نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

رنگ هاي زنده در دكوراسيون منزل يا ساختمان

با رنگ هاي زنده بيشتر آشنا شويم

 

http://naghashi.org

 

naghashi.org-4.png (355×200)

تاثير رنگ هاي زنده در دكوراسيون داخلي ساختمان يا منزل

رنگ هاي زنده همواره رنگ هايي دوست داشتني هستند. اين رنگ ها به نحوي اغراق آميز جاذب نگاه و توجه بيننده هستند و هرگز از نظر بيننده دور نمي مانند. رنگ هاي زنده اي كه انرژي و هيجان در فضا مي پراكنند و براي افرادي كه دوست دارند هر روز صبح در فضايي پر انرژي و سرزنده چشم بگشايند و روزشان را با هيجان و سرزندگي آغاز كنند ايده آل هستند.

از آنجا كه اغلب ما بيشتر با رنگ هاي خاموش و خنثي در محيط زندگي مأنوس هستيم به كارگيري اين رنگ ها نيازمند جسارت است. اما چنانچه اين رنگ ها را در تركيبي مناسب به كار گيريد اين جسارت بي پاداش نخواهد ماند و نتيجه فضايي درخشان، زيبا و فوق العاده جذاب خواهد بود. پيش از انتخاب چنين پالت رنگي براي فضاي منزلتان به سليقه خود نيز توجه كنيد زيرا براي بسياري از مردم زندگي در چنين فضاهاي رنگيني براي مدت طولاني ممكن است آزار دهنده باشد. يكي از روش هاي ارزيابي سليقه واقعي شما در انتخاب رنگ دقت در كمد لباس هاي شماست. اگر لباس هاي كمد شما از رنگ هاي بـِژ، كرم، قهوه اي و سياه و سفيد است و يا از ساير رنگ هاي خنثي و ملايم تشكيل شده است در فكر استفاده از رنگ هاي زنده در فضاي منزلتان نباشيد. چون خيلي زود از آنها خسته مي شويد اما اگر در ميان لباس هايتان رنگ هاي شادي مثل قرمز، نارنجي و بنفش زياد به چشم مي خورند احتمالاً از زندگي در فضايي با دكوراسيون برگرفته از رنگ هاي زنده لذت خواهيد برد.

 از نگاه طراحان دكوراسيون داخلي ، رنگ هاي زنده داراي ويژگي هاي فوق العاده اي هستند كه مي تواند ويژگي هاي حاكم بر يك فضا را تنها با چند قوطي رنگ تغيير دهد.

DSC00470-e1504702371643.jpg (225×300)

پس از آن كه از تمايل و علاقه خود نسبت به اين پالت رنگي مطمئن شديد نوبت به انتخاب رنگ هاي خاصي مي رسد كه در اين گروه مي پسنديد. هنگام انتخاب پالت رنگ هاي زنده بايد به خاطر داشته باشيد كه انتخاب اين گروه به معني به كارگيري اين رنگ ها در سطوح بزرگ مثل ديوارهاست كه بلافاصله كاراكتر و حالت يك اتاق را دستخوش تغييري چشمگير مي سازد و نه تنها به معني استفاده از يك كاناپه قرمز يا قفسه سبز در گوشه اي از يك اتاق نيست بلكه احاطه شدن در فضايي آكنده از رنگ هاي زنده و شاد در كليه جوانب يك اتاق است.

فضاهايي كه با رنگ هاي زنده آراسته مي شوند نياز به نور فراوان دارند، به ويژه نور طبيعي. در شب نيز نور چراغ هاي هالوژن براي چنين فضاهايي مناسب تر است. ممكن است تصور كنيد كه پالت رنگ هاي زنده فقط براي اتاق هاي بزرگ مناسب است در اين صورت در اشتباه هستيد. يك اتاق بسيار كوچك نيز مي تواند با رنگ هاي زنده از نمايي ويژه برخوردار شود حتي اگر اين رنگ ها رنگ هايي تيره باشند مثل آبي نيلي يا حتي سياه. نكته جالب توجه ديگر درباره پالت رنگ هاي زنده اين است كه شما مي توانيد اين رنگ ها را در دكوراسيوني كاملاً مدرن و يا در دكوراسيون هاي سنتي و قديمي با موفقيت به كار بگيريد.

nemone-kar-001-76.jpg (194×260)

از آنجا كه قدرت و ويژگي رنگ هاي زنده در سطوح رنگي بزرگ و ساده است هنگام كار با اين پالت رنگي نيازي به استفاده از بافت اضافي بر روي ديوارها يا باقي سطوح وجود ندارد. در حقيقت در چنين دكوراسيوني هرچه سطح صاف تر و يك دست تر باشد نماي زيباتري خواهد داشت ديوارهايي كه با رنگ هاي زنده پوشانده مي شوند بايد از زيرسازي بسيار خوبي برخوردار باشند همه چيز در اتاق پيرو رنگ ديوارهاست و در طراحي يك دكوراسيون با اين مجموعه رنگي ديوارها نقطه شروع هستند و سپس بايد اين رنگ ها در ساير اجزاي اتاق تكرار شوند. تكرار اين رنگ ها در اجزاي دكوراسيوني، اين رنگ ها را تكميل مي كند و به حداكثر ميزان خود مي رساند. در گروه رنگ هاي زنده ، تضاد رنگي و كنتراست هاي شديد نقشي اساسي ايفا مي كنند و نتيجه اي جذاب و چشمگير مي آفرينند چنان كه تيره ترين سياه در كنار درخشان ترين رنگ سفيد يكي از تركيب هاي ويژه اين گروه است. همچنين اتاق هايي كه با اين رنگ ها تزيين مي شوند بايد متشكل از دكوراسيوني ساده با اجزايي معدود باشند. شلوغ كردن چنين فضايي با وسايل تزييني متعدد از تأثير مورد نظر رنگي خواهد كاست.

DSC00627-e1504690981341.jpg (467×350)

 رنگ هاي زنده گرم جذاب ترين رنگ ها در اين گروه هستند. سرخابي، نارنجي تند و زرد درخشان از گرم ترين رنگ هاي اين پالت رنگي هستند كه در كنار يكديگر يا هر يك به تنهايي همراه با سياه چنان پرانرژي هستند كه احساس واقعي از هيجان را در بيننده زنده مي كنند. جالب است بدانيد اين رنگ ها حتي رنگ سياه را نيز تحت الشعاع قرار مي دهند و سياه در واقع همچون قابي اين رنگ ها را كه از خودش قوي تر هستند در برمي گيرد چنان كه در كمتر رنگي چنين ويژگي وجود دارد. اين رنگ هاي گرم و تند در كنار سفيد خالص نيز جذاب و زيبا خواهند بود آن هم با نمايي تميز كه حس پاكي و طراوت را به بيننده القا مي كند. در حالي كه كمي رنگ طلايي جذابيت اين تركيب را دوچندان خواهد كرد. به كارگيري تزيينات فلزي طلايي و نقره اي بر درخشش و زيبايي رنگ هاي اين پالت مي افزايد.

رنگ قرمز در اين گروه رنگي درخشان و برجسته است كه از بارزترين ويژگي هاي اين گروه رنگي است. بسياري از مردم از به كارگيري اين رنگ در دكوراسيون پرهيز دارند اما كمتر رنگي مي تواند هيجاني برابر با تأثير اين رنگ ايجاد كند. تأثيرات اين رنگ چنان چشمگير و قوي هستند كه حتي نيازي به در برگرفتن سطوح بزرگي مثل ديوارها نيست. تنها به كارگيري آن در بخش هايي از دكوراسيون يك اتاق تأثير به سزايي در نماي آن خواهد داشت. استفاده از رنگ قرمز در قالب اجزاي دكوراسيوني مانند گل ها، فرش و يا انواع قاب عكس و از اين قبيل ، روشي مناسب براي معرفي اين رنگ قوي در يك دكوراسيون است.

قرمز در كنار سياه يا خاكستري نمايي جذاب مي يابد و همراه با سبز و كمي نقره اي نيز تأثيري خاموش تر خواهد داشت اما اين رنگ چنان قوي و تأثيرگذار است كه همواره بيشترين اثر را بر بيننده دارد. آگاهي از تأثيرهاي رنگ قرمز بر روي فضاي يك اتاق مي تواند سودمند باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز در واقع مقداري از نور محيط را جذب مي كند از اين رو بايد اتاق مورد نظر براي دكوراسيوني با اين رنگ از نور كافي برخوردار باشد. همچنين ديوارهايي به رنگ قرمز جلوتر از فاصله واقعي خود به نظر مي رسند و موجب مي شوند اتاق كوچك تر به نظر برسد به همين دليل استفاده از اين رنگ براي ديوارهاي اتاقي با ابعاد كوچك مناسب نيست بلكه در چنين فضاهايي اگر به جاي رنگ آميزي ديوارها با رنگ قرمز از اين رنگ در سطوح كوچك تري مثل قاب پنجره ها و درهاي اتاق بهره بگيريم نتيجه بهتري در بر خواهد داشت و به اين ترتيب بدون قرباني كردن فضا ، از تأثيرهاي مثبت اين رنگ بهره مند خواهيد شد.

DSC006251-e1504687131448.jpg (440×330)

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۰۰:۰۵ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی