نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

رنگ كردن خانه بدون حضور نقاش

آموزش نقاشي ساختمان – مراحل نقاشي و رنگ آميزي ساختمان

رنگ آميزي هر خانه اي بعد از مدتي كثيف و كهنه مي شود و ترميم دوباره آن، هزينه زيادي مي طلبد. اگر كمي همت كنيد با رعايت قواعدي ساده خودتان مي توانيد خانه خود را رنگ كنيد. البته براي اينكه رنگ آميزي جديد، بي فايده و پرهزينه نباشد بايد نكات زير را رعايت كنيد.

 

1- تميز كردن برس رنگ آميزي

اولين گام در نقاشي خانه اين است كه برس خود را آماده كنيد. براي اين كار لازم است كه يكي، دوساعت قبل از شروع رنگ آميزي، فرچه خود را در تيتر قرار دهيد تا هم موادي كه از كارهاي قبل شما بر آن مانده پاك شود و هم اينكه نرمي و لطافت خود را براي رنگ آميزي به دست آورد چون اگر برس زبر باشد موجب مي شود كه سطح ديوارهاي خانه شما را خراش بدهد. علاوه بر محلول هاي اسيدي و تيتر، مايعاتي كه مي توانيد برس را براي تميز شدن در آنها قرار دهيد، نفت و مواد سفيد كننده است.

2- دستكش پلاستيكي يا لوسيون

از جمله نكاتي كه در هنگام رنگ آميزي خانه بايد رعايت كنيد، استفاده از دستكش است. معمولا براي اينكه نفت رقيق بشود به آن تيتر اضافه مي كنند. اگر دست شما به تينر حساس است استفاده از دستكش پلاستيكي بزرگ براي انجام اين كار مناسب تر است زيرا مانع رنگي شدن ساق و آرنج دست شما مي شود. از طرفي ممكن است كه به دستكش هم حساسيت داشته باشيد، در اين مواقع بايد دست هاي خود را به طور كامل با لايه ضخيمي از كرم مرطوب كننده يا لوسيون بپوشانيد تا تينر و رنگ به پوست شما نرسد و ايجاد حساسيت نكند.

3- كليد همه كاره

باز كردن در قوطي رنگ يكي از كارهايي است كه نياز به تمركز و مهارت خاصي دارد. كافي است كه كمي حواستان پرت شود. آن وقت است كه رنگ به اطراف پاشيده مي شود و همه فضاي خانه را كثيف و به هم ريخته مي كند. پاك كردن رنگ نيز نياز به صرف وقت بسيار دارد و به آساني قابل پاك كردن نيست. يكي از وسايلي كه براي انجام اين كار مناسب است و معمولا در خانه وجود دارد، استفاده از كليدهايي است كه ديگر لازم نداريد و شايد بخواهيد آنها را دور بيندازيد.

بهتر است اين كار را نكنيد زيرا بهترين وسيله باز كردن در قوطي هاي رنگ همين كليدهاست. كليد به خاطر لبه هايي كه دارد كاملا زير لبه در قوطي قرار مي گيرد و آن را بالا مي آورد. شما با اين روش در قوطي رنگ را به راحتي باز مي كنيد بدون اينكه رنگ ريخته شود و محيط خانه شما را كثيف كند. اين كار از هدر رفتن رنگ نيز جلوگيري مي كند.

4- ارزان بي فايده

كيفيت برسي كه مي خواهيد با آن ديوار را رنگ كنيد بسيار مهم است. اگر برس شما كيفيت لازم را نداشته باشد، كار شما چند برابر مي شود و حتي مي توان گفت كه زحمت شما به هدر مي رود زيرا تارهايي كه از برس جدا مي شوند، در رنگ جا مي مانند و سطح رنگ شده را زير و غيرمسطح مي كند.

به اين ترتيب شما نه تنها ناصافي ديوار خانه خود را از بين نبرده ايد بلكه به عدم تناسب آن نيز اضافه كرده ايد. وجود تارهاي برس در رنگ ديوار موجب مي شود كه ديوار خانه شما حالت ريش ريش به خود بگيرد و امكان ندارد بتوانيد اين سطح ناصاف را صاف و سيقلي بكنيد. اگر در هنگام خريد برس و غلتك هزينه بيشتري بپردازيد، ديواري مسطح و دلخواه خواهيد داشت. پس تنها به ارزاني جنس فكر نكنيد بلكه كيفيت آن را نيز در نظر بگيريد.

5- رنگ در خط كشي روغني

در هنگام رنگ آميزي سعي كنيد كه محدوده مورد نظر خود را كاملا مشخص كنيد. شما مي توانيد با استفاده از يك ماژيك روغني آن قسمت هايي را كه مي خواهيد رنگ آميزي كنيد، مشخص كنيد. استفاده از ماژيك روغني موجب مي شود كه اگر رنگ ناخواسته به قسمتي سرايت كرد، بر روي آن قسمت نچسبد و به راحتي بتوانيد آن را پاك كنيد.

رنگ كردن خانه بدون حضور نقاش!

6- تجربه هاي رنگي

هميشه قبل از اينكه رنگ را به طور مستقيم روي ديوار يا مكاني حساس از خانه خود به كار ببريد، آن را روي يك جسم به درد نخور و دور انداختني امتحان كنيد.

همچنين ممكن است ديوارهاي خانه شما بيش از اندازه گود رفتگي يا خراش ديدگي داشته باشند. در اين مواقع بايد ابتدا با استفاده از بتونه سطح ديوار را صاف كنيد تا لازم نباشد رنگ زيادي بابت اين كار صرف كنيد. از طرفي ديوار صاف به برس و غلتك رنگ آميزي شما نيز آسيب نمي زند و سرعت رنگ كردن را نيز بالا مي برد. به اين ترتيب هم كار شما راحت مي شود و هم وقت كمتري را صرف مي كنيد.

7- نوارهاي رنگي نظم دهنده

هميشه قبل از شروع به رنگ كردن خانه خود، قسمت هايي را كه قرار است رنگ كنيد، با نوارهاي رنگي مشخص كنيد. رنگ اين نوارها بايد رنگي متفاوت با رنگ مورد نظر شما براي رنگ كردن باشد. همچنين نبايد با رنگ ديوار يكي باشد. استفاده از اين نوارهاي رنگي باعث مي شود كه در بين خطوط حركت كنيد و رنگ به قسمت هاي ديگر سرايت نكند.

به خصوص در هنگامي كه قرار است از دو رنگ متفاوت در كنار يكديگر استفاده كنيد، اين يك روش كارآمد خواهد بود تا رنگ ها با هم مخلوط نشوند. نكته مهم در رنگ كردن خانه اين است كه هميشه بايد ديوارها را از سمت بالا به پايين رنگ كنيد. اين كار موجب توازن رنگ ها مي شود و لازم نيست براي مسطح كردن ديوار چندين بار اقدام به رنگ گردن بكنيد.

8- ورود كودكان ممنوع!

رنگ كردن از جمله كارهايي است كه احتياج به تمركز زيادي دارد. در انجام اين كار از كودكان كمك نگيريد زيرا ممكن است كودكان قسمت هايي را كه شما رنگ كرده ايد، با دستان كوچك خود خراب كرده و شما را مجبور به رنگ آميزي دوباره كنند. از طرفي بوي تند رنگ و تينر براي سلامتي آنها ضرر دارد. هنگامانجام اين كار كودكان خود را از محل رنگ كردن دور كنيد.

رنگ كردن خانه بدون حضور نقاش!

9- ماسك بزنيد

در هنگام رنگ كردن، حتما از ماسك محافظ بيني استفاده كنيد. به خصوص اگر مجبور باشد قسمت هايي از ديوار را براي جذب بيشتر بتونه خراش دهيد. گرد و غبار ناشي از اين كار براي ريه ها بسيار خطرناك است. بوي رنگ نيز براي مجاري تنفسي شما ضرر دارد. پس استفاده از ماسك براي انجام رنگ آميزي لازم است و نبايد آن را فراموش كنيد.

10- مراقبت از برس

ممكن است كه رنگ آميزي خانه شما چند روز طول بكشد براي اينكه مجبور نباشيد هر روز برس را بشوييد از آن دقيق محافظت كنيد. يكي از راه هايي كه زحمت تميز كردن برس را از دوش شما برمي دارد، اين است كه بعد از پايان كار رنگ آميزي آن را در يك كيسه پلاستيكي قرار بدهيد و در فريزر قرار دهيد. اين كار شما باعث مي شود كه برس شما خشك نشود و حتي تا دو يا سه روز آينده احتياجي به شست و شو نداشته باشد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۵۶:۳۲ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی