نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

رنگ ها چه تاثير در زندگي دارند؟

تاثير رنگ ها بر روحيه و احساسات ما در زندگي

بزرگ ترين سايت نقاشي ساختمان قلي پور

http://naghashi.org/

نقاشي-ساختمان-قلي-پور.gif (594×135)

رنگها تاثيرات فرواني بر روحيه و رفتار انسانها مي گذارند و حالات رواني وعاطفي آنان را شديداً تحت تاثير قرار مي دهند. رنگها هر يك حاوي پيامي خاص به بينندگان مي باشند كه اين موضوع از قديم مورد برسي و تحقيق دانشمندان و روانشناسان بوده و در دهه هاي اخير در مباحث روانشناسي رنگها تحقيقات و كندوكاوهاي فراوان و مفصل صورت پذيرفته است.

متاسفانه در شرايط فعلي، در مدارس، بيشتر از رنگ خاكستري استفاده مي شود. در حالي كه خاكستري رنگ بي رنگي است. نه تيره است نه روشن و از هر گونه تحرك و يا گرايش رواني رهاست.(خنثي است) نه تنش زاست ونه تنش زدا.متداول شدن استفاده از اين رنگ در مدارس، شايد به علت چرك تاب بودن آن است كه در نتيجه تاثيرات رواني آن ناديده گرفته مي شود.

naghashi.org-4.png (355×200)

تيرگي و روشني:

رنگهاي تيره از جنبه بصري انسان پيشروي مي كنند به اين سبب ديوارهاي تيره رنگ،اتاق را كوچكتر نشان ميدهند.متقابلاً رنگهاي روشن پسروي داشته فضا را بزرگتر مي نمايند.

سردي و گرمي:

تجربه ثابت كرده انسان مي تواند به وسيله رنگ، تا هفت درجه گرما يا سرما را در محل كارش حس كند. هر وقت كه با رنگ ابي يا سبز مواجه مي شود، احساس سردي و موقعي كه رنگ قرمز يا نارنجي را مي بيند گرما را احساس كند.

كيفيت:

رنگهائي كه از تجزيه نور سفيد حاصل مي شوند داراي حداكثر در خشش هستند.اين رنگها در مقايسه با ارزش غير خالص خود داراي حالت پيش روي كننده هستند، زرد خالص نسبت به زردي كه با سفيد يا سياه تركيب شده باشد معترض تر مي نمايد. در پارهاي موارد هنگام تغيير ارزش رنگ، رابطه كيفي به رابطه تيره و روشن يا سرد و گرم بدل شده اثر فضايي رنگ تغيير مي كند.

كميت:

دو عامل، قدرت رنگي هر رنگ را مشخص مي كند، يكي ميزان درخشندگي و ديگري كميت يا وسعت سطح رنگ. رنگهاي با درخشندگي متوسط و كم در سطح وسيع غليظتر به نظر مي آيد اما رنگ رقيق در سطح وسيع باز هم كم رنگ تر مي شود.

مكان رنگ:

بر حسب اين كه رنگ در سقف، ديوارها يا در كف قرار داشته باشد، اثرات خاصي در انسان بوجود مي آورد كه دقت در ويژگيهاي آن واجد اهميت است. رنگهاي گرم روشن از بالا تحريك كننده، از طرفين گرما بخش و در كف حالت بالا رونده دارند. رنگهاي گرم تيره از بالا متين، از طرفين محدود كننده و در كف اطمينان بخش هستتند.

 

DSC00469-e1504689362515.jpg (263×350)

رنگهاي سرد روشن از بالا آرام بخش، از طرفين وسعت بخش و ببر زمين نرم و لطيفند. رنگهاي سرد و تيره از بالا تهديد كننده و از جوانب ماليخوليائي و در پائين سنگين و طاقت فرسا به نظر مي آيند.

رنگها اثرات رواني مختلفي در شرايط سني متفاوت دارند كه به طور كلي اثرات رواني رنگهاي اصلي بر روي انسان عبارتند از:

رنگ زرد:

اين رنگ بر خلاف نظر عامه از لحاظ تربيتي و استفاده در مكانهاي آموزشي حائز اهميت است. حالت گرم كننده دارد و روشن ترين رنگ در ميان كليه ته رنگهاست. رنگ زرد، تراكمي از سفيدي و رنگ خوشحالي و شادابي و نشاط و آرامش است، سمبل آخرت، شگفتي و نور خورشيد است. نشان روشني، هوشمندي، روشنفكري است، صاحبنظران روانشناسي رنگها معتقدند، اگر زرد به مقداري آبي تمايل داشته باشد، آن قسمت از مغز را كه حالت جهش فكري دارد، تحريك كرده افزايش ميزان حضور ذهن در افراد را سبب مي شود و عامل تقويت حافظه است.

رنگ قرمز:

رنگي مثبت، متجاوز و مهيج است، فشار خون را بالا مي برد در نتيجه براي افراد عصبي بسيار مضر است، هنگام تغذيه فوق العاده اشتها آوراست، سمبلي از خون وعشق،در جائي كه عشق،محبت، صفا و گل وگياه و زيبايي باشد، نشانگر اوج عشق و در جائي كه جنگ، پستي و شيطان صفتي حاكميت داشته باشد، اوج غضب، شهامت و خطر را مي رساند. (براي به هيجان درآوردن بچه هاي منزوي و گوشه گير بسيار مفيد است).

رنگ آبي:

رنگي است صاف و روشن، همواره بي تحرك و ناشكيبا و در عين حال فعال ، برد بار وصبور، رنگي اميدوار كننده و مقدس، گنبدهاي مساجد و مناره هاي آبي كه مانند پلي بين آسمان و زمين محسوب مي شوند نشانگر همين موضوع مي باشند، از فراموشي مي كاهد.

رنگ سبز:

تركيبي از دو رنگ آبي و زرد است. اين رنگ بيانگر جواني و ايمان، عشق، عقيده ديني، توكل، فنانا پذيري، لطافت، تقديس و معنويات مي باشد. چون نرمش پذيري را به دنبال دارد براي سنين بين ۱۰ تا ۱۶سالگي كه اين افراد دوران بحراني بلوغ را مي گذرانند مناسب است .مثلا براي رنگ آميزي مدارس راهنمايي (سبز روشن).

رنگ نارنجي:

از تركيب دو رنگ قرمز و زرد، از آنجا كه هر دو از رنگهاي گرمند داراي جذابيت و هيجان زياد است. در گوارش غذا موثر است، آرامش دهنده و مسكن مي باشد، بيانگر آمادگي و فعاليت است، براي بچه در سنين كودكي رنگ بسيار مفيدي است مثلا براي رنگ آميزي كودكستانها مناسب است.

 

رنگ بنفش:

از تركيب دو رنگ قرمز و آبي حاصل مي شود، تركيبي از تسكين دهي و هيجان دارد در افراد كم خواب درجات خواب را بالا مي برد، چون رنگي هنري است براي رنگ آميزي كارگاههاي هنرستان نوع كمرنگ اين رنگ مناسب است.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۵۸:۵۸ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی