نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

نقاشي ساختمان كرج و تهران

 

چگونه منزل خود را با در و پنجره تزئين كنيم؟

چگونه مي توان با تزيين در و پنجره ها به خانه ي خود جلوه ببخشيم

بيشتر از هر عامل ديگري، پنجره ها در بيان معماري منازل موثر هستند. پنجره هاي يك خانه مي توانند در اشكال مختلف باشند: بلند، باريك و وسيع و حتي يك آرك در بالا سر داشته باشند. يك تزئين مناسب براي پنجره ها مي تواند زيبايي هاي يك اتاق را چند برابر افزايش دهد. يك پرده مناسب قادر است يك اتاق بي روح را به مكاني آرامش بخش و روح پرور تبديل كند. همچنين عاملي براي كنترل گرما و سرما و نور باشد. پرده ها جذاب ترين نقطه ديد در يك اتاق هستند. بعضي از پنجره ها به خودي خود بسيار زيبا بوده و بنابراين پرده ها و تزئينات آن بايد مكمل اين زيبائي باشند، نه پوشاننده آن! پنجره هاي شما چه معمولي، چه زيبا و يا كاربردي، عامل بسيار مهمي در بيان سليقه و معماري هر ساختمان مي باشند.

پتينه كاري-رنگ كردن ديوار تركيه اي

هنگامي كه كسي براي بار اول وارد اتاقي مي شود چشمانش بي اراده به سمت پنجره ها كشيده مي شوند، صرف نظر از اينكه پوشش پنجره ها از پرده سنتي، كركره ، پارچه اي و يا حتي گياهان زنده باشند. در اينجا اولين كاري كه بايد كرد نگاه دقيق به پنجره هاي خالي و پيدا كردن نقاط ضعف و قوت آن است. صرف نظر از شكل و اندازه ، يك پنجره بايد به بهترين وجه ممكن تزئين و دكور شود. اندازه و مقياس پنجره هاي ناهنجار را مي توان با استفاده از چوب پرده هاي بزرگ تر از عرض پنجره، يا پرده هاي پهن تر و بلندتر، البته با در نظر گرفتن اندازه هاي يك اتاق تناسب داد. در برخي اتاقها رادياتور يا فنكوئل در زير پنجره قرار گرفته است. در اين مواقع استفاه از تور يا حرير عملي ترين و مناسب ترين كار است. مواردي ديگر مثل اينكه آيا پنجره به داخل گشوده مي شود و يا به خارج، يا اينكه پنجره بالا رونده است و يا بطور افقي باز مي شود نيز بايد در طراحي پرده در نظر گرفته شود. در ابراز سليقه خود آزاد باشيد و از اينكه گوشه اي از شخصيت خود را در طرح پرده نمودار كنيد واهمه اي نداشته باشيد. اما در نظر داشته باشيد كه اين پرده ها هستند كه حالت و احساس اتاق را بيان مي كنند. پرده هاي كلاسيكي كه والان و كناره طراحي شده دارند صحبت از رسمي بودن مي كنند. بالاروهاي پفكي و والان هاي لَخت و ملايم ، فضايي رمانتيك براي مبلمان شما به وجود مي آورند.

 نوع و جنسپتينه كاري و طراحي دكوراسيون

پارچه و تور بيشتر از هرعاملي در نماي پرده هاي شما تحول ايجاد مي كند. در واقع درجه رسمي بودن پرده ها را طرح و جنس پارچه تعيين مي كند. انواع تور و حرير از نوع نازك و و يا ضخيم، بي آنكه نور يا منظره بيرون را كور كنند، قادر هستند نور مستقيم را ملايم كنند و به آرامش اتاق بيفزايند. همزمان با ايجاد يك محيط خلوت ، پرده توري براي جلوگيري ديد از بيرون و پوشاندن مناظر نامطلوب بسيار مؤثر مي باشند. تورها از انعطاف قابل توجهي براي تزئين پنجره ها برخوردارند.نقاش ساختمان در البرز

پرده توري را مي توان با چين هاي ظريف و ملايم آراست. با استفاده از شگردهاي تزئيني و طراحي مناسب ، نواقص يك پنجره را مي توان برطرف كرد. به عنوان مثال:

۱- يك پنجره بلند و باريك را مي توان به توسعه دادن و پهن تر گرفتن كناره هاي پرده عريض جلوه داد و با شروع كردن پرده از نقطه بالاتر از پنجره به آن ارتفاع داد.

۲- مي توان دو پنجره ناهمگون كه در كنار هم واقع شده اند را به وسيله استفاده از تنها يك كناره پرده براي هر كدام و با تزئين و جمع كردن آن در جهت مخالف يكديگر، به صورت جالبي همگون جلوه داد.

۳- و يا براي يكنواخت كردن پنجره هاي يك اتاق كه به اندازه اشكال مختلف هستند از اين روش استفاده كرد: اگر كه يكي از پنجره ها كوتاه تر از ديگري باشد، چوب پرده و يا والان را به بلندي پنجره ديگر نصب كنيد تا هر دو يك قد به نظر بيايند.

سليقه خود را ابراز كنيد

اتاقهاي نشيمن و ناهارخوري منازل كه معمولاً بيشتر از ديگر اتاقها مورد استفاده هستند بيانگر سبك و سليقه دكوراسيون شما هستند. اگر مدلهاي ساده تر و اسپرت را مي پسنديد از پرده هاي سبك، تور يا حريراستفاده كنيد. اگر مايليد فضا رسمي و مجلسي تر جلوه كند از والان دراپه يا كرواتي، و يا كناره هاي آسترشده استفاده نماييد. اين مدلها مناسب اكثر پنجره ها مي باشند. نوع پارچه و تور، مفصل بودن طرح و يراق و آلات همگي ميزان رسمي بودن طرح را بيان مي كنند. پرده از نوع كلاسيك يا پارچه هاي متين و سنگين همراه با تور و طرحي متنوع بيانگر شخصيتي رسمي و سنتي است. امروزه از نظر دكوراسيون ، به اتاق ناهارخوري بيشترين توجه را بايد معطوف داشت. اين اتاق مي تواند عملكردهاي متفاوتي در يك خانه داشته باشد . براي مثال به جهت اتاق كار و يا حتي قسمتي از اتاق نشيمن استفاده شود. اگر اتاق ناهارخوري شما فقط براي مواقع رسمي و مهماني است پرده هاي شفاف و تورهاي مرغوب و كيفيت بالا زيبائي بخش اتاق شما خواهند بود. بخصوص اين كه اين گونه پارچه ها در مجاورت نور چلچراغها و يا نور آفتاب جذاب و درخشنده جلوه مي كنند. اگر اتاق ناهارخوري شما قسمتي از اتاق نشيمن شما را تشكيل مي دهد، پارچه هايي كه خاصيت كنترل نور خورشيدي را داشته باشند و در عين زيبائي و جذابيت بتوانند ديد از بيرون به داخل منزل را محدود كنند، توصيه مي شوند. به هر حال از هر موقعيتي براي بيان احساس و سليقه دكوراسيون خود استفاده كنيد، حتي در مورد نقاط پر رفت و آمد خانه!

 سرويسهاي بهداشتي منزل

مهمترين نكته در مورد پنجره دستشويي هاي منازل، ممنوعيت و كنترل ديد از خارج به داخل توالت مي باشد. براي اين فضاها پرده اي كه در مواقع لزوم بشود آن را كنار زد و يا بالا برد قابل استفاده مي باشد. شيد و تور مي تواند مناسب باشد. به خاطر وجود رطوبت هرگز از پارچه ابريشمي استفاده نكنيد. به طور كلي سادگي در نوع پارچه پرده، طراحي پرده و دكور مناسب ترين راه حل است.

آشپزخانه

به طور كلي فضاي آشپزخانه، به نور فراواني احتياج دارد، چه نور طبيعي و چه نورغيرطبيعي، تورهاي حاشيه اي مخصوص آشپزخانه به اندازه هاي ۳۰ الي ۹۰ سانت با كناره هاي هماهنگ، پرده هاي نيمه كه با رنگ و نقوش خود صميميت و شادي به فضا مي دهند مناسب مي باشند ولي از ورود نور جلوگيري نمي كنند. به دليل اين كه پرده هاي آشپزخانه زود كثيف مي شوند” بهتر است پرده ها از جنس پارچه هاي قابل شستشو و با طرح هاي ساده باشند. اين فضا معمولا مملو از وسائل شفاف و درخشنده و سطوح سنگي و سرد مي باشد . بنابراين سعي كنيد براي افزودن به گرمي و صميميت ، از رنگهاي شاد و فانتزي استفاده كنيد.

اتاق كار و اتاق نشيمن يا تلويزيون

در اين اتاقها اغلب كامپيوتر، قفسه كتاب، تلويزيون، اسباب بازي كودكان و مبلمان نرم و راحت مركزيت و اهميت بيشتري را دارند. تزئينات و دكوراسيون ، پرده ها را متين و ملايم و در عين حال قابل باز و بسته شدن انتخاب فرماييد. شيد، تور يا حرير با يك والان ساده فضائي راحت و گرم براي اتاق كار ايجاد مي كنند. براي اتاق نشيمن يا تلويزيون هر نوع پرده كركره و يا پرده پارچه اي با طرح ملايم و ساده به خوبي انجام وظيفه مي كند.

راه حل هايي براي كنترل گرما و سرما:

پنجره هاي بزرگ و زيبا بسيار به چشم دلپذير مي آيند، اما از طرفي هم مشكلات زيادي براي گرم و يا خنك كردن اتاق ايجاد مي كنند. با كمك پرده ها و ديگر تزئينات مي توان به اين مشكل فائق آمد. بعضي از انواع پارچه ها طبيعتا عايق هاي خوبي هستند.پارچه هاي مقاوم در برابر آفتاب:

هيچ چيز به سرعت آفتاب پارچه ها را از بين نمي برد! اگر در مناطق پرآفتاب زندگي مي كنيد، يا پنجره اي داريد كه دائماً آفتاب گير است، بهتر است از پارچه هايي استفاده كنيد كه كمرنگ بوده و نور آفتاب را دفع مي كنند و در نتيجه كمتر رنگ خود را از دست مي دهند. از طرفي پارچه هاي تيره نور خورشيد را جذب كرده و رنگ خود را مي بازند. براي محافظت پرده ها از نور خوررشيد و اشعه ماوراي بنفش بهتر است كه پرده را آستري سفيد بدهيد و يا پشت آنها از تور يا شيد استفاده كنيد. مواد مصنوعي و پلي استر بيشتر در مقابل نور آفتاب مقاوم هستند و هر دوي آنها رنگشان را ثابت نگاه مي دارند. الياف استتات را در بعضي موارد با ابريشم و كتان مخلوط مي كنند تا مقاوم تر باشند.

ممكن است شما از آن دسته افرادي باشيد كه بخواهيد پرده هاي منزل را خود طراحي كنيد و بدوزيد. قبل از اينكه به چنين كاري دست بزنيدچند نكته زير را در نظر بگيريد: اول طرح و نقشه و اندازه پرده ها را كاملاً مشخص كنيد. سپس محل كار خود را از قبل تعيين كنيد و اندازه كافي سطح مناسب را براي كار در نظر بگيريد.

سپس مناسب ترين نوع و جنس پارچه و تور را انتخاب كنيد و تصميم بگيريد كه آيا به آستر نياز داريد يا خير. با اندازه گيري و برش دقيق، پروژه دكوراسيون شما حتي پر از لذت و موفقيت خواهد بود!

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۳۱:۲۷ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی