نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

شما چه رنگي را دوست داريد و احساستان نسبت به آن رنگ چيست؟

شما در زندگي به چه رنگي علاقه مند هستيد ؟

nemone-kar-001-68.jpg (447×316)

 

سعي مي كنيد در لباس هايي كه مي پوشيد و همچنين در دكوراسيون منزل و اطاق خود از چه رنگهايي بيشتر استفاده كنيد ؟ آيا مي دانيد انتخاب رنگ ارتباط بسيار نزديكي با شخصيت افراد دارد ؟ آنچه در زير مي خوانيد مي تواند راهنماي خوبي براي شما باشد اما فراموش نكنيد كه نتيجه آن در رابطه با شخصيت شما صد در صد نيست و نوع شخصيت شما را يك روانشناس با تست هاي تخصصي تعيين خواهد كرد ولي مطلب ذكر شده در زير كمك زيادي به شما در اين رابطه خواهد كرد


رنگ ها بر نيازهاي روحي – رواني، شرايط يادگيري، كنترل رفتارهاي خشمگينانه، احساسات، درمان افسردگي و اختلالات يادگيري و سطح انرژي اثر دارند. رنگها در كنترل نبض، تپش قلب، فشار خون، اشتها و حتي خواب مفيد هستند و همچنين در درمان بيماريهايي مثل ميگرن، سرطان، اعتياد و امراض پوستي و حتي تومورهاي مغزي اثر دارند.

DSC006251-e1504687131448.jpg (440×330)

رنگها در هر جا از دنيا و به تناسب فرهنگ و عرف هر جامعه معاني متفاوت و حتي متضاد دارند.براي مثال سفيد در كشوري مثل ايران نشان شادي، پاكدامني است و براي مراسم جشن و عروسي استفاده مي شود، در حاليكه در كشوري ديگر نشان روحانيت است و در مراسم عزاداري كاربرد دارد.

شايد تا به حال از خودتان پرسيده باشيد كه چرا كشتي و يا هواپيماي سياه نداريم؟ و يا چرا هيچ جعبه شكلاتي سبز نيست؟ شايد در اين مطلب جوابهايتان را پيدا كنيد.

نقاشي-ساختمان-قلي-پور.gif (594×135)

متأسفانه به دليل جذابيت روانشناسي رنگها، اين شاخه از علم مورد سوء استفاده قرار گرفته است. در هر سايت، مجله، روزنامه و يا وبلاگي از اين مطالب زياد ديده مي شود ولي درست يا غلط بودنشان مشخص نيست.

پروفسور لوشر از دانشمنداني است كه حدود بيست سال و اندي در اين مورد تحقيق كرده است.

حال بد نيست از نظر اين محقق در مورد روانشناسي رنگها براي بعضي از رنگهاي پر طرفدار نگاهي بياندازيم.

رنگ مورد علاقه ي خود را انتخاب كرديد؟

و سپس با توجه به توضيحات ارائه شده ، ويژگي هاي رنگ مورد علاقه خود را بيابيد

سياه:

سياه رنگي مطلق است كه در فراسوي آن، زندگي تمام مي‌شود. سياه يعني نه، كه نشانه‌اي از ترك عشق و انصراف از فعالي‌هاي جمعي است. به معني نيستي، نااميدي به آينده و سكوتي ابدي است و حس سنگيني را به افراد القا مي‌كند. تأثير خوبي بر مزاج ندارد و در كودكان هم اثرات منفي دارد. دوستداران رنگ سياه معمولا خسته و افسرده‌اند. ا گر خسته نباشند، ناراضي‌اند. اگر ناراضي نباشند، مغرورند. اگر مغرور نباشند، انكار مي‌كنند. اگر انكار نكنند هم ناراضي‌اند، هم مغرور، هم خسته و هم انكار مي‌كنند اما احتمالا خودشان هم خبر ندارند. طرفداران سياه زياد هم نااميد نشوند چون از طرفي ديگر سياه نمادي از آبرومندي و شرافت است (ديده‌ايد ماشين‌هاي شيك و كلاس بالا معمولا سياه و براق اند).

قهوه اي:

naghashi.org-4.png (355×200)

آدم‌هاي قهوه‌اي را بدون قسم خوردن مي توان باور كرد، يعني حرفشان سند است. اما طرفداران اين رنگ معمولا آواره اند (جالب است بدانيد كه رنگ مورد علاقه‌ ي آوارگان جنگ جهاني دوم، قهوه اي بوده است). قهوه‌اي ها يا يك بيماري جسمي جدي دارند و يا مشكلي كه به نظر آن‌ها غير قابل حل است، پس اين افراد از نظر جسمي و روحي در خطرند.

خاكستري:

خاكستري را در كهن‌سالان و خانه‌ سالمندان بايد پيدا كرد. اين افراد معمولا غمگين‌اند و محافظه كار و حتي اگر آهنگي گوش كنند (اگر خجالت نكشند)، غمگين است (مثلا مثل اينكه ايراني‌ها داريوش گوش كنند)، مثل اينكه به آنها گفته اند خوشي بي خوشي.

قرمز:

قرمز پسندها پر از شوق زندگي، عاشق و مبارزه طلب، پرتكاپو و شجاع، اهل معاشرت، شلوغ و پر سرو صدا هستند. ظاهرا” نيرويشان تمام نشدني است، خوب مشت مي‌زنند و كتك خورهاي خوبي هم هستند. در مجموع و خلاصه اينكه برون گرا هستند. قرمز باعث افزايش نبض و فشار خون مي‌شود.

 

آبي:

آبي‌ها خلاقند و هميشه فكرهاي تازه مي‌كنند، مورد احترام، آرام و دوست داشتني هستند و احساساتشان را خوب كنترل مي‌كنند. عاشق تنهايي، احساساتي و ملايم اند. نماد ابديت و عمق و كمال گرايي است. از ويژگي‌هاي افراد آبي دوست صلح، مهرباني و هماهنگي است. خودشون نگيرند، اين رنگ سبب كاهش نبض و فشار خون مي‌شود.

سبز:

آدم‌هاي سبز مذهبي اند. در انجمن‌هاي خيريه يا بيمارستان يافت مي‌شوند!!! مضطرب و انعطاف پذيرند. اگر دنبال شريك (البته شريك تجاري نه زندگي) مي‌گرديد سعي كنيد سبز باشد (نه اينكه رنگ پوستش سبزه باشد). رنگي مقدس است. سبزها اصلاح گرند و بسيار علاقه به نصيحت كردن دارند. كوشش و پشتكار عجيبي دارند.

زرد:

آدم‌هاي زرد بر خلاف نظر عموم بيمار و رنجور نيستند و منتظر خوشبختي‌هاي بزرگند. آرام و قرار ندارند. توسعه طلب و اهل اختراعند. گاهي حسود و معمولا بلند پرواز.

بنفش:

بنفش‌ها دوست‌ها‌ي صميمي و حساسند وذوق عارفانه دارند. گاهي آنقدر صميمي مي‌شوند كه قضاوت و تصميم درست نمي‌توانند بگيرند.

نارنجي:

نارنجي پسندها اهل مسابقه و سلطه طلبند و سرشار از آرزوهاي دور و درازند.

ارغواني:

ارغواني‌ها پايشان روي زمين است و سر و فكرشان در ابرها پرواز مي كند (البته فكر بد نكنيد!). عاشق دين و عرفان اند. انديشمند و عاشق مناظره و اثبات حقايق، اما هنوز معلوم نيست كه چرا يك دفعه از اين رو به آن رو مي‌شوند و بنابراين اصلا به فكر پيش‌بيني آن‌ها نباشيد.

تغيير رنگ محبوب با گذشت زمان امري طبيعي است اما اگر ناگهاني باشد گاهي خطرناك و بحث برانگيز و عجيب است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ] [ ۰۷:۳۴:۳۴ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی