نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

نقاشي ساختمان در انديشه فاز1

 

معرفي غلطك، قلم مو، پيستوله و معايب و مزاياي آنها

بررسي معايب و مزاياي غلطك – قلم مو – پيستوله و معرفي آنها

بررسي مزايا و معايب قلم مو:

مزاياي قلم مو:

از آنجا كه براي رنگ آميزي سطوح مختلف قلم موهاي متنوع و گوناگوني به لحاظ اندازه، فرم، ضخامت و جنس موهاي آنها وجود دارند، لذا عامل تعيين كننده انتخاب نوع قلم مو و مناسب ترين آنها به نوع رنگ تهيه شده و همچنين ميزان وسعت سطح بستگي دارد. به اين معنا كه قلم موهاي مورد استفاده براي رنگ پلاستيك براي رنگ روغن به كار نمي روند و همچنين از قلم موهاي كوچك براي رنگ آميزي سطوح وسيع نمي توان استفاده كرد.

معايب قلم مو:

از جمله معايب كاربرد قلم مو به مهارت مورد نياز كاربر مي توان اشاره كرد. در واقع براي به كارگيري قلم مو شخص مي بايست از تبحر كافي بهره مند باشد زيرا در غير اين صورت با سطحي راه راه حاصل از رد قلم مو و يا شره هاي رنگ مواجه مي شود.

مهمترين مزيت استفاده از قلم مو:

مهمترين مزيت آن اين است كه با توجه به تنوع موجود در توليد آن، پوشش اغلب سطوح حتي ناصاف و با برجستگي ها و فرورفتگي هاي مختلف امكان پذير است مگر آنكه محدوديت فضايي فرورفتگي از مانور حركتي قلم مو و دست جلوگيري كند كه در چنين شرايطي اصراري بر به كارگيري قلم مو نبوده بلكه مي بايست از ابزار ديگري استفاده كرد.

بررسي مزايا و معايب غلطك:

معرفي غلطك:

غلطك ابزار ديگري براي رنگ آميزي است كه مانند قلم مو در اندازه ها و جنس هاي مختلف توليد مي شود. غلطك شامل يك استوانه پوشش دار و همچنين يك دسته است كه با كمي پيچ و خم به هم متصل هستند. براي آغشته كردن سطح پوشش غلطك كه مانند قلم مو با توجه به نوع رنگ و كاربرد آن متفاوت است سيني مخصوصي در نظر گرفته شده است. اين سيني داراي انتهايي كاسه مانند و گود براي نگهداري رنگ بوده و ابتداي سطح آن نيز با برجستگي هاي كنگره اي پوشش يافته است كه نقش خروج رنگ هاي اضافي از غلطك را برعهده دارد. به اين معنا كه پس از قرار دادن غلطك در داخل قسمت گودي انتهايي سيني و آغشته كردن تمام سطح آن به رنگ، غلتك را چندين بار بر روي كنگره ها حركت داده و اضافات رنگ آن را خارج سازيد.

مزاياي غلطك:

از جمله مهمترين مزاياي غلطك كاربرد آسان آن و عدم نياز به مهارت خاص نقاشي حرفه اي است. يعني هر فردي كه كمي با رنگ و نقاشي آشنايي داشته باشد مي تواند خودش دست به كار شود. علاوه بر آن سرعت عمل در رنگ آميزي با غلطك بيشتر از قلم مو بوده و نتيجه يكنواخت تري نيز حاصل مي شود.

معايب غلطك:

مهمترين عيب آن اين است كه براي پوشش رنگي سطوح ديوارها و سقف يك فضا از غلطك به عنوان تنها ابزار رنگ آميزي نمي توان استفاده كرد بلكه براي تكميل رنگ گوشه ها، زوايا، محل برخورد دو سطح ديوار و سقف با يكديگر و قسمت هاي فرورفته و برجسته و غيره قلم موي مناسب مورد نياز است.

بررسي مزايا و معايب پيستوله:

sdsdsdd.gif (400×200)

معرفي پيستوله – مزايا و معايب آن:

پيستوله ابزار ديگر رنگ آميزي سطوح خارجي و داخلي ساختمان و همچنين لوازم دكوراسيون است كه از يك مخزن و يك لوله و در نهايت سري مخصوص آن تشكيل شده است. اين ابزار نسبت به قلم مو و غلطك از ابعاد بزرگ تري برخوردار بوده و همين موضوع محدوديت كاربرد آن را سبب مي شود، زيرا داشتن پيستوله در خانه آن هم براي استفاده هر چند سال يك بار رايج نبوده و به فضايي كافي براي نگهداري نياز دارد. در ضمن استفاده از پيستوله به عنوان جايگزين بقيه ابزارها اگرچه در همه موارد امكان ندارد ولي حتي اگر امكان پذير باشد، به صرفه نيست زيرا به هنگام رنگ پاشي از به هدر رفتن مقدار زيادي رنگ نمي توان جلوگيري كرد و از اين جمله معايب پيستوله است ولي با تمام اين تفاسير، براي رنگ آميزي برخي از قسمت ها و سطوح، تنها ابزار كارا، پيستوله بوده و در ضمن سرعت عمل و يكنواختي نتيجه كار نيز از جمله مزاياي مهم آن به شمار مي آيد.

به عنوان مثال براي رنگ كردن سقف هاي كاذب پر پيچ و خم كه در معماري هاي امروزي رواج يافته، پشت رادياتورها و قسمت هايي مانند اينها كاربرد ابزار ديگري به جز پيستوله به نتيجه دلخواه منجر نخواهد شد.

رعايت چند نكته در نقاشي ساختمان:

پس از پايان كار پروژه و حتي پس از اتمام هر روز كاري نقاشي، ابزار مورد استفاده را با حلال مخصوص رنگ خوب شسته و در گوشه اي قرار دهيد تا در معرض هوا خشك شود. هرگز قلم مو و يا غلطك را آغشته به رنگ نگهداري نكنيد.

چند عدد قوطي رنگ خالي و شيشه براي نگهداري باقي مانده رنگ هاي ساخته شده آماده كرده و پس از ريختن اضافات رنگ ها در آن برچسبي حاوي فضاي رنگ به كار رفته و تاريخ بر روي آنها بچسبانيد.

براي آنكه پس از اتمام هر روزه كار نقاشي مجبور به شستن سيني مخصوص غلطك نباشيد، پيش از استفاده سطح داخل آن را با پلاستيك سلفون كاملا پوشش دهيد سپس در پايان كار آن را دور انداخته و براي روز بعد از پلاستيك ديگري استفاده كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۴۷:۲۹ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی