نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

نقاشي ساختمان در عباس اباد

 

 

انواع رنگ در دكوراسيون داخلي

رنگها در دو بستر اصلي در محيط استفاده مي شوند:

1. پوشش هاي اصلي فضاها شامل: ديوار،‌كف، سقف و درب ها

2. لوازم دكوراسيون شامل: مبلمان، ‌پرده، فرش و مانند آن

درمقام مقايسه اين دو قالب با هم از لحاظ نقش در دكوراسيون، پوشش هاي فضا از اهميت بيشتري برخوردار مي باشد. چون نسبت به لوزام دكوراسيوني ثابت تر بوده و به گونه اي نقش پس زمينه را براي آن لوازم اجرا مي كنند. در ميان اين پوشش ها ديوارها و سقف ها به جهت وسعت بيشتر، در فضاي ما جايگاه ويژه اي دارند و ميزان تأثيرگذاري آن بر ديگر لوزام دكوراسيوني چشمگيرتر است. و گذشته از موضوع تأثير بر روي ديگر لوازم محيط، ديوارها و رنگ انتخابشون در تغيير وسعت و نور فضا نيز بسيار مؤثر است.

براي استفاده رنگ ها در ساختمان طبق همان جدول رنگها، اول بيائيد رنگهاي مورد علاقه خود را نسبت به فضايي كه مي خواهيد در خانه تان ايجاد كنيد مثلا آرام بخش و يا

پر انرژي ، براي ايده گرفتن هم مي توانيد از كمد لباسهاتون و يا اشياي مورد علاقه و حتي از تابلوها و پوسترها نيز الهام بگيريد. سپس بخش هاي مختلف خانه را دقت كنيد يك يا دو رنگ را براي يك قسمت انتخاب كنيد و سپس از دو رنگ متمم براي ايجاد آرامش استفاده كنيد. درمرحله بعدي بيائيم از قانون 10-30-60 استفاده كنيم يعني پوشش هاي اصلي كه همان رنگ هاي غالب است 60% ،رنگ هاي دكوراسيون 30% و رنگ هاي بعدي 10% .

پوشش هاي اصلي در فضاي ان نقش بسيار مهمي را در دكوراسيون دارند چون حجم بسيار وسيعي را دربرمي گيرد و ما بايد سعي كنيم رنگ پوشش هاي اصلي روشن تر از همه رنگهاي مصرفي دردكورمان باشد مثلا سقفي كه با رنگ سفيد پوشيده شده باشد باعث مي شود خانه اي روشن و بزرگتر داشته باشيم بنابراين براي فضاهاي كوچك و كم نور انتخابي ايده آل است. رنگ سفيد خالص با نور طبيعي يك رنگ كاملا گرم و با نورهاي مصنوعي رنگ سرد به نظر مي رسد.

بنابراين با اضافه كردن نورهاي زرد و قرمز و قهوه اي در كنار نورهاي مصنوعي مي تونيم آن را گرمتر كنيم همچنين رنگ سفيد براي فضاهايي با معماري قديمي بسيار ايده آل است.

رنگ هاي زنده

از نگاه طراحان دكوراسيون داخلي،‌ رنگ هاي زنده داراي ويژگيهاي خاصي هستند و همواره رنگهاي دوست داشتني هستند. اين رنگها شديدا باعث جلب توجه بينندگان مي شوند و هيچ وقت از نظرها دور نمي مانند. اكثر مردم ما بيشتر از رنگهاي خاموش و خنثي استفاده مي كنند و به كارگيري اين رنگها جسارت مي خواهد. براي مثال براي ارزشيابي سليقه خود مي توانيم به كمد لباسهامون نگاهي كنيم اگر لباسهامون از رنگهاي بژ و قهوه اي و سفيد و سياه است، فكر استفاده از رنگهاي زنده در منزل نباشيد ولي اگر در ميان لباسهاي ما رنگهايي مانند قرمز و نارنجي و بنفش به چشم خورد احتمالا از زندگي در فضايي با دكوراسيون برگرفته از رنگ هاي زنده لذت خواهيد برد. تجربه ساليان دراز با رنگ ثابت كرده كه رنگها نيز مانند انسانها از جهات مختلف با همديگر مرتبطند و سليقه ها و صفات مشترك دارند يا برعكس متضاد يكديگرند.

البته رنگ يكي از تعيين كننده هاي سبك و سليقه است كه از طريق آن مي تونيم با محيط اطراف خود ارتباط برقرار كنيم و بيشتر از هر چيزي مي تونيم فضاهاي كسالت بار اطراف را به محيطي روح بخش تبديل كنيم. عوض كردن رنگ ديوارها و سقف مي تواند بيشتر از عوض كردن مبلمان و يا حتي ساختار يك اتاق به ما كمك كند. بكار بردن رنگ در فضاها و يا مبلماني ساده معمولا نيازمند مهارت و سرمايه زيادي نيست. مسئله رنگ به دليل تأثير مهم روانشناسانه، در مقوله شهرسازي و دكوراسيون امر مهمي بشمار مي رود. تا آنجا كه حتي تخصصي به عنوان رنگ بندي و رنگ شناسي فضاهاي شهري در بين هنرمندان مطرح شده هماهنگي در رنگ مثل هماهنگي درنت هاي موسيقي است.آموزش رنگ آميزي ساختمان با قلم مو

كلا رنگ داراي طيف رواني است و در هر حال و هوايي تفاوت هايي را در شخص ايجاد مي كند..

به فرض اتاق خواب را در نظر مي گيريم . از آنجايي كه اتاق خواب خصوصي ترين فضا در هر خانه است در انتخاب رنگ آن بيش از هر چيز بايد سليقه و نيازهاي شخصي صاحب آن را در نظر گرفت. با اين وجود نبايد از اصول طراحي رنگ در دكوراسيون غافل شد تا بتوانيم فضايي آرامش بخش و راحت براي خواب و استراحت فراهم كنيم. در هنگام طراحي رنگ يك اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ هاي درخشان پرهيز كنيم چرا كه ممكن است موقع استراحت اين رنگها آزاردهنده به نظر برسد ولي اگر رنگهاي زنده را مي پسنديد مي توانيم يك مثال كوچك رابيان كرد. مثلا رنگ آجري در كنار كرم هاي غني و سياه مي تونه انتخابي مناسب باشه.

جاي جاي خانه و محل كار و پاركها و … داراي اصول روانشناسي رنگ است..

رنگها تأثيرات مهمي در روحيه افراد دارند. اتاق نشيمن مي تونه مكاني دلهره زا، دلپذير يا آزاردهنده باشد بنابراين با انتخاب رنگ هاي ملايم و مناسب براي ديوارها، مهمترين اصل را براي تعيين دكوراسيون اتاق نشيمن، انجام داده ايم. اگر شما دوست داريد اتاق نشيمنتان فضايي گرم و دوستانه داشته باشد بايد بگوييم كه يكي از رنگهايي كه اين خاصيت را دارد رنگ سبز است. با استفاده از سايه هاي مختلف رنگ سبز مي توانيم اتاق نشيمني زيبا و دلپذير داشته باشيم.آموزش رنگ آميزي با پيستوله

مثلا اگر بخواهيد تنوعي در آشپزخانه خود بدهيد حتما نبايد متحمل هزينه زيادي بشيد. مي توانيد تغييراتي روي كابينت ايجاد كنيد البته بسته به جنس كابينت هم دارد، مثلا آنها را رنگ كنيد چون هزينه رنگ كردن كابينت خيلي كمتر از تعويض آنهاست رنگ داخل و طبقه هاي كابينت هم در تغيير حال و هواي دكور آشپزخانه تأثير فراواني داره.

مي توان از رنگهاي پاييزي رنگهايي كه در فصل مي تونيد آنها را به كار ببريد و از لحاظ روانشناسي احساس بهتري داشته باشيد، رنگهايي هستند كه در طبيعت و درختان پاييزي مي بينيد مثل رنگهاي نارنجي، طلائي، قرمز، قهوه اي،‌كرم، زيتوني و …

براي آشپزخانه مي توان پيشنهاد كرد ديوارها نارنجي رنگ و چارچوب پنجره ها و سقف و كف حمام رنگ سفيد به اين شكل حسي از نور گرمابخش خورشيد را تداعي مي كند و باعث مي شود در پايان يك روز كاري احساس سبكي و آسايش و فرصتي براي تفكر در تنهايي ايجاد مي كند.

رنگ و تاثير رنگ در طراحي داخلي

رنگ ، عنصر اصلي دكوراسيون

رنگ يكي از جالب ترين جنبه هاي دكوراسيون است. طراحان دكوراسيون امروزي تقريباً همه قوانين سابق در ارتباط با استفاده از رنگ هاي گوناگون و تركيب آنها با يكديگر را در هم شكسته اند و امروز هر رنگي را مي توان در دكوراسيون منزل به كار برد. ديگر مرزها و محدويت هاي گذشته در كاربرد رنگ ها در دكوراسيون رعايت نمي شوند و شايد به همين دليل انتخاب مجموعه رنگي دلخواه براي دكوراسيون يك خانه مشكل تر شده باشد. اما هنوز راه هايي براي تشخيص مجموعه رنگي مناسب براي هر خانواده وجود دارد. امروزه بيش از هر چيز به سليقه و روحيات ساكنين خانه توجه مي شود.تركيب رنگ در نقاشي ساختمان

هر يك از ما احتمالاً ايده هايي درباره رنگ هاي مورد علاقه خود داريم و انتخاب و سليقه ما اغلب بهترين راهنما براي انتخاب مجموعه رنگي مناسب براي محل زندگي و منزلمان است. اگر به يك پارچه كنفي رنگ پريده، يك روميزي بنفش پررنگ و يا لباس هايي به رنگ هاي زنده و درخشان تمايل داريد اينها مي توانند راهنماي شما در انتخاب مجموعه رنگي مناسب براي منزلتان باشند. در قدم اول كليه لوازمي كه در منزل داريد و آنها را به خاطر رنگشان دوست مي داريد در يك جا جمع كنيد. اين وسايل ممكن است عبارت باشند از يك روسري، يك سرويس بشقاب، صابون يا كارت تبريك و يا هر آنچه به واسطه رنگش مورد پسند شما است. كتاب ها و مجله هايي كه در رابطه با تركيب رنگ هستند، تهيه كنيد و با مطالعه آنها اطلاعات كافي در رابطه با ايجاد ارتباط ميان رنگ هاي گوناگون كسب كنيد.

رنگ هايي كه شما مي پسنديد، تركيب آنها با يكديگر در يك مجموعه واحد ، و تأثير نور موجود در فضا بر آنها عواملي هستند كه نتيجه كار را تحت تأثير قرار مي دهند.تركيب رنگ در نقاشي ساختمان

هنگامي كه رنگ هاي مورد پسندتان را انتخاب كرديد با استفاده از مداد رنگي، مداد شمعي، آبرنگ و يا هر وسيله رنگ آميزي ديگري كه در اختيار داريد آنها را در كنار هم بر روي يك قطعه كاغذ سفيد آزمايش كنيد. اندازه سطوح رنگي مختلف را تغيير دهيد و به آنها كمي سفيد براي روشن تر شدن اضافه كنيد. به چرخه رنگ مراجعه كنيد و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را يافته در كنار آن امتحان كنيد. به خاطر داشته باشيد كه رنگ هاي منتخب شما وقتي بر روي سطح ديوارهاي اتاق اجرا شوند تاثيري بسيار قوي تر از نماي آنها بر روي يك قطعه كاغذ خواهند داشت. وقتي به يك تركيب رنگي رضايت بخش رسيديد توجه داشته باشيد كه تأثير نور موجود در محيط و شرايط منزل خود را نيز در نظر بگيريد .

به عنوان مثال ديوارهاي زرد درخشان براي يك خانه آفتاب گير در منطقه اي با آب و هواي گرم و آفتابي ، بسيار زيبا به نظر مي رسند؛ اما همين رنگ بر روي ديوارهاي يك اتاق شمالي كه از نور طبيعي كمي بهره مند است نازيبا و كسل كننده خواهد بود. در چنين اتاقي استفاده از رنگ زرد خردلي نتيجه اي بسيار مناسب تر خواهد داشت. نور چه از نوع طبيعي و چه مصنوعي باشد تأثيرات مختلفي بر رنگ خواهد داشت و آگاهي از اين امر هنگام طراحي رنگ يك فضا ضروري است. دقت كنيد كه در چه زماني از روز و به چه ميزان نور طبيعي به هر يك از اتاق هاي شما مي تابد و رنگ مورد نظرتان براي هر يك از اتاق ها را در نور همان اتاق بيازماييد.

انتخاب رنگِ مناسب براي پوشش ديوارها اولين قدم در طراحي رنگي براي دكوراسيون هر اتاق است ؛ اما شايد يافتن رنگ هاي متناسب با آن براي ديگر اجزاي دكوراسيون كمي مشكل تر به نظر برسد. استفاده از چرخه رنگ، روشي مطمئن براي يافتن رنگ هاي متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشكل از دوازده رنگ است كه سه رنگ قرمز، زرد و آبي در آن رنگ هاي اوليه و رنگ هاي ميان آنها به عنوان رنگ هاي ثانويه شناخته مي شوند. هر رنگ در اين چرخه مي تواند با رنگ هاي كناري خود كه رنگ هاي هم خانواده اش محسوب مي شوند و همچنين رنگ مقابلش كه رنگ مكمل آن است به خوبي تركيب شده نتيجه اي زيبا و موزون بيافريند. استفاده از رنگ هاي هم خانواده كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسايه هستند تركيبي ملايم و هماهنگ را ايجاد مي كند كه نگاه بيننده را به راحتي از يكي به ديگري رهنمون مي شود. استفاده از يك رنگ با ميزان كمي از رنگ مكمل آن چنانچه به درستي و در اندازه هاي صحيح صورت گرفته باشد نتيجه اي درخشان و چشمگير مي آفريند و بر جذابيت مجموعه رنگي حاضر مي افزايد و مانع غالب شدن كامل يك رنگ بر فضاي اتاق مي شود.

در اين جا به برخي از اصطلاحات متداول طراحان دكوراسيون در ارتباط با رنگ اشاره مي كنيم:

رنگ هاي آكسان: رنگ هاي تند و درخشاني كه براي زنده كردن و انرژي بخشيدن به يك مجموعه رنگي به آن اضافه مي شوند، مانند رنگ صورتي تند چند كوسن و يك جفت شمع در يك اتاق نشيمن كه با خانواده رنگ كرم رنگ آميزي شده است.

رنگ زمينه: رنگ زمينه رنگي است كه در بزرگ ترين سطوح و به بيشترين ميزان در يك فضا مورد استفاده قرار گرفته است مانند رنگ ديوارهاي يك اتاق. رنگ زمينه ، اغلب به عنوان پس زمينه اي براي ساير رنگ هاي به كار رفته در اتاق مورد استفاده قرار مي گيرد و ساير رنگ ها مانند رنگ هاي آكسان يا متضاد را در خود جاي مي دهد.

رنگ هاي متضاد: اين رنگ ها در كنار هم تاثيري چشمگير بر بيننده باقي مي گذارند چنان كه حتي پس از بستن چشم ها اين تاثير تا مدت كوتاهي در ذهن بيننده باقي مي ماند.

رنگ هاي سرد: اين رنگ ها حاوي مقدار زيادي رنگ آبي هستند، به عنوان مثال خاكستري هايي كه شامل مقداري رنگ آبي باشند احساس سردي و سرما را در شما ايجاد مي كنند در حالي كه خاكستري حاوي قرمز يا بنفش قرمز حس گرما را در بيننده القا مي كنند و ويژگي ديگري خواهند داشت.

رنگ هاي مكمل: اين رنگ ها كه در چرخه رنگ در برابر يكديگر قرار دارند در كنار هم نمايي چشمگير و متعادل مي آفرينند. اين رنگ ها هرگز از يك خانواده نيستند و حداكثر تفاوت را با يكديگر دارند. به عنوان مثال مي توان چند كوسن نارنجي تند را در زمينه اي از رنگ آبي نمونه بارزي از اين تركيب در نظر گرفت.

رنگ هاي غالب: رنگ غالب هميشه رنگي كه در بزرگترين سطوح و به بيشترين ميزان در مجموعه اي به كار رفته ، نيست بلكه رنگي است كه بيش از بقيه رنگ ها نظر را به خود جلب مي كند.

يك خانواده رنگي: شامل مجموعه اي از رنگ ها مي شود كه به نوعي با يكديگر مرتبط هستند براي مثال خانواده آبي شامل مجموعه اي از رنگ هاي آبي است كه از يك سو با آبي سبزها شروع مي شود و از سوي ديگر به رنگ هاي آبي بنفش ختم مي شود. خانواده قهوه اي از رنگ قهوه اي و قهوه اي خاكستري تا پرده هاي نارنجي و قرمز را شامل مي شود.

رنگ هاي گرم: اين رنگ ها محتوي مقدار قابل ملاحظه اي قرمز هستند. حتي برخي از آبي ها نيز ممكن است به واسطه وجود مقداري قرمز در آنها در اين مجموعه جاي بگيرند.

رنگ هاي هم پرده: اينها رنگ هايي هستند مانند رنگ زرد پررنگ و آبي پررنگ ، اين رنگ ها لزوماً از يك خانواده نيستند بلكه هر دو داراي ميزان مساوي از رنگ قرمز يا آبي هستند و هيچ يك بر ديگري غلبه نمي يابند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ، نقاشي ساختمان قيمت، پمپ نقاشي ساختمان، سايت نقاشي ساختمان، نقاشي مدرن ساختمان، بتونه نقاشي ساختمان، هزينه نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان تهران، دستمزد نقاشي ساختمان، اصول نقاشي ساختمان، قرارداد نقاشي ساختمان، عكسهاي نقاشي ساختمان، نقاشي درب ساختمان، نقاشي رومالي ساختمان، طراحي نقاشي ساختمان، كادر نقاشي ساختمان، سوال نقاشي ساختمان، كتاب نقاشي ساختمان، نقاشي داخل ساختمان، نقاشي ساختمان قم، تزييناتي و نقاشي ساختمان، نقاشي آسان ساختمان، نماي ساختمان نقاشي، نقاشي ساختمان كاتالوگ، "كتاب نقاشي ساختمان"، نقاشي ساختمان گلستان، دكوراسيون نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان وسائل، فن نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان اصفهان، نقاشي ساختمان اليكا،
موضوع:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۱۰:۵۵ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی