نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

ايده هايي براي طراحي اتاق كودك

ايده هايي براي طراحي اتاق كودك

 kkkkkk.gif (400×150)

 

در طراحي دكوراسيون داخلي بخصوص فضاهايي مثل اتاق كودك، ريزه كاريها و نكاتي را بايد رعايت كرد تا پس از آن، محيط مذكور همان شود كه ميخواهيم. براي حفظ آرامش كودك در طراحي اتاق او به اين نكات توجه كنيد.

فرهنگ عمومي افراد بر نوع و چگونگي دكوراسيون اتاق كودك تاثيرگذار است. اصولا دكوراسيون اتاق كودك نبايد تنها بر اساس آنچه براي كودكان جالب و خوشايند است شكل بگيرد؛

بلكه موارد ديگري نيز بايد هنگام طراحي اين فضا در نظر گرفته شود. براي مثال، مواردي از قبيل نيازهاي سالهاي بعد كودك كه با سرعت در حال رشد است، اينكه آيا اتاق متعلق به دو كودك است يا يك كودك و…

در دكوراسيون اتاق كودك، علاوه بر توجه و رسيدگي به نيازهاي اوليه كودك از قبيل خوردن و خوابيدن، بايد به نيازهاي مهم دروني او نيز توجه شود. پيشنهاد ما براي طراحي دكوراسيون اتاق كودك نيز مانند ديگر فضاها، اين است كه قبل از هرگونه اقدامي خوب به فضا دقت كرده و هوشمندانه تصميم بگيريد.

اصول اوليه

تطبيق پذيري و منعطف بودن در اتاق كودك يك اصل مهم و اساسي است؛ زيرا طراحي اتاق كودك بايد به نحوي باشد كه با نيازهاي متغير كودك در حال رشد هماهنگ بوده و در هر شرايطي بتواند پاسخگوي نيازهاي آن باشد.

سهل و آسان بودن نظافت و مراقبت از دكوراسيون اتاق كودك نيز از اهميت زيادي برخوردار است. بنابراين، اتاق كودك بايد برخي از موارد مهم را همزمان در خود داشته باشد:

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

كنجي دنج و امن و البته خصوصي براي زمانهايي كه كودك به خلوت و تنهايي نياز دارد.

فضاي بازي ايمن

فضايي براي انجام تكاليف مدرسه و ساخت كاردستي

فضايي راحت و آرام براي خوابيدن

شروع كار

از نظر ما اتاق كودك با ديگر فضاها و اتاقهاي موجود در خانه تفاوت دارد. درست است كه موضوع ايمني در تمام فضاها مانند سرويس بهداشتي يا آشپزخانه مهم است، اما اين موضوع در دكوراسيون اتاق كودك در اولويت است. پس ابتدا ايده هايي براي ايمنسازي اتاق كودك را اجرا كنيد:

 

انگشتان كوچك كودكان براحتي لاي درز در گير ميكند و آسيب ميبيند؛ براي پيشگيري از اين اتفاق، لاي درز در را با نوار پلاستيكي محافظ پر كنيد.

 

اطمينان حاصل كنيد كه چفت تمامي پنجره ها محكم و سالم است. همچنين تمام پريزهاي قابل دسترس كودك را بايد با پوشش هاي مخصوص كودك بپوشانيد.

پنجره ها بايد داراي قفل مخصوص كودك باشند تا تنها در حدي باز شوند كه براي كودك خطري در پي نداشته باشد.

تختهاي دو طبقه گرچه استاندارد و ايمن و با حفاظ هاي لازم طراحي و ساخته مي شوند، اما استفاده از اين تخت ها را براي دكوراسيون اتاق كودكان زير ۸ سال توصيه نمي كنيم.

 naghashi.org-4.png (355×200)

در اتاق كودك از آتش براي گرم كردن اتاق در قالب شومينه استفاده نكنيد.

 

اگر در اتاق فرزند شما رادياتور وجود دارد، آن را مجهز به ترموستات كنيد تا از داغ شدن بيش از حد آن جلوگيري شود. اگر اين كار ممكن نيست، حتما از حفاظ هاي دكوراتيو براي رادياتورها استفاده كنيد.

قاليچه هاي كوچكي كه روي كف پوش اصلي (انواع پاركت يا كاشي ها) انداخته مي شوند، حتما بايد ترمز فرش داشته باشد تا از سر خوردن قاليچه زير پاي كودك و زمين خوردن او جلوگيري شود.

از نصب طبقه ها در ارتفاع پايين خودداري كنيد. زيرا كودك در اثر بالا رفتن از طبقات نصب شده روي ديوار، پرت شده و آسيب مي بيند.

 

اتاق مشترك

كودكان به يك فضاي خصوصي براي خودشان، هر چند كوچك، نياز دارند. بنابراين اگر يك اتاق قرار است براي دو كودك به اشتراك گذاشته شود، حتما زمينه را براي تفكيك فضا به طرز مناسبي مهيا كنيد.

 logo.gif (368×86)

كمك گرفتن از رنگ، يكي از راه هاي بسيار خوب براي تفكيك اتاق به دو فضاي مجزاست. ما در يكي از پروژه هاي بسيار موفقمان در يك اتاق كودك، براي تفكيك اتاق به دو فضاي مجزا از پرده اي بلند كه از سقف تا زمين ادامه داشت، استفاده كرديم.

براي تفكيك اتاق مي توانيد از عناصر مختلفي استفاده كنيد. مواردي از قبيل: قفسه كتاب، پارتيشن و… شما همچنين مي توانيد قلاب هايي از سقف بياويزيد و تابلوها و آثار هنري و همچنين تعدادي عروسك و اسباب بازي زيبا را بين دو فضا بياويزيد و با كمك آنها فضا را تفكيك كنيد.

تغيير دكوراسيون

اگر دكوراسيون اتاق كودك خود را از نوع تمدار (موضوعي) در نظر گرفته ايد، اعمال تغييرات بعدي در دكوراسيون آن اتاق دشوار خواهد بود؛ اما اگر هنگام طراحي دكوراسيون اتاق كودك، اين موضوع را كه در آينده بايد آن را تغيير دهيد مد نظر اشته باشيد و بيشتر از رنگ هاي خنثي براي زمينه استفاده كنيد، تغييرات بعدي براي شما آسان تر خواهد بود.

 

يك ميز بازي مي تواند سال ها بعد به يك ميز تحرير براي كودك تبديل شود. از اين رو همواره با نگاهي به آينده و هوشمندانه به خريد وسايل اتاق كودك بپردازيد تا هم از لحاظ اقتصادي و هم لحاظ زماني بتوانيد صرفه جويي كنيد. تعويض رنگ ديوارها و تغيير در طراحي نورپردازي خانه، از جمله استفاده از ديمر، در به روز كردن دكوراسيون اتاق كودك بسيار موثر است.

رنگ

انتخاب هوشمندانه و با دقت رنگ ها براي اتاق كودك سبب تحريك حواس فرزندتان مي شود. درست است كه رنگ هاي ملايم مانند صورتي و آبي از جمله رنگ هاي رايج و مناسب براي دكوراسيون اتاق كودك محسوب مي شوند، اما استفاده از رنگ هاي خاص و تند براي خلق هيجان و جذابيت بيشتر در اتاق كودك مناسب تر است.

با اين حال حتما از خود كودك كمك بخواهيد و نظرش را بپرسيد، اما اطمينان حاصل كنيد رنگ هايي انتخاب شود كه در نهايت اتاقي سرد و تاريك براي كودك به وجود نيايد.

 

براي زمينه دكوراسيون از طيف هاي ملايم رنگ ها استفاده كنيد و سپس با استفاده از اشياء و عناصر ديگر از قبيل اسباب بازي ها، تابلوهاي نقاشي و… با رنگ هاي تند و زنده به دكوراسيون اتاق جان دهيد و آن را جذاب و پرتحرك كنيد.

 

استفاده از رنگ هاي موقتي ايده اي بسيار خوب در دكوراسيون اتاق كودك است؛ زيرا سليقه كودك روز به روز در حال تغيير است. اين رنگ ها تا حد زيادي دكوراسيون اتاق كودك را منعطف مي كند و مي توان با تغيير شرايط، رنگ دكوراسيون اتاق را نيز به راحتي تغيير داد.

 

هنگام انتخاب رنگ به جنس آن نيز دقت كنيد و رنگي را براي اتاق فرزندتان انتخاب كنيد كه به راحتي تميز شود و انواع لك ها به آساني از روي آن برطرف شود.

 

منبع:روزنامه جام جم

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۴۳:۴۸ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی