نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

نقاشي كردن ديوار و رنگ آميزي ديوارها

رنگ آميزي و نقاشي ديوارهاي ساختمان – رنگي كردن ديوارها

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

تركيب رنگها، ساختن رنگ جديد و پاشيدن آن به ديوار اتاق يكي از لذت بخش ترين كارهايي است كه هم تفريح به حساب مي ايد و هم يك كار به صرفه براي كساني كه مي خواهند قبل از سال نو ديوارهاي خانه را هم نو نوار كنند.اين كار براي كساني كه طبع هنري دارند و مي‌توانند تركيب رنگ‌هاي باحال در بياورد خيلي عالي است.

در فصل زمستان بسياري از افراد به تكاپو مي افتند تا در روزهاي پاياني سال، رنگ و لعابي جديد به در و ديوار خانه شان ببخشند. پيشنهاد مي كنيم پيش از شروع كارتان، اين گزارش را بخوانيد و از ايده هاي جالب ما در رنگ آميزي منزل تان بهره مند شويد.

بيشتر خانه هاي ما ايراني ها به رنگ هاي نزديك به سفيد رنگ آميزي مي شوند. شايد تركيب رنگ سفيد و آبي يا سفيد و گلبهي را زياد ديده باشيم. اما بايد بدانيد رنگ هاي زيبا و متنوع ديگري نيز مي توان براي ديوار اتاق هاي مختلف خانه انتخاب كرد.

حتي اگر رنگ هاي ملايم مد نظر شماست، باز هم تركيبات متنوعي وجود دارند كه كمك كننده هستند. در اين مطلب چند پيشنهاد بسيار جالب از طراحان دكوراسيون داخلي برايتان ذكر كرده ايم.

kkkkkk.gif (400×150)

خانه هاي كوچك

انتخاب رنگ براي خانه‌هاي كوچك خيلي مهم است. يادتان باشد كه رنگ‌هاي تيره فضا را كوچك‌تر نشان مي‌دهند. اگر شما يك هال كوچولو داريد و رنگ البالويي يا بنفش رنگ مورد علاقه تان است، خب به شما  توصيه مي‌كنيم كه به حرف ما گوش نكنيد و آن رنگ را روي ديوارتان بزنيد.

 

چون بالاخره آدم بايد اول و آخر برود دنبال كاري كه دلش بهش مي‌گويد اما اگر توصيه ما را مي‌خواهيد هرگز..هرگز از رنگ‌هايي كه خيلي توجه را جلب مي‌كنند به قول معروف جيغ مثل زرد و قرمز، رنگهاي تيره مثل آلبالويي و زرشكي و رنگهايي اداري مثل آبي و خاكستري براي تمام ديوارهاي خانه كوچك‌تان استفاده نكنيد.

رنگ منحصر بفرد براي ديوار اتاقتان بسازيد

naghashi.org-4.png (355×200)

1.  قرمز روي قرمز

براي قرمز كردن ديوارها خوب است از رنگ قرمز گوجه اي استفاده كنيد و حدود 6 بار رنگ روي رنگ بياوريد تا حسابي عميق و جاندار شود. سپس مي توانيد از قرمز مايل به قهوه اي روي گچ بري هاي ديوار استفاده كنيد تا حالت سايه ايجاد شود و ديوار كمي كنتراست پيدا كند. اين تركيب رنگ بسيار عميق، آتشين و هيجان انگيز است اما شايد جالب باشد بدانيد، اتاقي با اين رنگ براي استراحت بسيار مناسب است. رنگ قرمز شما را به درون مي كشد. قرمز براي اتاق مطالعه نيز مناسب است.

2. طوسي و ماهوني (قهوه اي مايل به قرمز)

توسي بسيار ملايم كه ته مايه آبي دارد بسيار آرامش بخش است و حسي همچون آسمان و اقيانوس دارد. اين رنگ براي اتاق مطالعه بسيار مناسب است. اين رنگ به هيچ وجه حس رنگ آبي خالص كه شايد كودكانه به نظر برسد را ندارد زيرا بيشتر حجم آن را توسي تشكيل داده است. براي گچ بري هاي ديوار نيز به جاي رنگ هاي سفيد يا سياه از رنگ قهوه اي شكلاتي استفاده كنيد – درست همچون زمين در مقابل آسمان.

3. طوسي و ياسي

براي رنگ آميزي خانه هايي كه كنار دريا هستند مي توان از رنگ زيباي توسي براي ديوارها و براي تزئينات آن از رنگ ياسي بسيار روشن استفاده كرد. اين تركيب رنگ بسيار معنوي و نوراني است و درخشش دروني دارد.

4. آبي و سبز

logo.gif (368×86)

ديوارهايي با رنگ آبي رنگ و رو رفته كه با رنگ سبز احاطه شده اند بسيار جالب توجه هستند. اين تركيب رنگ، به نوعي يادآوري كننده اقيانوس در روزهاي آفتابي و قدم زدن در كنار دريا است. مي توانيد در اين تركيب از رنگ كبالت (نقره اي-سفيد) و صورتي خاكي نيز استفاده كنيد تا ببينيد با احساسات شما چه مي كند.

5. آبي روي آبي

اين تركيب رنگ بسيار كلاسيك و سنتي است. به طوري كه ديوارها آبي كم رنگ هستند و گچ بري هاي ديوار به رنگ آبي آسماني و پررنگ تر رنگ آميزي مي شوند. همچون انعكاس آب هاي سرد در آسمان در يك غروب زمستاني. اين تركيب رنگ تا حدي تمايل به توسي و نوعي درخشندگي دارد. بنابراين، با گذشت زمان هرگز رنگ كهنه گي به خود نمي گيرد. اين رنگ بسيار كمرنگ و محو است و به همين دليل، موجب آرامش و شادي مي شود.

6. بادمجاني و سبز-طوسي

استفاده از رنگ بنفش تيره روي ديوارها بيانگر عمق فضا است. اين رنگ بسيار عميق است و تناليته تندي دارد. به همين جهت، مي توان كمي جسارت به خرج داد و در كنار چنين رنگ تندي، از تركيب رنگ سبز-آبي هيجان انگيز نيز استفاده كرد. اين رنگ براي اتاق خواب يا اتاق نشيمن چندان مناسب نيست زيرا خيلي پررنگ است. اما مي توانيد از آن براي اتاق مطالعه، كتابخانه يا اتاق آرايش خانم ها استفاده كنيد.

7. سبز و قهوه اي

دليل اينكه اين دو رنگ تركيب خوبي از خود نشان مي دهند اين است كه در طبيعت آن دو را به وفور در كنار هم مي بينيم، همچون برگ هاي سبز و تنه هاي قهوه اي درختان. ديوارهايي با رنگ سبز بسيار كم رنگ و تزئين آن با قهوه اي نماي زيبايي به فضا مي بخشد. اين تركيب رنگ بسيار آرامش بخش است و بهتر است براي اتاق هاي كوچك، همچون اتاق مطالعه استفاده شود.

8. آبي و طوسي

براي دستشويي و حمام مي توان از تركيب رنگ آبي و توسي استفاده كرد. اين رنگ بسيار آرامش بخش و مناسب است.

با اين ترفندها هنر نمايي كنيد

تا حد امكان بايد گچ بري ها را محو كرد . به همين منظور بايد رنگ گچبري ديوار را به رنگ سفيد درآوريم تا مشخص نباشد . از كاغذ ديواري نبايد در سبك مدرن استفاده شود ، براي تنوع مي توانيد به يكي از ديوارها اينه نصب كنيد . رنگهاي روشن مانند رنگ استخواني در صورتيكه با يك تضاد ملايم رنگ در درب ها و يا يك رنگ مليح در و ملايم در گچبري ها همراه باشد مي تواند جلوي زيبايي به خانه بدهد.

در مرحله اول، طبعا شما رنگي را انتخاب خواهيد كرد كه با آنچه در ذهن داريد مطابقت داشته باشد. مهم اين است كه حتي اگر رنگ مورد نظر شما سفيد باشد، تمام اتاقها را بايد با نوع رنگ سفيد رنگ كنيد تا نتيجه، رنگي يك دست باشد. اين چهارده توصيه، در مراحل بعدي رنگ آميزي و چيدمان ميتواند مفيد باشد:

1. براي ايجاد جذابيت در يك اتاق، از وسايلي كه درست همرنگ ديوار باشد استفاده نكنيد. براي انتخاب رنگ ديوار، لوازم منزل خود را در نظر بگيريد و با توجه به رنگهاي موجود در آن، رنگي مناسب را انتخاب كنيد. به ياد داشته باشيد كه تركيبات متنوع، فضايي پويا و نيرو بخش ايجاد ميكند.

2. اگر براي هر اتاق رنگي مجزا در نظر داريد، فضاهاي بين اتاقها مانند راهرو، ورودي و راه پله را به رنگ خاكستري ملايمي با ته رنگي از رنگ ديوار درآوريد تا تبديل رنگها به يكديگر زيباتر شود.

3. رنگي را براي خانه خود در نظر بگيريد و آنرا در حجمهاي متفاوت در اتاقها به كار ببريد. اين رنگ ميتواند در يك اتاق رنگ غالب، در اتاقي رنگ چند وسيله و در اتاق سوم تنها به عنوان چاشنيهايي در گوشه و كنار به كار ببريد. چنين روشي، هماهنگي را در تمام خانه برقرار خواهد كرد.

4. رنگهاي روشن، با روح و متمايل به گستردگي هستند و در نتيجه اتاق را بزرگتر و روشنتر از آنچه هست نشان ميدهند. رنگهاي تيره گرم و فريبنده هستند و اتاقهاي بسيار بزرگ، حالتي خودماني و دوستانه ميدهند.

5. اگر قصد داريد ديوارهايي را به رنگ تيره يا بسيار درخشان درآوريد، بتونه كاري و آستري آن را هم از همان رنگ بزنيد.

6. نقصهاي معماري را با استفاده از رنگهاي خنثي در ديوار، سقف و كف اتاق به طوري كه حالتي يكپارچه به خود بگيرند، برطرف نماييد.

7. براي بلند تر جلوه كردن ديوارها، رنگ آها را تا سقف به طور يك نواخت ادامه دهيد و در نزديكي سقف رنگ را با نوارهاي تزئيني و مانند آن قطع نكنيد. اگر سقف داراي حاشيه تزئيني يا لبه برجسته است، ميتوانيد اين حاشيه را نيز به رنگ ديوار درآوريد. رنگ روشن سقف را بلندتر جلوه ميدهد.

8. براي كوتاه نشان دادن سقفهاي بسيار بلند و يا تشديد حالت خودماني يك اتاق، رنگ ديوار را از 20 تا 30 سانتي متر مانده به سقف قطع كنيد و باقي آنرا به رنگ سقف رنگ آميزي كرده يا با نوارهاي تزئيني بپوشانيد. تيره كردن سقف هم ميتواند چنين حالتي را ايجاد كند.

9. با رنگ آميزي ديوارهاي كوتاهتر (كم عرض تر) به رنگي تيره تر از ديوارهاي بلندتر ميتوانيد يك اتاق كشيده و باريك را عريض تر جلوه دهيد.

10. اگر براي سقف اتاقي رنگ سفيد را در نظر گرفته ايد، براي هماهنگ كردن رنگ اتاق با سقف، اندكي از رنگ ديوار را به رنگ سفيد اضافه كنيد.

11-رنگ كف اتاق را فراموش نكنيد.اين شايد شايع‌ترين اشتباه تازه كارهاست. هنگامي كه رنگ مورد علاقه‌تان را در جايي مي‌بينيد، معمولاً دومين سطح بزرگ، يعني كف اتاق را ناديده مي‌گيريد و تنها به ديوارها فكر مي‌كنيد. با اينحال، كف اتاق ‌بدون در نظر گرفتن جنسش، رنگي دارد كه آن هم مي‌تواند تنوع بيشماري داشته باشد.

براي مثال، يك كف چوبي، تنها به رنگ چوب نيست، بلكه مي‌تواند عسلي، آلبالويي، تيره يا ليمويي باشد. يك رنگ خوب تنها زماني مي‌تواند در خانه شما هم خوب به نظر برسد كه با رنگ كف، ارتباط مناسبي داشته باشد. بنابراين هنگامي كه الگوهاي رنگي‌تان را امتحان مي‌كنيد، آن‌ها را نزديك كف اتاق بگيريد نه در وسط ديوار، تا بتوانيد به طور همزمان ديوار و كف را ببينيد. به ياد داشته باشيد ديوار به طور مثال قرمز، در جوار كف اتاق آلبالويي تأثير بسيار متفاوتي نسبت به كف اتاق بلوطي رنگ خواهد داشت.

12-اجازه بدهيدآثار هنري‌ راهنمايتان باشند.اين روشي كم اشتباه است. همه كارهاي هنري‌اي را كه مي‌خواهيد در اتاق‌تان استفاده كنيد، كنار هم بچينيد. رنگ مورد نظرتان براي ديوار را از ميان آن‌ها انتخاب كنيد و نمونه رنگي‌اي كه با آن مطاقبت دارد را بيابيد. روش مشابهي را مي‌توان درمورد منسوجات و فرش نيز به كار برد. انتخاب يكي از رنگ‌هاي لطيف فرش مي‌تواند ابعاد تازه‌اي به كل فضا بدهد.

13-با لوازم و مبلمان منزل هماهنگ باشيد.اگر رنگ مثلاً كاناپه به ديوارها نخورد، مي‌تواند كل اتاق را تحت تأثير قرار دهد. اگر شما سعي كنيد براي جبران كاناپه‌اي كه مورد علاقه‌تان نيست رنگي را براي ديوار انتخاب كنيد كه دوستش داريد، اما به رنگ كاناپه نمي‌خورد، نااميد خواهيد شد. اشتباه را با اشتباه جبران نكنيد. رنگي را برگزينيد كه آنچه را داريد تكميل مي‌كند؛ در اين صورت هم كليت اتاق و هم آن وسيله‌اي كه دوستش نداريد بهتر ديده خواهند شد.

14-نواقص معماري را جبران كنيد.يك آپارتمان زيرِ همكف تاريك، با سقف كوتاه كه كاملاً مفروش است، مطمئنآ اگر با رنگي مثل خاكستري زغالي رنگ‌آميزي شود، خيلي شيك‌تر از زماني خواهد بود كه به رنگ زرد آفتابي پريده‌اي باشد كه تنها حالت ملالت‌آور فضا را دوچندان مي‌كند؛ چرا كه در جاي مناسب استفاده نشده است. اگر شما فضايي با معماري و نور عالي داريد به ندرت در استفاده و انتخاب رنگ به مشكل برخواهيد خورد، و رنگ‌هاي روشن به درخشش بيشتر جزييات اتاق‌تان كمك مي‌كنند.

اگر ساختمان شما بر خلاف اين است، رنگ‌هاي خاكستري‌ و خنثي‌تر را بكار ببريد؛ اگرچه اين بر خلاف ميل و احساس شماست، اما مي‌تواند به يك فضاي گرفته، حضوري قدرتمند ببخشد. همچنين شما هميشه مي‌توانيد با نورپردازي خوب و استفاده از اثاثيه كوچكي با رنگ‌هاي روشن‌تر و خالص‌تر، فضا را تلطيف كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۶:۵۷ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی