نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

چند توصيه براي دكوراسيون اتاق خواب

 hhhhh.gif (400×300)

اتاق خواب جايي است براي آسودن و كسب آرامش و انرژي مجدد براي يك روز كاري ديگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنين نوع چيدمان آن كمك زيادي به كسب اين آرامش و استراحت واقعي مي*كند.

يكي از اصول اوليه چيدمان در اتاق* خواب مي*گويد محل تخت بايد به گونه*اي انتخاب شود كه پنجره نورگير حتما در سمت راست آن قرار گيرد.

استفاده از كوسن*هاي فراوان بر روي تخت*هايي كه لبه بالايي بلندي دارند، بر زيبايي تخت مي افزايد

 naghashi.org_.gif (490×80)

در سبك هاي كلاسيك بهتر است كه اين كوسن*ها از همان جنس و بافت روتختي باشند.

به هماهنگي موجود در بين اشيا و مبلمان بيشتردقت كنيد. بافت*هاي روتختي و والان*هاي پرده بهتراست از يك نوع، از يك طرح و از يك طيف رنگي انتخاب شودو حتي رول*بوردهاي (نوارهاي تزييني ديواري) در قسمت بالايي ديوارها نيز از همان طيف رنگي باشد.

هماهنگي ميان بافت*ها يك سبك كلاسيك به محيط اتاق مي*دهد. البته اگر در ميان اين هماهنگي، گاهي يكي از بافت*ها و رنگ*ها، كاملا متضاد و مكمل ديگر بافت*ها *باشد، بر تنوع دكور اتاق افزوده شده و آن را از يكنواختي در* مي*آورد.

توجه داشته *باشيد استفاده از روتختي*هاي زيبا تنها ملاك زيبايي و راحتي اتاق نيست بلكه بايد به نرمي و لطافت آن هم توجه كنيد. همه اين موارد منجر به افزايش حس آسايش و راحتي در اتاق خواب مي*شود.

 

فرض كنيد:رنگ زمينه اتاق، كرم شكلاتي و گلبهي است. استفاده از دكورهاي چوبي تيره و متمايل به زرشكي، مكمل رنگ فضاي زمينه است. استفاده از روتختي براق، مانند هر بافت براق ديگر، علاوه بر اينكه نوعي حس تجمل*گرايي را به ببيننده القا مي*كند، با قرار گرفتن در كنار دكور چوبي تيره باعث مي*شود زيبايي اين نوع چيدمان جلوه*اي چند برابر بيابد. رنگ و طرح بافت*هاي پارچه*اي نيز مابين رنگ زمينه اتاق و دكور چوبي آن است.

همين امر سبب شده است تا در محيط، تعادل برقرار شود. يادتان باشد كه يكي از ويژگي*هاي سبك كلاسيك، استفاده از بافت*هاي براق در كنار دكور چوبي تيره است.

هر چه پهناي قاب تابلوها بيشتر باشد آن تابلو با دكور اتاق، هماهنگ*تر شده* و هر چه پهناي قاب كمتر باشد، تنها نقاشي يا ساير آثار داخل قاب جلوه بيشتري خواهد داشت.

beelka-41.jpg (700×300)

همچنين، استفاده از تك*مبل كمك مي كندتا فضايي صميمي و دلنشين در قسمتي از اتاق فراهم آيد. براي تفكيك اين فضا در كنار تك*مبل مي توان از نور موضعي (آباژور) استفاده كرد. بهترين آباژورها دركنار تك مبل*ها، آباژورهايي هستند كه نورشان به سمت پايين باشد.

 

به اين ترتيب فضايي مناسب براي مطالعه واستراحت در شب پديد مي*آيد. هر چه تعداد نورهاي موضعي در داخل اتاق بيشتر باشد، تفكيك فضاهاي داخلي بيشتر شده و به نظر مي*رسد كه رعايت اين نكته براي اتاق خواب، مناسب است.

استفاده از چراغ*هاي آباژور كوتاه بر روي پاتختي*ها، ميتواندفضايي رومانتيك* به وجود آورد و ضمنا اين امكان را به وجود مي*آورد تا بتوانيد قبل از خواب به مطالعه بپردازيد.

 

استفاده از فضاي سبز (گلدان، فلاور باكس و . . .)، قاب*عكس*هاي شخصي و تابلوهاي خط يا نقاشي مورد علاقه*تان در اتاق خواب باعث افزايش نشاط و روحيه*تان شده و روبه*رو شدن با اين عناصر به ويژه در آغاز هر روز مي*تواند انگيزه* شروع يك روز كاري را دو چندان كند.

 

بهتراست قاب عكس و تابلو نيز مطابق با دكورچوبي اتاق،چوبي انتخاب شود و همين امر باعث ايجاد هماهنگي بيشتر بين اجزاي داخلي اتاق مي شود. استفاده از قاب*هاي فلزي متعدد در اتاق*هايي كه دكور فلزي و فرفورژه دارند كاملا مناسب است و توصيه مي*شود. معمولا براي زيباتر شدن جايگاه تخت*هاي دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهاي نقاشي بر روي ديوار بالايي تخت استفاده كنيد.

 kkkkkk.gif (400×150)

اگر دوست داريد كه با يك تابلو و يا تنها يك قاب عكس، ديوار بالايي تخت را تزيين كنيد ترجيحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالاي تخت انتخاب كنيد. ولي اگر مي*خواهيد از تعداد تابلوهاي بيشتري براي تزيين ديوار استفاده كنيد، مناسب*تر اين است كه از تابلوهاي طولي يعني تابلوهايي با عرض كم و طول زياد استفاده كنيد.

 

*

 

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۵۱:۲۷ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی