نرم، گرم، راحت و دوستداشتني
موكت، از ديرباز، به دليل راحتي و آسايشي كه با خود همراه دارد، از اولين انتخابهاي هر خانوادهاي بوده است. موكتها با هر نوع سبك مبلمان و دكوري كاملا هماهنگ هستند و زيبايي خوبي هم دارند.
اگر مي خواهيد تغييري در كل خانه يا يكي از اطاق ها بدهيد ، انتخاب يك موكت با جنس و رنگ خوب مي تواند نمايه ي خانه تان را به كلي تغيير دهد اما موكت براي هر جايي مناسب نيست.
اين مقاله را حتما مطالعه كنيد.
۱- پوشش كف اتاق در دكوراسيون داخلي از چنان اهميت بالايي برخوردار است كه كف اتاق را پايه اصلي اتاق مينامند. بسياري از دكوراتورها، دكور اتاق را بر مبناي پوشش كف انجام ميدهند. پوشش كف با توجه به كاربري اتاق و سويههاي زيباشناختي انتخاب ميشود. هنگام انتخاب پوشش كف بايد الگوهاي رفت و آمد را نيز در نظر داشت. معمولا در مكانهاي پر رفت و آمد از كفپوشهاي سخت و بادوام و در جاهاي كم رفت و آمد از كفپوشهاي تزييني استفاده ميشود.
۲-موكت، از ديرباز، به دليل راحتي و آسايشي كه با خود همراه دارد، از اولين انتخابهاي هر خانوادهاي بوده است. موكتها با هر نوع سبك مبلمان و دكوري كاملا هماهنگ هستند و زيبايي خوبي هم دارند.
۳-موكت ثابت سراسري، رنگ و بافت و نقش را به اتاقهاي شما ميآورد. به علاوه، بافت موكت عايق حرارت و صوت است. به همين دليل در مكانهاي پر سر و صدا و سرد استفاده از موكت بسيار مناسب است. هم موكت و هم فرش، به خاطر بافت ملموس و لطيفي كه دارند، باعث تلطيف خطوط راست و معماري هندسي اتاق ميشوند. از آنجايي كه موكتها در بافت، رنگ و طرحهاي متنوع در دسترس هستند، هماهنگ كردن آنها با انواع دكوراسيون نيز به راحتي صورت ميگيرد.
۴- معمولا اتاقهاي كم اثاثيه را موكت ميكنند تا مبلهتر به نظر برسد. موكت براي پوشش اتاقهايي كه كف چندان زيبايي ندارند، بسيار مناسب است. به اين ترتيب ديگر نيازي نيست كه كف اتاق را دوباره بازسازي كنيد چرا كه موكت آن را كاملا ميپوشاند.
۵- انتخاب موكت طرحدار براي فضاهاي بزرگ، كار بسيار هوشمندانهاي است چرا كه با اين كار، فضا، كوچكتر و دوستانهتر به نظر ميرسد.
موكتهايي كه در آن رنگهاي آفتابي بهكار رفته است حس گرماي مطلوبي را به محيط ميدهند و براي اتاقهايي كه از نور طبيعي آفتاب بيبهرهاند، گزينه خوبي به شمار ميروند
۶- براي اتاقهاي كوچك از موكتهاي ساده و بدون طرح و با رنگ روشن استفاده كنيد تا اتاق بزرگتر به نظر برسد. نكته ديگر اينكه هرچه پرز موكتها كمتر باشد، فضاي اتاق بزرگتر جلوه ميكند.
۷- موكتهايي كه رنگ تيره دارند، فضاهاي بزرگ را به جايي دنج و كوچك تبديل ميكنند.
۸- موكتهايي كه در آن رنگهاي آفتابي بهكار رفته است حس گرماي مطلوبي را به محيط ميدهند و براي اتاقهايي كه از نور طبيعي آفتاب بيبهرهاند، گزينه خوبي به شمار ميروند.
۹- موكتهايي كه رنگ سرد دارند باعث تعديل فضاهاي بسيار روشن ميشوند.
منبع : بيتوته
اجراي كناف در شهرستان-استان-كرج تهران
در اجراي كناف هر نقاش بر اساس روش و شيو خود عمل ميكند و اينكار مهمترين قسمت رنگ اميزي است كه باعث رعايت كردن نكات مهم در بهبود كار ميشود در ضمن شما مشتري عزيز ميتوانيد متوجه درست كار كردن نقاش شويد.در اغاز كازر بايد بگويم كه اجراي كناف يك كار پر زحمت و بسيار دقيقي ميباشد البته در مقابل پنجره و سقف هاي گچي و در و ..... پس اطمينان داشته باشيد كه نقاشاني كه قيمت پاييني نسبت به نقاشان ديگران ميدهند يا كم حوصله اند و يا كار مناسبي ندارند نميتوانند كار را خوب رنگ اميزي كنند. در ذهن داشته باشيد كه اختلاف قيمت ها در برابر هزينه هاي شما براي تزيينات كم است ودر اخر اگر همه كار را فاكتور ندهيد كار به پايان نميرسد.
رنگ اميزي كناف:
روشي كه خود شركت كناف بر روي ان تاكيد كرده است اينكه بعداز 2ساعت بتونه درز گيري همه جاي سطح ها ماستيك شود .لايه اي نازك از بتونه بر روي همه سطح ها كشيده ميشود پس از ان كار استر شده و لكه گيري شود و رنگه اميزي نهايي انجام ميشود اين روش باعث ميشود سيقلي بودن كار صاف ميشود بعداز تمام شدن نوبت به ماستيك ميرسد كه براي منفره هاي بسيار كوچك كاغذ برروي كناف پوشانده ميشود و سطح كار ما صاف ميشود اين كار بسيار وقت گير است و قيمت رنگ اميزي رابالا ميبرد و در ضمن سطح هايي كه مسطح زياد دارند عقلاني بنظر نميرسند و سومين نكته اين است كه عدم دسترسي به اين كناف به بتونه هاي ماستيك كناف ايران است اما در كاشان وجود ندارد .
در روش دوم هميشه دودست بتونه درز هاي سطح را به خوبي ميپوشاند ولي با اين تفاوت كه دست دوم كار را با دقت فراوان و كيفيت بيشتري ميزنند و به صورت پهن تر و قطور تر انجام ميدهند و سپس با سمباده بر روي سطح مورد نظر استر مطلوب ميزنند و دقت داشته باشيد كه سطحي كه بتونه كاري شده باشد به راحتي ساييده ميشود و سمباد خور خوبي دارد بعداز استر كردن مواردي چون خط خش هايي بر روي سطح مشاهده كرديد ان را با بتونه پلاستيك بر طرف كنيد و و سطح كار را زير پوشش نهايي ميبرند ان روش براي سطح هاي صاف و بدون قوس بتونه هاي مكرر براي گرد كردن انها نياز نيست .معمولا بعداز تمام شدن كار ما بيشتر دوست داريم وقتي سطح مورد نظر را بتونه گرفتيم به حالت پوست تخم مرغي داشته باشد كه در اين روش با غلتك كاري سطح را درست ميكنيم.
..
نقاشي كناف :
برخي از نقاشان بعداز كشيدن دو دست بتونه ميگويند بايد كل كار با ماستيك روغني بمالند بتونه با كناف سازگاري ندارد و نكته بعدي اين است كه علت ضخامت بسيار كم ان در حد يك دهم ميليمتر است و مشكلات را بطور كليحل نميكند و در نظر داشته باشيد كه ضخامت بيشتر ان باعث ترك هاي ريز بر روي سطح ميشود پس در كل اين روش مطلوبي نميباشد. البته بعضي ديگر هم هستند كه مانند روش دوم ميمالند و اين بتونه از خود كناف است وبايكديگر سازگاري خوبي با سطح دارد و علت عدم ان استفاده از بعضي نقاشان استفاده از قيمت ان است كه در مقابل مقايسه با بتونه پلاستيك بيشتر است و و برخي ديگر اشنايي لازم را ندارند. ولي قدرت بسيار بالايي در مقابل پلاستيك دارد و كار هاي قوس تا 3الي 5 سانتي متر ميتوان از ان استفاده كرد و كار را بصورت كامل لكه گيري كرد.
باتوجه به مطالب هاي بالا شما خودتان ميتوانيد ارزيابي كنيد كه چگونه نقاشي و چگونه كاري را از ان تحويل بگيريد واز خسارت هاي غير قابل جبران در انجام كار جلو گيري كنيد.
كه بيشتر خسارت هاي نقاشي ساختمان غير قابل جبران است.
كنيتكس اكروليك روغني ونماي داخلي و بيروني ساختمان:
مشخصات فني انواع كنيتكس و اكروليك روغني و رنگ نماي ساختمان
تركيبات:اكسيد تيتان........اكسيد زنگ .......كربنات كلسيم ...و.....
كنيتكس هاي اكروليك محافظ و پوشش خوبي براي نماي خارج و داخلي ساختمان ميباشد و مقاومت و استحكام ان رنگ كنيتكس اكروليك روغني بهترين و با كيفيت ترين و به عنوان پوشش و نماي مناسب ساختمان در اكثر جهان معرفي نموده اند. كنيتكس رو غني اكروليك به خاطر تركيبات شيميايي مخصوص ان واترپروف بوده است و در مقابل عوامل جوي كاملا مقاوم ميباشد. همچنين كنيتكسهاي اكروليك و به علت سبك بودن و وزن مخصوص ان بر روي ساختمان بار كمتري را وارد ميكند بر روي سيمان ....گچ....چوب .... اهن...جداول هاي خيابان ها و سازه هاي يونوليتي به راحتي قابل اجرا ميباشد.
رنگآميزي به زبان سادهنقاش خانه خود باشيد!كاظم برآبادياگر براي عيد قصد تغيير در فضاي داخلي خانه را داريد اول از همه به رنگ كردن اتاقها فكر كنيد!
پيش رو بودن عيد براي ما ايرانيها كه پابند رسم و رسومات هستيم هميشه با تب و تاب خاصي همراه است. در آيين باستاني ايران، نوروز فصل نو شدن و تازه شدن جهان است و ما ايرانيها براي رفتن به پيشواز اين پديده شگرف طبيعي و الهي ميخواهيم كه همگام با دنياي اطرافمان نو شده و پوست بياندازيم. بچهها در فكر خريد لباس نو هستند، خانمهاي خانهدار در فكر خانه تكاني و مردهاي خانه در فكر سفر تا بلكه روح اعضاي خانواده نيز در سال جديد تازه و نو شود. در ميان اين همه فعاليت و اين همه برنامه، خانه در مركز توجهات همه قرار دارد و صحبت از خانه تكاني نقل محافل شبهاي قبل از عيد است. خانهتكاني يكي از زنانهترين و در عين حال مهمترين آيينهاي نوروز است؛ ده پانزده روز مانده به نوروز خانه تكاني شروع ميشود. در اين آيين، همه وسايل خانه گردگيري و شستوشو ميشود و پاك و پاكيزه ميشود. در قديم، زنان در روزهاي آخر اسفند چنان زواياي خانه را ميروفتند كه اگر تا يك سال ديگر هم آن زوايا از چشم خانم خانه پنهان ميماند يا فرصت پاكيزهسازي آنها به دست نميآمد، قابل تحمل بود. وسواس براي اين پاكيزهسازي گاه تا به حدي بود كه در و ديوار خانه اگر نه هر سال، هر چند سال يكبار نقاشي ميشد. اما شيوه زندگي جديد در كنار اشتغال اكثر زنان ايراني، خانه تكاني را از مفهوم و معناي باستانياش تا حدي دور كرده است. حالا جاي خانم و دخترخانمهاي خانه، كارگران و خدمتكاران به تميز كردن خانه ميپردازند و به جاي تاكيد روي پاكيزهسازي، از رنگآميزي در و ديوار استفاده ميكنند. مجال زندگي مدرن به حدي عرصه را براي اينگونه رعايت آيينها كم كرده است كه اكنون كمتر كسي را مييابيد كه به دنبال يك نقاش خوب براي آغاز به كار خانه تكاني نباشد، اما چرا خانه تكاني با نقاشي ساختمان آغاز ميشود؟بسياري از خانوادهها كه به خاطر سال نو به فكر تغيير دكوراسيون منزل، تعمير و بازسازي ساختمان و متفاوت كردن فضاي زيستشان كارشان را با نقاشي ديوارها يا هر سطح قابل رنگ شدن ديگر شروع ميكنند، چرا كه علاوه بر جلوگيري از اضافه كاري سبب كاهش در هزينههاي خانوار نيز ميشود. در ضمن اگر خودتان دست به كار نقاشي ساختمان شديد و در جايي از كار برايتان مشكلي پيش آمد يا به هر دليل ديگر از ادامه آن دست كشيده يا از درست انجام دادن كار ناتوان شديد، ميتوانيد از نقاشان حرفهاي كمك بگيريد و خيالتان راحت باشد كه هزينه آن يا ضرر دوباره كاري به اندازه امور ديگر دكوراسيون بالا نخواهد بود. مراحل رنگآميزي:1 - انتخاب رنگ مناسب:انتخاب رنگ براي رنگآميزي ساختمان نخستين قسمت از كاري است كه شما بايد انجام بدهيد و براي آن بايد با انواع خواص رنگها تا حدي آشنا باشيد. گاهي اوقات بعضيها براي رنگآميزي منزلشان از سليقههاي شخصي يا مدهاي روز استفاده ميكنند در حالي كه بازي با رنگها اگر از روي آگاهي نباشد فرد را در درازمدت با مشكلات عمدهاي مواجه خواهد كرد. در ايران، رنگهاي سفيد، توسي، آبي، استخواني بيشترين استفاده را در رنگآميزي منازل داشته و دارند، اما به تازگي مردم به سمت رنگهاي خاصتري همچون، صورتي، زرد، قرمز، نارنجي و زردچوبهاي هم كشيده شدهاند كه بيشتر مربوط به تاثير فرهنگي از آداب منزلداري كشورهاي ديگر است. با اين همه، اين رنگها به صورت واحد در خانهها كار نميشوند بلكه اغلب در كنار يك رنگ از چند رنگ ديگر هم استفاده ميشود تا تضاد يا همانندياش سبب جلب توجه شود. نكته اساسي اينجاست كه بايد به چيدمان خانه، دكوراسيون، رنگ مبلها، اندازه اتاقها و ارتفاع سقفها بيش از هر چيز ديگري توجه شود، مد به تنهايي كارساز نيست! علاوه بر اينها رنگها بر روح و روان ما اثر ميگذارند و اگر در درازمدت در پرتو رنگي خاص باشيم روحياتمان به سمت انرژيهاي نهاني آن رنگ متمايل خواهد شد. رنگها اثرات درماني نيز دارند كه به نظر نگارنده معرفي اجمالي آنها در اينجا ميتواند در انتخاب يك رنگ خوب براي خواننده اثر گذار باشد. جعفر رضيپور، فوقليسانس نقاشي و هنردرمانگر مدارس استثنايي تهران، بعضي از خواص رنگها را اينگونه برميشمرد:رنگ سفيدرنگ سفيد در بنيه تمامي طيفها نهفته و موجود است. رنگ سفيد متظاهركننده احساسات نبوغ و استعدادهاي بالقوه فرد بوده و رنگي است كه نبوغ و تواناييهاي فرد را تقويت كرده و براي تمامي بنيه رنگها مناسب تشخيص داده ميشود. اگر ميخواهيد رنگ خانهتان در درمان عوارض روحي و جسميتان موثر باشد، پيشنهاد ما اين است كه بهتر است با رنگ سفيد كار خود را شروع كنيد و با اين رنگ نيز كار خود را پايان بدهيد.
رنگ قرمز يا سرخرنگ سرخ بينهايت روح افزا و جان بخش است. زماني كه در مكاني با اين رنگ قرار ميگيريم، احساسات ما غليان مييابند و آماده بروز آنها در شيوهها و شكلهاي متفاوت هستيم شايد به همين خاطر است كه از اين رنگ در طراحي سالنهاي تئاتر، موسيقي و سينما بهره ميبرند، اما اگر رنگ قرمز بيش از حد معمول و به دور از تضاد رنگي با ساير رنگها مورداستفاده قرار گيرد منجر به ناملايمات احساسي و افسردگيهاي ناپايدار ميشود. به طور خلاصه رنگ قرمز، باعث ميشود كه حرارت و دماي بدن انسان بيشتر شود و گردش خون و جريان آن را سريعتر ميسازد و براي افرادي كه داراي فشار خون پاييني هستند مفيد است. براي تحريك اشتها، استفاده از اين رنگ در آشپزخانهها توصيه ميشود.رنگ نارنجياين رنگ با مشخصه بسيار شاخص و ساده خود، سمبل نشاط و شادماني و از طرفي نشانه دانش و آگاهي است. اين رنگ احساسات اجتماعي بودن و شدت را افزايش داده و فعاليتهاي اجتماعي را در افراد قوت ميبخشد.موثرترين بخش بدن انسان، سيستم عضلاني و ماهيچههاي انسان است كه به سرعت از اين رنگ تاثير ميپذيرد و به همين دليل ميتوانيد از آن در رنگآميزي اتاق نوجوانان و يا استخرهاي خانگي بهره ببريد. بياد داشته باشيد كه استفاده افراطي از رنگ نارنجي سبب نامتعادلي و ناهماهنگي در سيستم عصبي افراد ميشود و به همين دليل توصيه ميشود كه اين رنگ به همراه رنگ سبز يا آبي استفاده شود.در ضمن ناراحتي و افسردگيهاي شديد نيز ميتوانند به وسيله رنگ نارنجي درمان شوند؛ براي رفع بيماريها و ناملايمات گذرا در سيستم گوارشي نيز استفاده از رنگ نارنجي مفيد است.
رنگسبزرنگسبز از جمله رنگهايي است كه در جهان بيش از بقيهرنگها ديده ميشود. رنگ سبز حالت آرامبخشي دارد و به عنوان سمبل شفقت و مهرباني و متعادل بودن روح و روان و رفتار به شمار ميرود. رنگ سبز روشن كه به طيف نوري آبي نزديكتر است، در بسياري از درمانها مفيد واقع ميشود و بهترين رنگ براي درمان دردها محسوب ميشود. كارشناسان مسائل اجتماعي معتقدند كه اگر جامعهاي بيشتر به اين رنگ گرايش داشته باشد، از آرامش و ثبات بهتري برخوردار است. توصيه ما درباره نماي ساختمان شما، استفاده از رنگ سبز براي در و پنجرهها يا سقفهاي شيرواني است. رنگ آبيرنگ آبي حالت خنككنندگي سيستم انرژي را دارد و به طور كلي رنگي است كه حالت آرامبخشي و استراحتدهندگي را دارد. اين رنگ در انتظام بخشي سيستم تنفسي نيز مفيد واقع ميشود. از طرفي رنگ آبي باعث ميشود كه فشار خون بالا كاهش يابد و در رفع ناراحتيها و بيماريهاي گلو و حنجره نيز مفيد واقع ميشود. استفاده از رنگ آبي در كنار رنگهاي گرم باعث ميشود كه احساسات هنري – فكري فرد افزايش يابد و منبع مربوط به آن به طرز بسيار وسيعي به حركت در آيد. معمولا در ايران اين رنگ را براي اتاقخواب به كار ميبرند كه استفاده به جا و منطقي مينمايد.رنگ صورتيرنگ صورتي مطمئنترين و مناسبترين رنگي است كه ميتواند با انرژي خود، احساسات مربوط به مهرباني، صراحت، عشق، اعتماد و ايمان را تقويت ميكند. به طور خلاصه رنگصورتي در رفع كدورت، ناراحتيهاي عصبي، خشم، آرامش بسيار مفيد بوده و حالت موثري دارد. اين رنگ ميتواند به درد اتاق دختر شما نيز بخورد، چرا كه علاقه دختران به اين رنگ اظهر من الشمس است.كليد زندگي با رنگهااگر شما احساس ميكنيد كه در خانه تعادل كافي براي لذت بردن از روزمرگي زندگي را نداريد بايد براي تغيير رنگ خانهتان فكري بكنيد. مشاوره گرفتن از يك طراح و يا يك دكوراتور با تجربه ميتواند در اين راه بيش از پيش به شما ياري رساند چرا كه در حقيقت يك طراح داخلي يا يك دكوراتور در اين حوزه به مردم كمك ميكند تا نياز خود به رنگهاي خاص را بفهمند و به آنان ياد ميدهد كه چگونه ميتوانند از اين رنگها در زندگي روزمره خود استفاده كنند تا طعم حضور در فضاي آرامشبخش زندگي را دريابند. حتي كارفرمايان نيز ميتوانند از تنوع رنگي و خواص رنگها در توليد بيشتر و بازده كاري در محيط كارشان بهره گيرند. براساس يك تحقيق انجام گرفته در طراحي محيط كار كارگران در يك كارخانه در تهران از رنگهاي شاد و مناسب استفاده شد و مشخص شد كه استفاده از رنگهاي شاد و انرژي بخش در محيط كار نقش مضاعفي در توليد و كيفيت محصولات كارخانه داشته است. 2 - آمادهسازي فضاهاي داخلي خانه:اگر تصميم گرفتهايد خودتان قلم مو را برداريد و در كنار دوستان يا اعضاي خانواده به كار نقاشي ساختمان بپردازيد ابتدا تمام وسايل اتاق را جمع كنيد تابلوها را برداريد و پنجرهها را باز كنيد. با يك برس دسته بلند سقف و ديوارها را گردگيري كنيد. اگر رنگ ديوارها قابل شستوشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار كمي مايع سفيد كننده را با اسفنج روي ديوار بكشيد و با دستمال تميز پاك كنيد. هر بار قسمت كوچكي از ديوار را تميز كنيد (حداكثر نيم متر مربع). مرز بين دو قسمت تميز شده را نيز هر بار تميز كنيد تا لكه به جا نماند. پس از اين مرحله نوبت گرفتن لكههاي احتمالي سطوح است. براي اين كار شما به مقداري گچ كشته و يك عدد كاردك نياز داريد كه همه در ابزار فروشيها يافت ميشوند.گچ كشته را كف دست بگيريد و با كاردك آن را روي لكهها و افتادگيهاي گچي ديوار بماليد. سطح را در پايان هر لكه گيري كاملا صاف كنيد؛ چرا كه اگر گچ خشك شود كندن آن بسيار مشكل خواهد بود. وقتي كليه سطوح لكهگيري شدند ميتوانيد از يك سمباته نرم براي صيقل ناصافيهاي احتمالي استفاده كنيد.3 - آمادهسازي رنگ:اگر تصميم داريد رنگ روغني به كار ببريد از باز بودن كامل پنجرهها مطمئن شويد؛ چرا كه تينر افزوده شده به رنگ روغن بوي بسيار نامطبوع و ماندگاري دارد. ديوارهاي اتاقها بهتر است با رنگ پلاستيك رنگ شوند، اما اگر بچه كوچكتان از ديوارها به عنوان دفترچه نقاشي استفاده ميكند، رنگ روغن گزينه مناسبتري است.پس از انتخاب نوع، جنس و رنگ دلخواه نوبت به آمادهسازي رنگ ميشود. رنگ را در يك ظرف جداگانه ريخته و بنا به دستورالعمل آن، آن را روان كنيد. فراموش نكنيد كه رنگ خوب و يكنواخت مخلوط شده باشد، غلظت آن كافي بوده و در هر مرتبه رنگآميزي، جهت حركت قلم مو يا غلتك يكسان باشد؛ نه اينكه يك قلم از بالا به پايين و قلم بعدي از چپ به راست حركت كند. براي پوشش بهتر، يك دست رنگ از يك جهت و دست بعدي عمود بر آن اجرا ميشود. 4 - از كجا شروع كنيم؟يكي از مطالبي كه به تازگي در مورد رنگآميزي منزل ترجمه شده از گفتههاي دو نقاش و دكوراتور با تجربه به نامهاي دانيل هيرش(Danielle Hirsch) و برايان سانتوس (Brian Santos) بوده كه در سايت تبيان قرار داشته و در آن به جزئيترين نكات درباره رنگآميزي قسمتهاي مختلف منزل اشاره شده است. اولين قدم: سقفبهترين كار اين است كه كار نقاشي سقف را قبل از رنگآميزي ديوارها انجام دهيد. سانتوس براي اين كار به جاي قلم مو از غلتك رنگ با دسته قابل تنظيم استفاده ميكند (كه اكنون در فروشگاههاي رنگ و ابزار ايران نيز موجود است) و دو دست رنگ به سقف ميزند كه دست اول در جهت تابش نور منبع اصلي نور اتاق، مانند پنجره و دست دوم عمود بر جهت اين نور است (با قلم مو نيز جهت رنگآميزي بايد به همين صورت باشد). عدهاي از توليدكنندگان رنگ، رنگ سفيد را با تركيبي توليد ميكنند كه هنگام نقاشي صورتي يا آبي است؛ اما پس از خشك شدن سفيد ميشود. اين رنگها به خصوص براي نقاشان تازه كار بسيار كارآمد هستند، زيرا به آنها كمك ميكنند تا در زمان نقاشي يك سطح سفيد، كاملا از پوشيده شدن تمام سطح از رنگ مطمئن شوند. به گفته سانتوس اگر سقف منزل شما بافت دارد، حدود 10 تا 15درصد رنگ بيشتري نياز خواهيد داشت. او پيشنهاد ميكند كه براي چنين سقفي از غلتك ابري استفاده كنيد تا پوشش يكنواختتري داشته باشيد: «به اين ترتيب شما با صرف انرژي كمتر، رنگ بيشتري به سطح موردنظر خواهيد زد.» درها چگونه رنگ ميشوندهرچند بيشتر معمول است كه قبل از رنگآميزي يك در، آن را از چهارچوب خارج كنند؛ ميتوان آن را در جاي خود هم رنگ كرد. به اين ترتيب شما ميتوانيد تمام اطراف آن را يكباره رنگ كنيد و نيازي به نصب مجدد آن هم نخواهد بود. اما قبل از شروع كار بايد دستگيرهها و قسمتهاي فلزي ديگر مانند ذرهبين، جاي كليد و.. را از در جدا كنيد و لولاها را با يك ماده مناسب مانند دو- سه لايه چسب ميسكيت (چسبي با پايه آمونياك كه با قلم موي نقاشي روي محل موردنظر ماليده شده، پس از خشك شدن حالت لاستيكي پيدا كرده و ميتوان آن را پس از اتمام كار به راحتي از محل جدا نمود) بپوشانيد. سپس از يك بتونه و آستري با پايه روغني استفاده كنيد تا رويه اوليه در را كاملا بپوشاند، سپس حداقل دو دست رنگ براق يا نيمه براق به در بزنيد. كابينت و مقدمات مهمبه گفته هيرش، هنگام رنگآميزي كابينت «مقدمات كار، بيش از هر چيز اهميت دارد.» ابتدا درها و كشوها و و ابزار يراقهاي ديگر داخل كابينت مانند سبدهاي سيمي را بيرون بياوريد و سطح موردنظر را به خوبي تميز كنيد. نوع رنگ آستري كه به كار ميبريد به اين بستگي دارد كه جنس كابينت شما از چوب باشد يا لمينت. اگر كابينتها قبلا رنگ شده باشند، بايد ببينيد كه اين رنگ چه بوده است. اهميت اين نكته در اين است كه اگر رنگ نهايي قبلي داراي پايه روغني بوده، اكنون براي بتونهكاري و آستري آن هم بايد رنگ روغني به كار ببريد. پس از زدن رنگ آستري مناسب، دو يا سه دست از رنگ موردنظر خود را به سطوح بزنيد تا مطمئن شويد كه رنگ كابينتها در مقابل استفاده هر روزه دوام خواهد يافت. طبعا هرچه تعداد لايههاي رنگ بيشتر باشد، دوام آن هم بيشتر خواهد شد. به گفته هيرش، «يك لايه رنگ پس از خشك شدن تنها به ضخامت يك دستمال كاغذي خواهد بود». سانتوس پيشنهاد ميكند كه براي نتيجه بهتر، رنگ را با غلتك ابري به كابينت بزنيد، سپس با يك قلم مو رنگ را پخش كرده و لايهاي يكنواخت ايجاد كنيد. مواد افزودني دكوراتيو كه به تازگي به رنگها اضافه ميشوند نيز ميتوانند امكانات جالبي براي شما ايجاد كنند. براي مثال افزودن مادهاي كه موجب ترك خوردن رنگ ميشود به رنگ قرمز و زدن لايه نهايي قرمز بر روي رنگ پايه خاكستري، جلوه زيبايي ايجاد ميكند؛ زيرا تركهاي ايجاد شده در رنگ قرمز موجب ميشوند تا رنگ خاكستري زيري نمايان شده و كابينتهاي قديمي جلوه تازهاي پيدا كنند. شومينه هم رنگ ميشودابتدا بايد آجرها را كاملا تميز كنيد. براي اين كار از يك برس سيمي و يك ماده شوينده بدون كف داراي تريسوديوم فسفات (TSP) استفاده كنيد تا دودهها و تيرگيها به خوبي پاك شوند. سانتوس توصيه ميكند كه پس از اين تميزكاري كامل، دست نگه داريد و شومينه را يك مرتبه ديگر از نظر بگذرانيد. شايد تنها چيزي كه براي زيبا شدن نياز داشته، تميز شدن بوده است و شما ديگر تمايلي به رنگ كردن آن نداشته باشيد. در غير اين صورت، پس از اين كه آجرها تميز و خشك شدند، يك دست رنگ آستري به آنها بزنيد. هيرش رنگ آستري با مواد پوشاننده لكه را توصيه ميكند تا هر لكه دوده را نيز بپوشاند. هنگام انتخاب رنگ توجه كنيد كه هرقدر براقيرنگ بيشتر باشد، بيشتر در مقابل دوده مقاومت ميكند. سانتوس رنگهاي پر جلا يا نيمهبراق را توصيه ميكند. براي رنگآميزي قطعات فلزي ميتوانيد از رنگهاي مقاوم در برابر حرارت نيز استفاده كنيد؛ اما فراموش نكنيد كه به هيچوجه داخل شومينه را رنگ نكنيد.
ما خوب ميدانيم براي حفظ خانه هايتان رنگ آميزي با رنگهاي با كيفيت و نقاشان حرفه اي يك اصل مهم است. افتحار بزرگ ما كيفيت كار ماست. ما براي زيبايي و رنگ آميزي خانه هايتان يا محل كارتان سحر و جادو نمي كنيم. اصول پايه كسب و كار و خدمات ما دقت و كيفيت و ارزش مي باشد و در اين ميان تجربه يك نسل قبلمان در ارائه بهترين و شكيل ترين كار به ما كمك ميكند.
اجرا و نقاشي انواع :
رنگ هاي پلاستيك ، روغني و آكروليك رنگ بدون بو - كاغذ ديواري - نقاشي انواع درب هاي چوبي و فلزي - اپوكسي - اجراي رنگ هاي فوري مخصوص چوب / سيلروكيلر / پلي استر / نيم پلي استر - اجراي رنگ هاي نما / رنگ نما / رولكس / كنيتكس - اجراي رنگ آميزي استخر ها / رنگ استخر - نقاشي انواع چهارچوب هاي فلزي / با شيشه و بدون شيشه - اجراي انواع پوشش هاي ضد زنگ براي اسكلت ساختمان ها و غيره
تمامي سفارشات كلي و جزئي نقاشي ساختمان در تهران پذيرفته مي شود و فقط سفارشات كلي نقاشي ساختمان در شهرستان ها پذيرفته خواهد شد.
همين حالا با ما تماس بگيريد :
تركيب رنگها
رنگ هاي اصلي:
آبي- قرمز- زرد
رنگ هاي روشن :
رنگ اصلي + سفيد
رنگ هاي تيره :
رنگ اصلي+ سياه
قرمز + زرد = نارنجي
آبي + قرمز = بنفش
آبي+ زرد = سبز
سبز + مشكي = سبز لجني
آبي + سفيد = آبي آسماني
قرمز + مشكي = زرشكي
( قرمز+ صورتي سير= زرشكي )
زرد(كم) + آبي +سفيد = فيروزه اي
نارنجي +قهوه اي = حنائي
سبز + آبي = فيروزه اي پر رنگ
آبي + كمي مشكي = سورمه اي
سفيد + سياه = خاكستري
قرمز + سفيد = صورتي
مشكي + قرمز +زرذ = قهوه اي روشن
صورتي + زرد = كرم
سياه + زرد = قهوهاي مايل به سبز
قهوهاي + قرمز = گلبه اي
نارنجي + زرد = خردلي
سياه+ نارنجي = قهوه اي
سفيد+ آبي تيره= آبي روشن
قرمز+ بنفش= بنفش مايل به صورتي
زرد+ سفيد= ليمويي
سبز آرايي با سبكي نوسبز آرايي با سبكي نورنگها با داشتن طولموجهاي متفاوت، تاثيراتي متفاوت بر جسم و روان ما ميگذارند. با استفاده طولاني مدت از يك رنگ خاص در يك محيط بسته ميتوان، عارضههاي منفي و نتيجههاي مثبت را روي اشخاص واقع در محيط مشاهده كرد. گيرندههاي نور در شبكيه كه به آنها گيرندههاي مخروطي ميگويند، موجهاي متصاعد شده از رنگ را به احساس رنگ توسط مغز تبديل ميكنند. شبكيه داراي سه نوع گيرنده مخروطي است، يكي براي رنگ آبي، يكي براي سبز و يك نوع براي قرمز. وقتي انرژي رنگها وارد بدن ما ميشود، غدههاي هيپوفيز و پينهآل (صنوبري) را تحريك ميكند. اين تحريك ميتواند باعث ترشح هورمونهايي شود كه روي فيزيولوژي بدن ما موثر است و اين خود ميتواند علت ارتباط رنگها با حالتهاي جسمي و رواني ما باشد ـ و اما آثار و عوارض رنگ سبز:در رنگدرماني ميگويند رنگ سبز، نمادي از پشتكار و استقامت، قدرت اراده، غرور و بلند پروازي است.
رنگ سبز آرامش، تعادل و حس زندگي را به محيط القا ميكند و مقداري حس سرما در محيط بهوجود ميآورد كه با استفاده از چند عنصر دكوراتيو به رنگهاي نارنجي و قرمز ميتوان تعادل دما را برقرار كرد.رنگ سبز روي دستگاه عصبي سمپاتيك موثر است. فشار خون را در رگهاي خوني كاهش ميدهد. اين رنگ روي دستگاه عصبي انسان به عنوان يك رنگ آرامبخش اثر ميكند و در بهبود اختلالات خواب، خستگي و تحريكپذيري موثر است. اگر يكي از اعضاي خانواده به چنين بيماريهايي مبتلا باشد، ميتوانيد با رنگ كردن موقت ديواري از اتاق به روند بهبود بيماري كمك كنيد.
اگر از اين رنگ به مدت طولاني استفاده كنيد، ممكن است حالاتي مانند خستگي، بيحوصلگي، كسالت و بيقراري در شما بهوجود بيايد.
رنگ سبز را با بنفش و نقرهاي به كار ببريدسبز به دليل خنثي بودن براي دكوراسيون داخلي فوقالعاده است. سبز در همه جاي طبيعت وجود دارد، با هر رنگ رنگينكمان همنشين ميشود و ظاهر فوقالعادهاي به خود ميگيرد. رنگ سبز به دليل آرامبخشبودن مناسب اتاق خواب و سرويسهاي بهداشتي است.سبز اگر در كنار طيف بنفش و نقرهاي قرار بگيرد، زيباتر شده، رفاه و غنيبودن را ميرساند.
از سبز چون رنگ پوست را خوب انعكاس نميدهد، در سالنهاي پوست و زيبايي و حتي بوتيكها و فروشگاههاي لباس استفاده نكنيد. سبز را ميتوان با صورتي پررنگ، زرشكي، آبي روشن، زرد و بنفش استفاده كرد.
سبز آرامش، آسايش، خنكي، رفع خستگي، اعتدال، احتياط، امنيت، هماهنگي، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.سبز نشانه ثروت، رشد، تولد، تجديد حيات، غبطهخوردن و همدردي است.سبز اجتماعي بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پيچيدگي، سنت، عادي و گران بودن را ميرساند.
وقت را از دست ندهيد و هم اكنون با ما تماس بگيريد و منزل – خانه يا ساختمان خود را نقاشي كنيد،
منتظر شما هستيم
نقاشي ساختمان
خدمات نقاشي ساختمان، كاغذ ديواري، طراحي و اجرا دكوراسيون داخلي
مطابق با سليقه شما با بهترين كيفيت، قيمت مناسب و تحويل فوري
نقاشي ساختمان و دكوراسيون
نقاشي ساختمان و دكوراسيون داخلي
تهيه، نصب و فروش انواع كاغذ ديواري ايراني و خارجي – كاغذ ديواري اتاق خواب – كاغذ ديواري اتاق كودك و كاغذ ديواري هاي قابل شستشو و ارائه طرح و مدل كاغذ ديواري – همراه با ارائه كاتالوگ و آلبوم و قيمت كاغذ ديواري با بهترين كيفيت
شما مي توانيد انواع كاغذ ديواري در رنگ ها و طرح هاي مختلف را سفارش دهيد تا در اسرع وقت خانه خود را كاغذ ديواري كنيد
كاغذ ديواري و دكوراسيون داخلي
كاغذ ديواري و دكوراسيون داخلي منزل
انجام كليه كارهاي مربوط به طراحي و دكوراسيون ساختمان و دكوراسيون داخلي منزل (سنگ آنتيك – پاركت لمينت – كفپوش – كامپوزيت – انواع پرده و شيد- موكت – كركره – كفپوش و تزئينات داخلي و خارجي ساختمان) در طرح ها و مدل هاي مختلف و جديد
براي اجراي دكوراسيون داخلي و طراحي ساختمان كافيست هم اكنون با ما تماس بگيريد و از آخرين قيمت دكوراسيون داخلي منزل و دكوراسيون ساختمان آگاه شويد
ارائه آلبوم و كاتالوگ – بازديد رايگان – مشاوره رايگان – نظافت كامل
تصاوير-آلبوم-و-كاتالوگ-نقاشي-در-آذين
اعتماد شما به گروه ما نتيجه
* – * – * كيفيت مطلوب * – * خدمات متمايز * – * – *
* – * – * اثري ماندگار * – * طرحي زيبا * – * – *
————-*- همراه با قيمت مناسب خدمات ما -*————-
تحويل در اسرع وقت
با قيمت اتحاديه و توافقي
هدف ما جلب رضايت مشتريان عزيز است
مديريت مجرب و متعهد
عضويت اتحاديه نقاشان
مشاوره و بازديد رايگان
هر رنگ داراي سه صفت يا سه بُعد بصري مستقلا ً تغيير پذير است : فام ، درخشندگي و اشباع .
فام ، صفتي از رنگ است كه جايگاه آن را در سلسله ي رنگي ( از قرمز تا بنفش) – معادل با نور طول موج هاي مختلف در طيف مرئي – مشخص مي كند .گفته مي شود كه تقريبا ً 150 فام متفاوت را مي توان تشخيص داد ، ولي همه ي اينها به طور مساوي در طيف مرئي توزيع نشده اند ، زيرا چشم ما براي تفكيك فام ها در طول موج هاي بلند تر توانايي بيشتري دارد . بلند ترين طول موج ها در منطقه ي قرمز و كوتاه ترين طول موج ها در منطقه ي بنفش هستند . دسته بندي عمومي رنگ ها به بيفام ( سياه ، سفيد و خاكستري ها ) ، و فام دار ( قرمز ، زرد ، سبز ،...) بر همين صفت مبتني است . براي سهولت درك مطلب ، فام را مي توان مشخص كننده ي اسم عام رنگ ها تعريف كرد .
قرمز ، زرد و آبي را فام هاي اوليه مي نامند و چون مبناي ساير فام ها هستند ، رنگ هاي اصلي نيز نام گرفته اند . فام هاي ثانويه عبارتند از : نارنجي ، سبز و بنفش كه كه از اختلاط مقادير مساوي از دو فام اوليه حاصل مي شوند . فام هاي ثالثه از اختلاط فام هاي اوليه و ثانويه به دست مي آيند : زرد- نارنجي( پرتقالي) ،
نارنجي- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغواني) ، بنفش- آبي ( لاجوردي) ، آبي- سبز (فيروزه اي) ، سبز- زرد (مغز پسته اي) . دوازده فام نامبرده را با ترتيبي معين در چرخه ي رنگ ، نشان مي دهند . در چرخه ي رنگ ، فام هاي ثانويه و ثالثه اي كه بين يك زوج فام اوليه جاي گرفته اند ، داراي روابط خويشاوندي هستند و در كنارهم ساده ترين هماهنگي رنگي را پديد مي آورند .
درخشندگي (والوور) ، دومين صفت رنگ است و درجه ي نسبي تيرگي و روشني آن را مشخص مي كند(غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسايه را نيز در همين معنا به كار مي برند) . معمولا ً درخشندگي رنگ هاي فام دار را در قياس با رنگ هاي بيفام مي سنجند . در چرخه ي رنگ ، زرد بيشترين درخشندگي (معادل خاكستري روشن نزديك به سفيد) و بنفش كمترين درخشندگي ( معادل خاكستري تيره ي نزديك به سياه) را دارد . در سلسله ي رنگي ، هر فام نسبت به ديگري ميزان تيرگي يا روشني ذاتي اش را مي نماياند . معكوس كردن اين ترتيب طبيعي ، ناسازگاري رنگي به بار مي آورد (مثلا ً اگر بنفش روشن در كنار سبز زيتوني قرار گيرد ، نوعي تكان بصري ايجاد مي كند) .
اشباع (پرمايگي) ، سومين صفت رنگ است و ميزان خلوص فام آن را مشخص مي كند ( گاه واژه ي شدت را در اين مورد به كار مي برند ) . فام هاي چرخه ي رنگ صد در صد خالص اند ولي در طبيعت به ندرت مي توان فام خالصي يافت . همچنين ، كمتر رنگيزه اي حد اشباع فام مربوطه در چرخه ي رنگ را داراست .
اگر فام ها به هم آميخته شوند ، رنگ هاي شكسته به دست مي آيند . اختلاط فام هاي خالص با يكديگر يا با رنگ هاي بيفام ، باعث تغيير در پرمايگي و درخشندگي شان مي شوند . به طور كلي ، هر فام قابليت ايجاد رنگ هاي متنوعي را در حوزه ي خود دارد كه به آن تلوّن (وارياسيون ) مي گويند ( مثلا ً انواع صورتي ، اُخرايي وقهوه اي ، تلوّن در فام قرمز هستند ) .
چگونگي متظاهر شدن رنگ ها از ديگر مباحث رنگ شناسي است . در تجربه ، سه نمود مختلف در رنگ ها مي توان تشخيص داد : فيلمرنگ ، حجمرنگ و سطحرنگ .
فيلمرنگ ، رنگي است كه در فاصله اي نا مشخص نسبت به بيننده ظاهر مي شود (مثلا ً رنگي كه در طيف نما اسپكتروسكوپ مي توان ديد ، يا رنگ آسمان خاكستري يكنواخت) . فيلمرنگ ، بافت واضحي ندارد و گويي شخص مي تواند كمابيش به درون آن رسوخ كند . همواره در تراز جلو به چشم مي آيد . فيلمرنگ را نمي توان همچون كيفيتي در اشياء و يا متعلق به رويه ي اشياء دانست .
حجمرنگ را در اشياي پشت نما مي توان ديد ( مثلا ً در يك استكان چاي يا در بخار رنگين) . حجمرنگ در فضاي سه بُعدي كه اشغال كرده است گسترش مي يابد ، ولي تراز متغيري نسبت به چشم بيننده ندارد .
سطحرنگ ، چنان به نظر مي آيد كه روي سطح شيء قرار گرفته است ( مثلا ً در يك كاغذ رنگي) . بافت رويه ي شيء را به خود مي گيرد و حايل غير قابل نفوذ براي چشم ايجاد مي كند . سطحرنگ را معمولا ً همچون كيفيتي در خود شيء مي انگاريم .
از اين سه كيفيت ظاهري كه اشاره كرديم ، نمود هاي ديگري چون تلأ لو، فروغ و فلزنما ناشي مي شوند . نقاشان با سطحرنگ سر و كار دارند ولي بخشي از صناعت آنان معطوف به ايجار نمود هاي حجمرنگ ، فيلمرنگ ، تلأ لو و فروغ به وسيله ي رنگيزه است كه در واقع چنين كيفيت هايي را ندارد . آن دسته از حجم سازان مدرن كه با موادي چون پلاستيك كار مي كنند ، از نمود حجمرنگ بهره مي گيرند .
نقاشي ساختمان قلي پور در شهريار و كرج و تهران
اجراي رنگ آميزي و بلكا با رنگ بدون بو در شهريار و تهران
كندن بلكا و نصب بلكا با مديريت بابك قلي پور
همــه چيــز درباره انتخاب رنگ اتاق نوزاد
در گذشته، بيشتر والدين اتاقخواب نوزاد خود را به صورت ساده با رنگ آبي يا صورتي رنگآميزي ميكردند اما امروزه انتخاب رنگ براي دكوراسيون اتاق كودك، پيشرفت و توسعه بسيار كرده و والدين با نگاهي به آينده براي دكوراسيون اتاق نوزاد خود رنگ انتخاب ميكنند.
يك اتاقخواب بهرنگ صورتي پاستل (ملايم) ممكن است خيلي زود تكراري و از مد افتاده شود، اما با اضافه كردن مقداري رنگهاي چاشني ميتوانيد آن را به فضايي ايدهآل و مناسب براي فرزند خود در سالهاي اوليه زندگيش تبديل كنيد.
والدين در انتخاب رنگ توجه زيادي به پسر يا دختر بودن كودك ميكنند و در بازي با رنگهاي قوي و شاد، فضايي دلنشين و لذتبخش براي فرزندشان تدارك ميبينند. اتاق يك نوزاد، نخستين دنياي رنگارنگ و روشني است كه نوزاد در آغاز تولد در آن سكني ميگزيند و از اينرو بايد به اندازه كافي براي او جذاب و دوستداشتني باشد. ميتوانيد با انتخاب مناسب و رنگآميزي خوب، اين دنياي كوچك را براي او زيبا و شاد سازيد.
نكته مهم ديگر اين است كه هرچه تعداد رنگهاي مورد استفاده در اتاق نوزاد بيشتر باشد، نياز به استفاده از اكسسوري در دكوراسيون اتاق كمتر ميشود و اين كمك بسياري به بودجه شما ميكند.
در ادامه به نكتههايي در خصوص انتخاب رنگ براي اتاق نوزاد توجه كنيد:
انتخاب رنگ زرد آفتابي براي دكوراسيون اين اتاق نوزاد، آن را براي پسرها و دخترها و همچنين يك رده سني وسيع، مناسب ساخته است. وجود تخت سفيد رنگ، اتاق را به فضايي مدرن تبديل كرده و همچنين استفاده از آويزها و طبقههاي كودكانه، فضا را خصوصي و شخصي كرده است.
استفاده از يك رنگ قوي و تند براي ديوارهاي اين اتاق، فضايي مناسب براي دوره نخستين رشد نوزاد به وجود آورده است. صورتي تند و گرم، فضايي غني و تا حد زيادي دخترانه به وجود آورده است. جزئيات، نوع دكوراسيون تخت و اكسسوري استفاده شده در اين اتاق به گونهاي است كه اين رنگ را در مركز توجه نگه داشته است.
استفاده از مقداري رنگهاي مختلف كنار هم در قالب طرحهاي مختلف، مانند آنچه در تصوير ميبينيد، در اتاقي با ديوارهاي ساده و رنگ شده با رنگي محرك، ميتواند محيطي طبيعي و نقطه كانوني قدرتمندي را در فضا ايجاد كند.
يك تركيب موفقيتآميز رنگهاي تند و قدرتمند، با طرحهاي گرافيكي قوي، ميتواند اتاقي دوستداشتني و ايدهآل با جلوهاي مدرن و باطراوت خلق كند. استفاده از وسايل و مبلمان كلاسيك و سفيد، رنگآميزي ساده و ملايم براي دكوراسيون تختخواب و كفپوش خنثي، باعث مي شود اين دكوراسيون نامطلوب جلوه نكند و همواره جالب و خوشايند باشد.
استفاده از رنگ صورتي ملايم براي ملحفهها و دكوراسيون اين تختخواب نوزاد، تندي و گرمي رنگ نارنجي ديوارها را تعديل كرده است و نوزاد را براي خوابيدن آرام ميسازد. طرح خالخالهاي پولكي در كنارطرح راهراه، جلوهاي جالب براي دكوراسيون اين تختخواب ايجاد كرده و اين طرحها با رنگي ملايم و صورتي، فضا را دخترانه كرده است.
طرحهاي گرافيكي مدرن در كنار طرح كلاسيك پولكي، به همراه رنگهاي تند و قوي شرايط مورد پسند و دوستدار نوزاد را ساخته است.
رنگ درماني:
روانشناسي موجود در پس رنگها بهگونهاي باور نكردني شخصي است. بزرگسالان در زندگي خود تجربياتي داشتهاند كه درك آنها را در خصوص هر رنگي تعيين ميكند. اولويتهاي افراد در خصوص رنگها از احساسات قوي آنها كه وابسته به خاطرات منفي و مثبت آنها در گذشته هستند شكل ميگيرد.
دانستن اين موضوع و به ياد داشتن آن، زماني كه نميتوانيد در خصوص رنگ اتاق نوزاد خود با همسرتان به توافق برسيد به شما كمك ميكند. تعمق در مسائلي فراتر از مساله خصوصي و شخصي و آشنايي با روانشناسي كلي رنگها ميتواند به شما كمك كند تا رنگي را انتخاب كنيد كه بيشترين تناسب را با نيازهاي شما داشته باشد. البته به ياد داشته باشيد كه روانشناسي رنگها نسبي است و باز هم در پايان اين شما هستيد كه رنگ درست را انتخاب ميكنيد. پيشنهادهاي زير ميتوانند راهنمايي براي اين كار باشند:
قرمز: محرك اشتها، ضربان قلب و تنفس است. قرمز ميتواند سبب ايجاد ترس و اضطراب در نوزاد شود. پيشنهاد ميشود در مقداري كم در اكسسوريها استفاده شود.
نارنجي: رنگي گرم و رضايتبخش است. رنگي است كه براي رشد و شادي كودك مناسب است.
زرد: زرد قدرت تمركز را افزايش ميدهد و يادگيري را تقويت ميكند اما ميتواند سبب شود تا نوزاد بيشتر گريه كند. همچنين رنگ زرد فراوان تا اندازهاي سبب خستگي چشم ميشود؛ از اين رو اگر قصد داريد از اين رنگ براي اتاق نوزاد استفاده كنيد از طيف ملايم آن بهره گيريد.
آبي: دقيقا برعكس قرمز عمل ميكند. آبي فضا را آرام و تسكيندهنده ميسازد و استرس را كاهش ميدهد و هميشه يكي از رنگهاي مفيد و كمك كننده در اتاق خواب است.
صورتي: آرامبخش و تسكيندهنده است.
سبز: راحتترين رنگ براي چشم است. سبز به دليل طبيعي بودنش، براي كاهش استرس بسيار موثر است و رنگي بسيار باطراوت و شاداب به شمار ميآيد.
متحدسازي با كمك رنگها
استفاده از رنگهاي سنتي در اين اتاق نوزاد جلوهاي معاصر و آرام به آن داده است. تكرار رنگ اصلي ديوار در جاهاي ديگر دكوراسيون و در وسايل ديگر، انسجام خوبي براي اين دكوراسيون ايجاد كرده است. اشارهاي كم به رنگ سبز ليمويي نيز كنتراست لازم را براي زيبايي بيشتر تامين كرده است.
اين دراور قديمي كه در بازسازي با رنگ ليمويي نو و زيبا شده است، در آن واحد هم فضاي ذخيرهسازي است و هم ميز تعويض. براي دستگيرههاي كشوهاي آن از رنگ ديوارها استفاده شده كه انسجام و زيبايي بيشتري را براي دكوراسيون ايجاد كرده است.
استفاده از رنگ فيروزهاي و سبز ليمويي در اين اتاق نوزاد الهام بخش طبيعت است.
حل مشكل با كمك رنگها
آيا در اتاق نوزاد شما نور طبيعي به ميزان كافي وجود ندارد؟! پيشنهاد ميكنيم از رنگهاي گرم مانند زرد و طلايي استفاده كنيد.
آيا نور خورشيد با قدرت فراوان و به شدت بسيار وارد اتاق نوزاد شما ميشود؟ پيشنهاد ميكنيم از رنگهاي خنك و تيرهتر استفاده كنيد.
آيا به رنگهاي قوي تمايل داريد، اما نميخواهيد براي تمام ديوارها از آن استفاده كنيد؟ پيشنهاد ميكنيم براي سه ديوار و سقف از يك رنگ خنثي استفاده كنيد و آن رنگ قوي و تند مورد علاقه خود را براي رنگآميزي يك ديوار استفاده كنيد. با اين كار اگر با مرور زمان از آن خسته شديد ميتوانيد به راحتي آن را عوض كنيد.
آيا ميخواهيد فضايي آرام بسازيد؟ اتاق را با يك رنگ به صورت ساده رنگآميزي كنيد. اضافه كردن رنگي ديگر، به خصوص اگر مكمل رنگ اصلي باشد بر انرژي فضا ميافزايد و اين اقدام خوبي براي اتاق بازي است.
طرح راه راه كاغذ ديواري نصب شده بر ديوار به خوبي با روبانها و خالخالهاي پولكي موجود روي ملحفهها هماهنگ شده و جلوهاي كلاسيك-مدرن به اين اتاق بخشيده است.
رنگ صورتي ملايمي كه براي ديوار اين اتاق انتخاب و استفاده شده بسيار آرامشبخش و زيبا است و ترسيم حبابهايي روي زمينه صورتي رنگ، فضا را رويايي كرده است.
انتخاب پارچهاي رنگارنگ براي دكوراسيون تختخواب نوزاد و همچنين شيوه نقاشي ديوار، فضاي شاد و جذابي براي نوزاد به وجود آورده است.
همه چيز در مورد پيدايش ترك در ساختمان
افت پي بر اثر عواملي همچون رطوبت و فشارهاي وارده از طبقات ، بي مقاومتي خاك و عملكردهاي آن پيش مي آيد . همچنين نوع مصالح مصرفي و اجراي غيرفني ، سبب نشستهاي پي مي شود . در مجموع ، بر اثر حركات زمين ، اسكلت بنا حركت مي كند و شكستهاي مختلف كه شامل تركهاي عميق و يا معمولي و در مواردي به شكل مويي است ، نمايان مي شود.
موقعيت ترك :
تركهاي عميق : اين تركها گاهي به طور دائمي به وجود مي آيد و دليل آن نشست مرتب پي است كه در اين صورت ، بودن ساكنان در ساختمان خطرناك است.
تركهاي ثابت : معمولا پس از نشست پي ، تحرك ساختمان كم مي شود. اين پديده بر اثر قطع رطوبت و فشرده شدن سطح زير پيش مي ايد. در نتيجه ، شكست و افت ديوارها و اسكلت بنا نيز متوقف ، و حالت ترك ثابت مي شود.
موي تركهاي معمولي : اين تركها در اثر افتهاي كوچك در اسكلت بنا و به واسطه نيروها و در مواردي به علت نوع مصالح اندود به وجود مي ايند. رطوبت ، انقباض و انبساط حاصله در مقابل خشك شدن سطوح مرطوب ، باعث ايجاد تركهاي مويي مي شود.
حالتهاي ترك :
ترك را به شكلهاي مختلف مي توان آزمايش كرد. نوع خطرناك و بدون خطر آنها را به شكلهاي زير مي توان شناسايي كرد:
الف) بند دوقسمت ديوار را كه بر اثر تركهاي عميق از يكديگر جدا شده اند ، با گچ دستي طوري كف كش مي كنيم كه ملات فقط دو قسمت جدا شده را پوشش دهد ؛ يعني در تركها نفوذ نكند
پس از خودگيري و خشك شدن ملات گچ ، چنانچه از ديوار جدا شود ، اسكلت در حال نشست و افت كامل است كه بايد در مورد آن با احتياط رفتار كرد.
ب) در موارد ذكر شده در بالا ، مي توان روي ترك دو قسمت جدا شده ديوار را نوار كاغذي از جنس كاهي نازك به ابعاد 30*3 سانتيمتر به شكل ضربدر (*) با پونز نصب كرد. چنانچه كاغذ پاره شود ، شكست و نشست در ساختمان بسيار خطرناك مي باشد. در اين صورت ، ساختمان بايد از سكنه خالي شود.
ج) در نشستهاي خطرناك ، كلاف پنجره بر اثر نيروي فشار ، اهرم و دفرمه مي شود . به علت بالا بودن ضريب شكنندگي ، شيشه پنجره ها ترك مي خورند و مي شكنند.
د) در افتهاي مداوم پي و مواقع سكوت ، صداهاي "تك تك " كه حاصل ترك مصالح و بويژه اجركاري است ، شنيده مي شود.
روش تعمير تركها :
همانطور كه گفتيم ، بر اثر نشست ، تركهايي به وجود مي آيد كه برخي از آنها مويين و ريز هسنتد . با خالي كردن اطراف آنها و با " كشته كشي " و كشيدن پنبه آب روي سطوح تركهاي مويين آنها گرفته و آماده نقاشي مي شوند.
تركهاي نيمه عميق :
بر اثر حركت پذيري سقف توفال كه از انقباض و انبساط رطوبت و حرارت حاصل مي شوند . تركهايي به وجود مي آيد . اين تركها را با نوك كاردك و ماله خالي مي كنيم و پس از " آماده كشي " و پرداخت كشته و پنبه زني ، تركها را مي گيريم و آماده نقاشي ميكنيم.
تركهاي عميق :
اطراف ترك را با تيشه مي تراشيم و سپس درز آن را كاملا خالي مي كنيم. كاربردن گچ دستي و كف كش كردن ، درون ترك را پر و سطح آن را با گچ آماده صاف مي كنيم . سپس با گچ كشته و پنبه اب ، سوح آن را كاملا پرداخت و آماده نقاشي مي كنيم.
توجه شود : چون سطح كشته كشي در بعد بيشتري انجام مي شود تا خطر كپ كردن به وجود نيايد ، بابد اصولي را به كاربرد تا سطح ترك از اطراف به شكل پخ از گچكاري و اندود برداشته شود تا عمق ترك در سطحي عريض پيوند شود. به اين عمل اصطلاحا " پرداخت كردن ، كشته و همسطح كردن با زمينه در گچكاري قديمي " مي گويند.
ترك در تقاطع ديوار :
ديوارها بر اثر نداشتن پيوند با هشت گير ترك مي خورند . در مواقعي نشست و شكست ديوارها ، تركها كاملا باز و رويت مي شوند . در بعضي موارد ، اين تركها بسيار عميق هستند ؛ به طوري كه مي توان دست را در درون آنها حركت داد . در اين حالت ، چنين عمل مي كنيم :
1- سطح ترك را از دو طرف كاملا با تيشه مي تراشيم ، و پس از جارو ، سطوح آن را كاملا مرطوب مي كنيم .
2- چنانچه لازم باشد ، كنارهاي ترك را با قلم و چكش چند سانتيمتر بازتر مي كنيم تا نشست گچ با عمق بيشتري انجام شود.
3- ملات گچ تيزون را شلاقي در درون ترك مي كوبيم تا سطح ترك كاملا پر شود.
4- پس از پر كردن ترك به شكل سرتاسري و كف كش كردن گچ تيزون ، اندود گچ و خاك را اجرا مي كنيم.
5- در صورت نياز ، ترك را شمشه گيري مي كنيم تا در سطح گچكاري يكنواختي به وجود آيد.
6- با گچ آماده و سپس گچ كشته ، سطح اندود را " سفيدكاري" مي كنيم و با پنبه آب زدن براي پرداخت ، گچكاري را خاتمه مي دهيم.
توجه شود: چنانچه در محل تقاطع ديوار ديوار ابزار گرد زده شود ، يعني ماهيچه به وجود آيد ، ترك مجددي پيش نخواهد آمد .
ترك در نعل درگاه :
به علتهاي زير ، نعل درگاه و سطوح زير آن مي شكنند :
الف) در اثر نشست ستون زير نعل درگاه ، به علت اهرم شدن آن ، برش افقي به وجود آيد.
ب) برشهاي عمودي به خاطر وجود پيوند و اثر نيروهاي فشاري در امتداد تير نعل درگاه و برشهاي طولي بعد از مقدار گير نعل درگاه به وجود مي آيد كه در هر دو حالت ، جداره تركها را مي تراشيم ، باز مي كنيم و سپس گرد آن را مي گيريم . بهد ، محل مرطوب شده را با اصطلاحا گچ تيزون ( زودگير) پر مي كنيم و زمينه را با كشته كشي آماده مي سازيم و سپس تركها را به ترتيب ترميم و تعمير مي كنيم.
پيوند در تركهاي عميق :
چنانچه ترك عميق باشد ، رجهاي بريده شده را از دو طرف به اندازه يك نيمه ، خالي مي كنيم و با به كاربردن ملات مرغوب و اجرهاي راسته مقاوم ، سطح ترك را در عزض ديوار با رعايت پيوند ، كامل مي گيريم و سپس مبادرت به اندودكاري مي كنيم. در اين صورت ، اثر ترك كلي محو مي شود. در بعضي موارد ترك به حدي است كه از بيرون نور و اشيا قابل رويت مي شود .
به طور مسلم ، اين ترك و شكست و نشست از پي شروع مي شود و تا بالاترين قسمت ساختمان ادامه مي يابد كه براي تعمير ان ، به اينصورت عمل مي كنيم : مسير ترك را در كفسازي دنبال مي كنيم و با برداشتن كفسازي به پي مي رسيم . تعمير از پي شروع مي شود . پاز كرسي چيني ، جداره ترك را جهت به وجود آوردن پيوند خالي مي كنيم . پس از بنايي ترك مذكور ، در عمق ديوار اندود و سفيدكاري انجام مي دهيم.
رفع ترك اطراف ستونهاي فلزي :
در اجراي اسكلت فلزي كنار ستون فلزي ، هر 60 سانتيمتر ، ميلگرد با برگشت به صورت l خوابيده به نام علمي كيليبس به معناي گيره ، چفت و بست ، پهلو گرفتن و سفت كردن است . آهنگر اسكلت ساز آن را اصطلاحا كلمس مي گويد . حدودا به قطر نمره 16 ميليمتر و به طول 50 سانتيمتر و برگشت ( گونيا زاويه 90 درجه ) حدود 12 سانتيمتر پاجوش به قطر كافي اتصال مي شود. اين اجرا ديوار آجري را با ستون فلزي به طور اصولي پيوند و اتصال مي دهد. اجراي اصولي اين روش يه اين شرح است كه كيليپس زا به دو ستون مقابل و در راستاي يكديگر جوش مي دهيم . سپس ، با ميلگرد راستاي هم قطر و با رعايت اورلپ به دو كيليپس جوش مي دهيم . توجه گردد كه چنانچه فاصله دو ستون فلزي مقابل از 3 متر بيشتر باشد ، بايد از وجود وادار ، فلزي مانند سپري جهت نصب بين دو ستون استفاده كنيم. سپس ، كيليپس گذاري بين ستونها و وادار را در راستاي يكديگر انجام دهيم . بهد هم سفتكاري ديوار را اجرا كنيم. باز هم توجه گردد كه چنانچه فاصله تير زيرين و تير فوقاني در قاب ، مرتفع و بيشتر از ارتفاع 3 متر باشد ، بايد از وجود تير فرعي غير باربري مانند نبشي استفاده كنيم . به طور مسلم ، اتصال تير فرعي با وادار و اجراي كليپس گذاري در مجموعه ذكر شده ، سفتكاري را با اسكلت فلزي كاملا درگير مي سازد. با اين روش اولا وجود تركها در موقع نشست از بين خواهد رفت ؛ ثانيا در مقابل زلزله و تحركات زمين ، ديوارهاي ساختمان و به خصوص ديوارهاي خارجي نگهداري مي شوند كه از براي تعمير چنين عمل مي كنيم :
1- سطح اندود رويه ، آستر روي ستون و دو ديوار متصل به ستون فلزي را به عرض 100 سانتيمتر و در شرايط محدود حتي به عرضي كمتر ، جمع اوري مي كنيم .
2- به فاصله و ارتفاع هر 60 سانتيمتر از ذدو ديوار ، كناره ستون را در يك رج افقي به اندازه 50 سانتيمتر خالي مي كنيم.
3- عمل كليپس گذاري را در دو رج خالي شده با ستون فلزي از ميلگرد حداقل نمره 16 با جوش مطمئن و كافي انجام مي دهيم.
4- محل خالي را با ملات مرغوب و آجر نيم لايي آبخور به طور اصولي انجام مي دهيم تا شكاف گرفته شود.
5- پس از جارو زدن سطح تراشيده شده و آب پاشيدن به ان ، ميخ سر كج را به فاصله هر 25 سانتيمتر طوري مي كوبيم كه 5/1 سانتيمتر با سطح ستون و سفتكاري فاصله داشته باشد.
6- توري گالوانيزه به عرض 80 سانتيمتر را توسط سيم آرماتور بندي با قلاب مطمئن و محكم به ميخهاي سركج مي بنديم .
7- اندود آستر را طوري انجام مي دهيم كه توري در وسط ملات قرار گيرد و اندود را مسلح سازد.
8- پس از آستر ، عمل سفيدكاري و لكه گيري و سپس رنگ و روغن را انجام مي دهيم.
با اين روشهايي كه در بالا توضيح دادم چنانچه نشست به وجود آيد ، ديگر ترك در كناره ستون فلزي به وجود نخواهد آمد.
خانه رنگ نقاشي ساختمان كاغذ ديواري