نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

آموزش نقاشي ساختمان

 

موارد استفاده از رنگ روغني در ساختمان:

  آشپزخانه (كامل)، سقف و ديوار همگي روغني رنگ مي شود، تا قابل شستشو شود.

در و پنجره ها رنگ روغني زده مي شود تا از پوسيدگي و خرابي آن در مقابل آب و هوا كاسته شود و مهم نيست در آهني يا چوبي باشد.

ولي اتاق ها چون مانند آشپزخانه بخار چرب ندارد ، فقط ديوارها رنگ روغني زده مي شود تا در صورت كثيف شدن قابل شستشو باشد ولي سقف ها به خاطر زيبايي بيشتر از رنگ پلاستيك استفاده مي شود.

اگر سقف روغني زده شود، نور چراغها را به شكل آزار دهنده منعكس مي كند.

 

رنگ روغني ساختمان:

ابتدا بايد زير كار را آماده كرد. اين كار با زدن بتونه يا انجام ماستيك انجام مي شود.

ماستيك براي صافي و يكنواختي ديوار است.

ماستيك چيست؟ نوعي كار با بتونه است. در اين حالت بتونه شل تر استفاده مي شود. و روش كشيدن روي ديوار به  صورت يك تكه و يكنواخت است. اين كار با تيغ ( وسيله است كه براي كشيدن بتونه روي ديوار استفاده مي شود ) و كاردك ( براي نگهداري بتونه استفاده مي شود )   انجام مي شود.

ابتدا از روغن الف استفاده مي شود. روغن الف به عنوان زير كار استفاده مي شود.

فوايد و دلايل استفاده از روغن الف:

1- براي حركت روان قلم است .

2- باعث مصرف كمتر رنگ مي شود كه اصطاحا مي گويند ديوار رنگ را نخورد.

3- پستي و بلندي كار( ديوار ) معلوم شود.

سپس با سنباده هاي نرم ديوار را مي سابيم تا صاف و ليز شود. به گونه اي كه با كشيدن دست روي كار ، هيچ برجستگي يا فرورفتگي احساس نشود.

نقاشي در فصول مختلف( مناطق با آب و هواي گرم و سرد ):

نقاشي در فصول گرم به خاطر خشك شدن سريع رنگ بايد دوخت خط ها سريع و پيوند آنها كامل باشد تا حركت قلم روي كار نماند. در فصول سرد به خاطر شكنندگي رنگ سعي كنيد بعد از كشيدن خط هاي عمودي با دقت بيشتر براي جلوگيري از شكسته شدن باز بايد آن را جلا داد يا خط هاي عمودي را محكم تر كشيد.

نكات نقاشي در و پنجره:

قبل از نقاشي بايستي از ضدزنگ استفاده كرد.

چگونگي نقاشي در و پنجره ها با ديوار تفاوت زيادي دارد. شما بايد دقت كنيد تا حركات دستها ثابت و پايدار باشد ، در نقاشي درها،چون قلم كوچكتر است، كنترل قلم مشكل تر است. و همچين چون سطح كار كوچكتر از ديوار است، نقاشي درها مشكل تر است.

نقاشي چند رنگ روي در و پنجره:

ممكن است شما بخواهيد از رنگهاي متنوع و متفاوتي براي در ها و پنجره ها استفاده نماييد.

 و چون رنگ چند رنگ است حركت هر رنگ آن بايد در مسير اصلي خود باشد و در صورت لغزش دست رنگها در هم آميخته مي شود و زيبايي كار از بين خواهد رفت. پس دقت كنيد كه ابتدا يك رنگ را كامل انجام داده و بعد خشك شدن آن شروع به استفاده از رنگ بعدي كنيد تا در صورت لغزش رنگ، رنگ با رنگ ديگر مخلوط نشود و توان پاك كردن آن را داشته باشيد.  در اين صورت رنگ ، يك تكه و راحت تر روي كار حركت مي كند.

در صورت استفاده از چند رنگ سعي كنيد قاب ها به صورتي زده شود كه تيره تر از رنگ بدنه باشد تا دوگانگي رنگ و زيبايي آن بيشتر به چشم بيايد. ولي در صورتي كه مي خواهيد نماي در بيشتر باشد از دو رنگ مخالف هم استفاده كنيد. قاب ، رنگ روشن و براق و زمينه ، كدر.

مثال: قاب را صورتي بزنيد و بدنه را آبي آسماني بزنيد.

در انجام بتونه كاري در در و پنجره اي كه ابزار ( تزئينات آن ،منظور شكلهايي است كه روي در ساخته اند. مثل دايره و مثلث و ..) آن زياد است ، بتونه كاري با تيغ و كاردك انجام نمي شود. بتونه را با نوك انگشت اشاره برداشته و در جاهايي كه امكان نفوذ آب و رطوبت دارد مي كشيم. چون رنگ به آنجا نفوذ نمي كند ، ممكن است در صورت انجام ندادن ، در يا پنجره بعد مدتي بپوسد. و براي رفع اين مشكل با انگشت اين مكان را با بتونه مي پوشانيم و براي اينكه سمباده زدن در اين نقاط كه بتونه خورده مشكل است ، بعد از كشيدن بتونه، سريعا با پارچه اي ، اضافه بتونه كه در لبه كار مانده است را پاك مي كنيم تا كار صاف تر  و راحت تر انجام شود.

 

آشنايي با انواع رنگها:

رنگ ها دو نوع هستند. روغني و پلاستيك.

 رنگ روغني در مواردي استفاده مي شود كه تابش آفتاب يا بارش مستقيم برف و باران وجود داشته باشد. ولي رنگ پلاستيك به خاطر مخلوط شدن سريع آن با آب و استقامت كم آن ، فقط در سقف اتاقها استفاده مي شود چون به هيچ عنوان آب و نور خورشيد مستقيما به آن نمي تابد.

 

الف) رنگ روغني:

مات ( سفيد ۱۰۱)  روشن ( ۲۰۴ زرد)  براق (۱۰۲ سفيد – روناس)  كدر ( مشكي )

مات: به رنگهايي گفته مي شود كه درخشش خيلي پاييني دارند و غلظت روغن در آنها كم است و بيشتر براي آستر كارها استفاده مي شود.

روشن: بيشتر به رنگهايي گفته مي شود كه به عنوان ماده رنگ ، با رنگ سفيد آميخته مي شود.

براق: به رنگهايي گفته مي شود كه درخشش آنها در مقابل نور بيشتر و حركت آن روانتر است. و ليزي آن بيشتراست. و غلظت روغن در اين نوع رنگ ،بيشتر از بقيه رنگها است.

كدر : به رنگ سياهي كه به عنوان ماده رنگ با رنگهاي ديگر آميخته مي شود، و براي پوشش بيشتر كار و نبودن براقي زيادي استفاده مي شود.

 

ب) رنگ پلاستيك در بازار به ۲ صورت در بازار يافت مي شود:

پلاستيك و نيمه پلاستيك.

نيمه پلاستيك به خاطر اينكه در آن غلظت چسب چوب كمتر است، چسبندگي آن نيز كمتر و استقامت آن بسيار كم است ولي رنگ تمام پلاستيك كه در آن از چسب چوب بالايي استفاده شده و چسبندگي آن و زيبايي آن بسيار بيشتر از نميه پلاستيك است.

http://naghashi.org

بزرگترين سايت نقاشي ساختمان

توصيه: از رنگ تمام پلاستيك استفاده مي شود.

چگونگي حركت دست براي نقاشي يك پارچه و كامل آن:

ابتدا قلم مناسب را انتخاب كنيد.

  مقدار مناسب رنگ  را با يك سوم اول قلم برداشته و سپس به شكل عدد ۱۱ دو خط موازي مي كشيم تا همه رنگ روي قلم از آن خارج شود و براي يك پارچه درآمدن كار ، و اينكه رنگ زياد و كم نشود ،به صورت افقي ، آن را كامل پر مي كنيم.سپس براي اينكه كار تكميل شود، عمودي و بسيار آرام روي كار مي كشيم تا ديگر رنگ در يك جا به صورت گلوله ، يا شره، نماند. توجه داشته باشيد كه نور از كدام سمت به ساختمان مي تابد. از هر طرف كه تابيد اگر سقف بود ، حركت عمودي آخر آن به سمت نور باشد تا ردي از قلم به جا نماند. اگر روي ديوار بود ابتدا، از محل تابش نور لبه پنجره تابش كار را شروع مي كنيم تا زاويه نور با زاويه رنگ يك دست و يكنواخت شود.

سعي كنيد حداقل بعد از استفاده از روغن الف،  روي كار ، ۳ دست كامل رنگ زده شود تا دوام آن و زيبايي آن به نحو دلخواه شما باشد.

دست سوم يا رويه اصلي كار:

در تمام مراحل نقاشي مهم ترين مرحله مي باشد. سعي كنيد دوخت به صورتي باشد كه به هيچ عنوان خشكي و خيسي كار در زوايه هاي ديوار معلوم نباشد و هر ديوار را كه شروع كرديد ، كامل كنيد و به پايان برسانيد. بعد ديوار ديگر را شروع كنيد.

 

ساخت بتونه روغني :

ابتدا رنگ همرنگ را انتخاب كرده و پس از ريختن رنگ شروع به ريختن مقداري مل ( پودر بتونه ) مي كنيم

و با حركت كاردك درون ظرف ، رنگ را با مل مخلوطمي كنيم  و پس از اينكه كاملا مخلوط كرديم به روي تخته بتونه ريخته و با كاردك و تيغ شروع به عمل آوردن مي كنيم.

نكته: چون بتونه روغني حالت مايع دارد ، در پوشاندن سوراخها ممكن است مشكلاتي پيش آيد.

يكي از اين مشكلات اين است كه بتونه به طرف پايين حركت مي كند. و خود بتونه، تكه تكه  مي شود.

براي جلوگيري از تكه-تكه شدن بتونه ، در روي كار ، مقدار بسيار كم ، آب سرد به بتونه اضافه مي كنيم

تا هم بتونه سريعا سفت و سخت شود و هم از فروريختن آن جلوگيري شود.

ابتدا مقدار رنگ و غلظت رنگ بايد معلوم شود. سپس ، براي اينكه غلظت روغن روي پوشش روغن الف (كه به عنوان آستر زده مي شود) و چسبندگي و پوشش بيشتر رنگ اصلي سفيد را از هر كدام يك پيمانه ، مخلوط مي كنيم، سپس با مخلوط كردن تينر ، رنگ را شل و روان مي سازيم و با استفاده از  رنگها ، به رنگ دلخواه خود مي رسيم.

سعي كنيد براي تبديل رنگ ،  ماده رنگ را ابتدا در ظرفي جدا ،  شل كرده و بسيار آرام و به مقدار كم ، آن را با رنگ اصل مخلوط كنيم.

و توجه داشته باشيد در هر بار ريختن قطره اي از ماده رنگ آن را با چوب رنگ ، كه به عنوان مخلوط كن استفاده مي شود ، هم زده شود.

و دقت كنيد كه به هيچ عنوان ، ماده رنگ در كف ظرف شما يك جا به شكل گلوله نماند.

 

ساخت بتونه پلاستيك:

رنگ پلاستيك را با آن رقيق كنيد. سپس با افزون چسب چوب ميزان چسبندگي آن را بيشتر كنيد، سپس با اضافه كردن مقدارهاي كم مل آن را به حالت خمير درآوريد. سعي كنيد مل با مخلوط رنگ و چسب چوب كاملا مخلوط شود تا در زمان استفاده با مشكل مواجه نشويد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۴۶:۱۱ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی