نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

نقاشي ساختمان شهريار و كرج

 

چگونه بتونه درست كنيم؟

روش ساخت بتونه

براي پتينه برجسته روي ديوار، بتونه را چگونه درست كنيم كه ترك نخورد؟

براي ساخت بتونه اي كه ترك نخورد بهتر است به مواد بتونه شكر و سفيده تخم مرغ اضافه كنيد . هم بسيار محكم مي شود و هم ترك نمي خورد.

همه كارهايي كه در بالا گفته شده را مي توان انجام داد، اما راحت تر است كه بتونه را آماده تهيه كنيد.

براي رفع لكه هايي كه به صورت ترك هاي ريز هستند بايد از بتونه استفاده كنيم كه در ادامه به روش ساخت بتونه و نحوه ترميم ترك مي پردازيم.

انواع بتونه

ما دو نوع بتونه داريم 1- بتونه روغني 2- بتونه معمولي

1- بتونه روغني براي ديوارهايي كه رنگ روغني دارند استفاده مي شوند.

2- بتونه معمولي براي ديوارهايي كه رنگ پلاستيك دارند استفاده مي شوند.اكنون روش ساخت بتونه روغني را مشاهده مي كنيد

رنگ كردن ديوار به شيوه جديد تركيه اي

مقداري روغن الف و پودر مل اضافه ميكنيم كه البته در ادامه بايد رنگ روغني به آن اضافه كرد. نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه بايد از رنگ روغن براق استفاده كنيم. در غير اينصورت بتونه حالت چروك مانند مي شود

اضافه كردن روغن الف الزامي و حتمي نيست. در اين مرحله ديگر بتونه ي روغني آماده است.نقاش ساختمان در البرز

تركي را كه بر روي ديوار مشاهده مي كنيد و اينكه با رنگ روغني به وجود آمده ، براي رفع آن بايد ابتدا با نوك كاردك مقداري آن ار تراش داد. اين درز براي آن است كه بتونه به ديوار نفوذ كند.

در مرحله بعد بايد بگذاريم بتونه خشك شود و بعد ديوار براي نقاشي آماده است.

حال روش ساخت بتونه رنگ پلاستيك را مي بينيد.

همانطور كه مي بينيد ابتدا پودر مل را روي تخته در مرحله بعد مقداري آب ريخته و آن را با آب مخلوط مي كنيم ريخته در اين مرحله بتونه رنگ پلاستيك آماده است كه اين بتونه براي ديوارهاي با رنگ پلاستيك كاربرد دارد كه بيشتر هم سقف را با آن رنگ پوشش مي دهند براي رفع آن بايد با ملات گچ آن را پوشاند و در مرحله بعد بايد بتونه روي گچ كشيد.

 روش ساخت ملات گچ :

ابتدا مقداري آب داخل استانبولي ريخته و بعد گچ را به آب اضافه مي كنيم و حدود 10 الي 15دقيقه صبر مي كنيم تا خودش را بگيرد.

حال بايد با ملات روي لكه را بپوشانيم پس از كشيدن بعد از 24 ساعت روي ان را با سمباده ساب مي زنيم ، بعد بتونه درست مي كنيم.

ملات گچ بايد به مدت 1 روز صبر كنيد تا ملات خشك شود پودر مل را روي تخته ريخته

وسط پودر را باز كرده بعد رنگ روغني براق را به آن اضافه و بعد آب را اضافه كرده و آن ها را مخلوط مي كنيم و اضافه مي كنيم، در مرحله بعد بايد با كاردك بتونه را روي ملات گچي كه خشك شده بكشيم

بعد از بتونه هم بايد 1 شبانه روز صبر كنيم تا بتونه خشك شود.

در مرحله بعد روي بتونه ار سمباده مي زنيم و سپس روي آنرا با يك پارچه تميز پاك مي كنيم تا گرد و خاك آن گرفته شود و وقتي رنگ روي بتونه مي آيد حالت زبري نداشته باشد و ديوار آماده رنگ زدن است. بد نيست كه در خاتمه لكه هايي را مشاهده كنيد كه با ملات گچ پوشانده شده

ابتدا مواد مورد نياز براي بتونه كاري (پودر مل، روغن بتونه و رنگ) را تهيه نماييد و سوراخ هاي روي ديوار را با استفاده از يك كاردك مناسب با بتونه پر كنيد. پس از خشك شدن بتونه، روي سطح ديوار را سمباده اي نرم كشيده و كاملا صيقلي نماييد. اكنون زمينه كار آماده است و مي توانيد آن را با رنگ بپوشانيد. روش بسيار ساده و در عين حال هنري پتينه كاري مي تواند سطح ديوار را به طرز خاص و متفاوتي پوشش دهد. براي اجراي اين روش نيازي به داشتن تجربه نيست. فقط كافي است مقداري رنگ (كار با رنگ پلاستيك بسيار راحت تر است) از رنگ هاي مورد نظرتان تهيه نماييد و با تكه اسفنج مرطوبي كار رنگ آميزي را شروع كنيد.

اين همه نكاتي جالب درباره بتونه ها:

بتونه‌ها، خميرهاي نرم و چسبناكي‌اند كه به كندي در هوا خشك مي‌شوند و براي پركردن شكاف‌ها و منافذ، به ويژه در بخاري مصرف مي‌شود. مهم‌ترين انواع بتونه‌ها عبارت است از :

بتونه شيشه: كه از مخلوط پودر كربنات كلسيم و روغن كتان تهيه مي‌شود و در هوا نسبتاً به سرعت خشك و سخت مي‌شود. اما پس از سخت شدن، دوباره در روغن كتان به صورت خمير نرم و قابل استفاده در مي‌آيد.

بتونه آبي: كه در تهيه آكواريم مصرف دارد و از مخلوط كردن پودر اكسيد سرب (Pbo) با روغن كتان بدست مي‌آيند. بتونه گلسيرين و اكسيد سرب: از اختلاط اكسيد سرب و گلسيرين تهيه مي‌شود و در مقابل آب، اسيد و قليا مقاوم است و پس از 45 دقيقه سفت مي‌شود و براي بتونه كردن چوب، شيشه، چيني، سراميك و اشياي سنگي مصرف دارد.

گرد بتونه: كه به صورت آرد سفيد رنگي شامل چهار قسمت گچ پخته و يك قسمت صمغ عربي است و در موقع استفاده، آن را در آب و يا محلول اسيد بوريك به صورت خمير در مي‌آورند و با آن اشياي ظريف ساخته شده از سنگ سفيد، چيني، و شاخ سفيد را بتونه مي‌كنند.

براي ساخت بتونه، پودر مل و پودر سينكا و روغن الف را با هم مخلوط مي كنيد. براي اينكه بتونه شما سفت تر باشد مقدار پودر ها را زياد ميكنيد و براي اينكه بتونه ي شما شل تر بشود مقدار روغن الف را اضافه تر ميكنيد….. اول بتونه رو از بازار ميخريد بعد تو يه سطل به اندازه آب ميريزيد بعد كم كم داخل آن بتونه ميريزيد و خوب هم ميزنيد تا مثل خمير بازي يكم شل شود، بعد استفاده ميكنيد

بهتره از گچ استفاده كنيد چون بهتر است اول جاي مورد نظر رو بزنيد تا كامل بريزد و بعد اگر از گچي كه كمي باقي مانده است، تا سفت شود، استفاده كن و بعد از بتونه رنگ كاري استفاده كن

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۰۷:۳۳ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی