نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

بتونه فوري

به صورت آماده در قوطي هاي 1و4و20كيلويي به بازار عرضه مي شود.اين بتونه به رنگهاي قرمز وسفيد مي باشد و با تينر فوري 10000رقيق مي شودتا قبل از استفاده با كاردك وليسه وپيستوله مي باشد ولي به علت زود خشك شدن فرد كارگر كه با كاردك و ليسه عمل بتونه زدن را انجام مي دهد،بتونه فوري فقط براي كارهاي پوششي استفاده مي شود.اين بتونه بهتر است كه روي سطح كار پاشيده شود.البته بعضي از رنگ كاران رنگ پلاستيك را با مل مخلوط كرده.بتونه پلاستيك ساخته و سطح كار را ماستيك ميكنندكه استفاده از آن توصيه نمي شود.

براي برطرف كردن لكه هايي كه به صورت تركهاي ريزي هستندبايد از بتونه استفاده كنيم ساخت بتونه ونحوه ترك همانطور كه قبلا گفته شد بتونه به دو صورت روغني و غير روغني تهيه ميشود.

1-بتونه روغني براي ديوار هايي كه ازپوشش رنگ روغني برخوردار مورد استفاده قرار ميگيرند.

2-بتونه غير روغني براي ديوار هايي كه رنگ پلاستيك دارند مورد استفاده قرار ميگيرند.

يادرآوري:بايد توجه داشته باشيد كه بايد از رنگ روغني باق استفاده نمايد.در غير اينصورت بتونه حالت چروك مانند شود.اضافه كردن روغن اليف الزامي وحتمي نمي باشد.در اين مرحله ديگر بتونه روغني آماده استفاده مي باشد.

در تركهايي كه بزرگتر از مويي هستند مانند شكل زير كه از پوشش رنگ روغني بوجود آمده،براي رفع آن بايد ابتدا نوك كاردك مقداري از گچ را تراشيده تا بتوانيم در هنگام بتونه كردن محل بتونه به ديوار نفوذ كند.پس از اينكه بتونه خشك شد برروي آن سنباده زديم سطح مورد نظر براي رنگ آميزي آستر آماده مي شود.

بتونه رنگ پلاستيك

براي آماده و تهيه بتونه پلاستيك:ابتدا پودر مل را برروي تخته بتونه بصورت كله قندي ريخته وسپس پودر بتونه را از وسط به صورت گرد در آورده و وسط آن را مقداري آب ريخته و سپس پودر مل را با آب بخوبي مخلوط تا به صورت خميري در آيد.پس از اين مرحله به آن رنگ پلاستيك اضافه مي نمايم كه مجددا آن را مخلوط كرده تا به صورت خميري يك دست در آيد از اين بتونه فقط براي درز ها ولكه گيري بر روي ديوار ها و سقفها كه بخواهيم آن را بارنگ پلاستيك رنگ آميزي نمايم استفاده مي شود.درصورتي كه سقف ويا ديوار ها داراي لكه هايي بزرگ كه براثر رطوبت پيش آمده وگچ آنها ريخته ويا طبله كرده ونمي توان آنها را با بتونه پر نمود،بهتر است ابتدا روي آن را تراشيده و سپس محل را نمدار كرده و با گچ پر كرده پس از خشك شدن، محل روي آنرا با بتونه كشيده و كاملا با ليسه صاف مي نمائيمتاهم سطح ديوار گردد وسپس با زدن سنباده محل را براي زدن  رنگ آستري آماده مي نمائيم.

kkkkkk.gif (400×150)

يادآوري:در هنگامي كه درزها ويا لكه هارا باگچ لكه گيري مي نمائيم بايستي به مدت 24ساعت صبر كنيم تاگچ خشك شده وسپس روي آن رابتونه نماييم در صورتي كه گچ خشك نشده باشد در روي آن را بتونه از روي سطح كار ميريزد.

انواع بتونه:

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

بتونه همانطور كهدر قسمتهاي اين فصل شرح داده شد خميري نرم وچسبناكي است كه به كندي در هوا خشك مي شود و در نقاشي براي پر كردن درزها و تركها و شكافها و منافذريزي كه در ديوار ها و چوب و درب و پنجره هاي آهني وجود دارد مورد استفاده قرار مي گيرد.

بتونه شيشه:كه از پودر كربنات كلسيم و روغن بزرگ تهيه مي شود ودر مجاورت هوا به سرعت خشك و سخت مي شود حسن اين نوع بتونه در اين است كه اگر مقداري روغن بزرگ به آن اضافه نمايم و مجددا آن را ورز دهيم به صورت خمير نرم و قابل استفاده در مي ايد.

kkkkkk.gif (400×150)

بتونه آبي:كه براي آبندي شيشه هاي آكواريوم مصرف مي شود و از مخلوط كردن پودر اكسيد سرب با روغن بزرگ تهيه مي شود.

بتونه و گليسرين واكسيدسرب:كه از مخلوط كردن اكسيد سرب و گليسرين تهيه شده و درمقابل آب،اسيد وقليا مقاوم بوده وپس از 45دقيقه سفت مي شوداز اين نوع بتونه جهت چوب،شيشه،سراميك،چيني و اشياسنگي استفاده مي گردد.

گردبتونه:تشكيل شده از آرد سفيد رنگي شامل چهار قسمت رنگي گچ پخته و يك قسمت صمغ عربي است و درموقع استفاده آنرا به صورت آب و يا محلول اسيد بوريك به صورت خمير درآروده و با آن اشيا ظريف ساخته شده از سنگ  سفيد،چيني وشاخ سفيد را بتونه مي كنند.

براي اينكه بتونه ترك نخورد بهتر است به مواد بتونه شكر و سفيده تخم مرغ اضافه نمود كه ترك برمي دارد و همچنين بسيار محكم مي شود.

 

 naghashi.org-4.png (355×200)

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۷:۵۲ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی