته ۱) اگر براي دستيابي به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط كرده ايد، پيش از استفاده بر روي ديوار توجه داشته باشيد كه همواره رنگ خيس دوپرده روشن تر از خشك شده همان رنگ است. براي امتحان بيشتر نيز شما مي توانيد قسمتي از در قوطي رنگ و يا قطعه فلزي بدون استفاده اي را با لايه اي از رنگ پوشش داده و كمي صبر كنيد. رنگ بر روي فلز با سرعت بيشتري خشك شده و نتيجه زودتر حاصل مي شود.

نكته ۲) در صورتي كه نمونه رنگي را ساخته و در انتخاب آن اطمينان داريد، براي درست كردن مقدار زيادي از آن لازم است همان فرمول تركيب رنگي را استفاده كرده و جهت امتحان قطره اي از رنگ نمونه را در داخل قوطي رنگ ساخته شده بچكانيد. با اين كار به راحتي مي توانيد رنگ نمونه انتخابي و رنگ ساخته شده را با هم مقايسه كنيد.

نكته ۳) اين روزها كارخانجات ساخت رنگ دست به توليد طيف وسيعي از رنگ هاي گوناگون زده اند كه به اين ترتيب سليقه همه افراد به راحتي قابل تامين است.

۵) انتخاب ابزار رنگ آميزي:

براي رنگ آميزي سطوح داخلي ساختمان و لوازم گوناگون سه نوع ابزار رايج وجود دارد:

الف) قلم مو

ب) غلتك

ج) پيستوله

كه باتوجه به شرايط سطح مورد نظر براي رنگ آميزي بايد از يك و يا تركيبي از چند تاي آنها استفاده كرد.

۶) مرحله رنگ آميزي:

پس از انتخاب نوع رنگ و ابزار، براي رنگ آميزي اقدام كنيد ولي پيش از آن ابتدا رنگ ها را صاف كنيد. به اين ترتيب رنگي صاف و بدون ناخالصي حاصل مي شود. اين كار در مورد استفاده از رنگ هاي باقي مانده از پروژه هاي قبلي نقاشي ساختمان الزامي است زيرا رنگ به مرور زمان و در مجاورت با هوا رويه بسته و خشك مي شود و در نتيجه ناخالصي هايي در آن به وجود مي آيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ، نقاشي ساختمان تهران، دستمزد نقاشي ساختمان، اصول نقاشي ساختمان، قرارداد نقاشي ساختمان، عكسهاي نقاشي ساختمان، نقاشي درب ساختمان، نقاشي رومالي ساختمان، طراحي نقاشي ساختمان، كادر نقاشي ساختمان، سوال نقاشي ساختمان، كتاب نقاشي ساختمان، نقاشي داخل ساختمان، نقاشي ساختمان قم، تزييناتي و نقاشي ساختمان، نقاشي آسان ساختمان، نماي ساختمان نقاشي، نقاشي ساختمان كاتالوگ، "كتاب نقاشي ساختمان"، نقاشي ساختمان گلستان، دكوراسيون نقاشي ساختمان،
موضوع:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۲۹:۲۵ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی