نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

نقاشي ساختمان در ساوه

 

آموزش نقاشي ساختمان (كامل و به زبان ساده)

پيش از آغاز كار ابزار مورد نياز نظير سمباده – برس – قلم مو – غلطك-حلال – كاردك و ساير ابزار مورد نياز را تهيه نماييد. در ابتدا با استفاده از سنباده كشيدن و تيغ زدن بر سطح ديوار سطح كار را كاملا صاف و صيقلي نماييد.

اگر گچ ديوار به سبب رطوبت به حالت ورقه اي و يا باد كرده در آمده است ابتدا بايد آنها را با كاردك پهن يا برس سيمي ترميم كرده و در صورت نياز با يك لايه گچ، سطح را صاف و هموار نماييد . سپس روي ان را با كاردك بكشيد تا تكه هاي اضافي ريخته شود.

سپس روغن زير كار بر سطح ديوار مي زنيم اينكار موجب مي شود گچ ديوار سفت شده و از ترك خوردن جلوگيري كند همچنين ديوار اماده بتونه و آستر شود. از فوايد ديگر روغن زير كار ايجاد انسجام در لايه هاي رنگ بر ديوار است.

بعد از خشك شدن روغن زير كار در اين مرحله بايد ديوار بتونه شود كه با توجه به نوع كار يك يا دو دست بتونه مي شود.

طرز تهيه بتونه:

كلا دو نوع بتونه داريم.نخست بتونه معمولي كه مخصوص ديوارهاي رنگ پلاستيك است كه ساخت آن بدين صورت است كه ابتدا مقداري پودر مل را روي تخت مي ريزيم سپس مقداري آب ريخته و با هم مخلوط مي كنيم . دوم بتونه روغني كه در ساخت ابتدا روغن اليف و پودر مل را با هم مخلوط مي كنيم . در ادامه رنگ روغن به ان اضافه مي كنيم. لازم به ذكر است اضافه كردن روغن اليف به آن الزامي نيست اما حتما بايد رنگ روغن براق در بتونه روغني استفده كنيم و گرنه بتونه به صورت چروك در آيد.و اگر مي خواهيد بتونه سفت شود مقدار پودر را اضافه كنيد .

بعد از آنكه بتونه آماده را خوب تركيب كرديد خرابي و شيارهاي روي ديوار را با استفاده از بتونه پرنماييد و با كاردك مخصوص بتونه را از بالا به پايين روي شيارها بكشيد . شيارهاي كوچك را با همين روش بتونه كاري نماييد ولي شيارهاي بزرگتر را از ابتدا تراشيده و از ذرات گچ و رنگ پاك كنيد و سپس آن را مرطوب كنيد و باكاردك بتونه را در جهت شيار روي آن بكشيد و در صورتي نياز چند بار تكرار كنيد چرا كه بتونه ها پس از خشك شدن در شيار يا حفره اندكي جمع مي شود. لذا بايستي پس از حدود يك ساعت مجدد بتونه كاري شود در آخر پس از خشك شدن بتونه روي آن را با سنباده نرم هموار كنيد تا سطح سنباده بسيار صاف و عاري از لكه شود.

سنباده كاري ديوارهاي بتونه شده ايجاد گردو خاك بر روي ديوار مي كند و نياز است قبل از رنگ آميزي ديوارو يا آستر با يك دستمال نمناك سطح ديوار را از گرد و خاك پاك كنيم.

آستر زدن:

پس از هموار سازي بتونه و پاك سازي آن نوبت به آستري مي رسد كه معمولا پيش از رنگ كاري بر سطوح ديوار زده مي شود . دقت نماييد، ممكن است آستري از رنگ آستر مخصوص استفاده گردد و يا از همان رنگ اصلي استفاده گردد كه در هر دو صورت به آن آستر مي گويند رنگ آستر سطح بسيار خوبي را براي رنگ آميزي نهايي بوجود مي اورد و قصور در استفاده ازآستري به چسبندگي نامناسب رنگ نهايي منجر مي شود و ممكن است مجبور شويد آن را مجدد رنگ بزنيد.

رنگ آستري سايه هاي ناشي از روي هم افتادن چند دست رنگ را كاهش مي دهد و رنگ يكنواخت تري را بوجود مي آورد. رنگهاي آستري بايد تا هنگام نزديك شدن به رنگ اصلي روشن شوند.

پس از رنگ استري نوبت به لكه گيري و موج گيري مي رسد كه اين مرحله با بتونه مخصوصي صورت مي گيرد اين مرحله از اصلي ترين مراحل رنگ اميزي است كه هر چقدر به انجام رسد نقاشي با كيفيت و زيباتري نمايان خواهد شد. پس از لكه گيري بايد يك سنباده كاري نرم روي ديوارها كشيده شود و مجددا گردو خاك ديوارها توسط پارچه مرطوب گرفته شود تا سطح كار آماده آستر دوم شود.تغيير نوع رنگ از اين مرحله به بعد ناممكن است.

و مرحله پايان نقاشي – رنگ رويه يا دست سوم- را بروي ديوار مي زنند و مراحل كار نقاشي به پايان مي رسد.

رنگ آميزي با دو روش با قلم مو و غلطك انجام مي گيرد كه به شرح هر يك بطور جداگانه مي پردازند در روش اول در استفاده از قلم، ابتدا موهاي قلم مو را روي انگشتانتان به جلو عقب بكشيد اين كار موها را باز و بسته كرده و ذرات يا گرد و خاك را پاك مي كند. قلم مو را به راحتي از نزديك قاعده دسته در دست بگيريد و نصف طول موهاي قلم را در ظرف رنگ فرو كنيد و با قلم مو به آرامي به كناره ظرف بدنه ضربه بزنيد. هنگامي كه قلم مو را روي سطح ديوار مي كشيد فشار فقط بايد به اندازه اي باشد كه موها كمي به طرف نوگ قلم خم شوند . با ضربات ثابت و يكنواخت رنگ كنيد از قلم مو… براي رنگ زدن استفاده نكنيد و نگذاريد قلم مو روي نوك موهاي خود در قوطي نيمه خالي رنگ يا حلال باقي بماند. پس از هر بار مصرف بايد قلم موها را با حلال هاي مربوطه كاملا تميز بماند. پس از هر بار مصرف بايد قلم موها را با حلالهاي مربوطه كاملا تميز كنيد. براي كسب پرداختهاي واقعا صاف چند دست رنگ لازم است. به هر حال، روش كار آن است كه هر دست رنگ را پس از خشك شدن كامل صاف كنيد كه اين كار با سنباده زدن (پشم فولاد-پوست آب) انجام گيرد.

روش دوم نگ آميزي با غلتك است كه اين روش از استفاده قلم مو بهتر است در انتخاب غلتك سعي نماييد از غلتك نقاشي مرغوب (ب ااهرم دسته تلسكوپي ) كه از پشم طبيعي گوسفند است استفاده نمايييد چرا كه اين نوع غلتك رنگ را به خود بهتر جذب مي نمايد و كار با آن راحت تر و مناسبتر است البته در مورد گوش ه ها كه غلتك امكان پوشش ندارد قلم مو كاربد بهتري دارد اگر چه غلتك هاي كو تاهتر مخصوصي براي استفاده از زهنوارها، قاب پنجره و گوشها ساخته شده است كه در موارد فوق قابل استفاده است.

در اين روش موهاي غلتك نقاشي را از درازا به اندازه نصفيا كمتر در داخل رنگ نماييد و رنگهاي اضافي را نيز مرتبا با توري مشبك مخصوص داخل ظرف تخليه كنيد نحوه رنگ زدن بايد پشت سر هم و يكنواخت انجام گيرد و بايستي غلتك را روي ديوار از بالا به سمت پايين به حركت درآوريد. جهت حركت دست ها بايد به شكلي باشد كه رنگ غلتك را به حالت يكپارچه روي سقف يا ديوارها قرار گيرد. بهتر است جهت رنگ اميزي ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضاي داخلي انتخاب نماييد. لازم به ذكر است ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضاي داخلي انتخاب نماييد. لازم به ذكر است ابتدا سقفها را رنگ بزنيد، زيرا احتمال پاشيدن دانه هاي رنگ به ديوارها وجود دار.

هرگز غلتك را پي دير پي در يك مسير حركت ندهيد زيرا همان لايه نازك ابتدايي كفايت مي كند.

 * * * * *

 اصول نقاشي بر ديوار گچي( خلاصه):

1 – سنباده كاري (يا تيغ كشيدن) ملايم روي گچ

2 – روغن زير كار مناسب گچ

3 – ماستيك با بتونه مناسب

4 – سنباده بعد از خشك شدن بتونه

5- گردگيري گرد و خاك حاصل سنباده

6- رنگ آميزي (آستري – دست اول) با قلمو و غلتك مرغوب

7- لكه گيري ديوار با بتونه مخصوص پس از خشك شدن رنگ اوليه (آستر)

8- سنباده كاري با سنباده نرم

9- گردگيري از گرده ها و ذرات

10- رنگ دوم

11- رنگ سوم (رنگ رويه)

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۱۷:۳۶ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی