نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور

نقاشي ساختمان در چرم شهر


 

 

آموزش دايره رنگ ايتن را در اينجا براي شما ارائه مينماييم. تقريبا ما همه ميدانيم كه سه رنگ اصلي كه بقولي تمام رنگها را ميتوان از ‏تركيب آنها بدست آورد عبارتند از زرد، قرمز و آبي. ‏ ما اين سه رنگ را كه در حقيقت سه رنگ اوليه نام دارند، به شكل ‏زير كنار هم قرار ميدهيم:‏

آموزش دايره رنگ ايتن

 

همانطور كه از قبل ميدانستيم بقيه رنگها از تركيب اين سه رنگ ‏بدست ميايد. حالا ما دو به دو اين رنگها را با هم تركيب ميكنيم و سه رنگ جديد بدست مي آوريم:‏

زرد + قرمز = نارنجي

قرمز + آبي = بنفش

آبي + زرد = سبز

سه رنگ نارنجي، بنفش و سبز را كه ساخته ميشود سه رنگ ثانويه ‏ناميده و آنها را مانند شكل زير كنار هم قرار ميدهيم:‏

آموزش دايره رنگ ايتن

 نقاشي ساختمان در كرج

تا اينجا از تركيب دو بدوي سه رنگ اوليه سه رنگ ثانويه بدست ‏آمد و در مجموع شش رنگ حاصل شد. حال اين شش رنگ را ‏مجددا دوبه دو با هم تركيب ميكنيم.‏

زرد + نارنجي = نارنجي زرد

نارنجي + قرمز = قرمز نارنجي

قزمر + بنفش = ارغواني (قرمز بنفش)

بنفش + آبي = نيلي (آبي بنفش)

آبي + سبز = فيروزه اي (سبز آبي)

سبز + زرد = سبز چمني (سبز زرد)

از تركيب دوبه دوي شش رنگ موجود شش رنگ جديد حاصل مي شود و در مجموع دوازده رنگ كنار هم مانند شكل زير بدست مياوريم:

آموزش دايره رنگ ايتننقاشي ساختمان در كرج


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۲:۰۷:۳۹ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]

نقاشي ساختمان دركهريزك

رنگ كردن ابزار ها

 

آموزش دايره رنگ ايتن را در اينجا براي شما ارائه مينماييم. تقريبا ما همه ميدانيم كه سه رنگ اصلي كه بقولي تمام رنگها را ميتوان از ‏تركيب آنها بدست آورد عبارتند از زرد، قرمز و آبي. ‏ ما اين سه رنگ را كه در حقيقت سه رنگ اوليه نام دارند، به شكل ‏زير كنار هم قرار ميدهيم:‏

آموزش دايره رنگ ايتن

 

همانطور كه از قبل ميدانستيم بقيه رنگها از تركيب اين سه رنگ ‏بدست ميايد. حالا ما دو به دو اين رنگها را با هم تركيب ميكنيم و سه رنگ جديد بدست مي آوريم:‏

زرد + قرمز = نارنجي

قرمز + آبي = بنفش

آبي + زرد = سبز

سه رنگ نارنجي، بنفش و سبز را كه ساخته ميشود سه رنگ ثانويه ‏ناميده و آنها را مانند شكل زير كنار هم قرار ميدهيم:‏

آموزش دايره رنگ ايتن

 

تا اينجا از تركيب دو بدوي سه رنگ اوليه سه رنگ ثانويه بدست ‏آمد و در مجموع شش رنگ حاصل شد. حال اين شش رنگ را ‏مجددا دوبه دو با هم تركيب ميكنيم.‏

زرد + نارنجي = نارنجي زرد

نارنجي + قرمز = قرمز نارنجي

قزمر + بنفش = ارغواني (قرمز بنفش)

بنفش + آبي = نيلي (آبي بنفش)

آبي + سبز = فيروزه اي (سبز آبي)

سبز + زرد = سبز چمني (سبز زرد)

از تركيب دوبه دوي شش رنگ موجود شش رنگ جديد حاصل مي شود و در مجموع دوازده رنگ كنار هم مانند شكل زير بدست مياوريم:

آموزش دايره رنگ ايتن


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۲:۰۱:۰۶ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]

نقاشي ساختمان در پرديس

 

پتينه  كردن آرك و اوپن ساختمان با لوازم تركيه اي و غلطك

آماده سازي سطوح جهت اعمال رنگ اكريليك

در ابتدا خواص رنگ آكريليك (اكريليك) را بررسي مي كنيم

۱- ساخته شده از بهترين مواد اوليه و تكنولوژي بالا و سازگار با محيط زيست و سلامتي انسان.

۲- خشك شدن سريع و چسبندگي عالي و دوام و انعطاف پذيري خوب و قابليت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسيت زايي و تنفس مناسب و عدم جذب چرك و آلودگي و عدم نياز به حلال هاي آلي.

۳ – مناسب براي سطوح گچي ، سيماني ، آجري .

روش استفاده و آماده سازي سطوح جهت اعمال رنگ هاي اكريليك بر پايه آب

الف- سطوح گچي

۱- بهتر است سطوح گچي تازه به مدت ۳۰ روز مانده تا خشك شوند، آنگاه رنگ آميزي بر روي آنها صورت گيرد .

نقاش ساختمان در البرز

۲- در اثر فرآيند خشك شدن سطوح گچي، نمكهاي محلول برروي سطح گچي آمده و بعد از تبخير آب بر روي سطح باقي مي مانند كه به اين نمكها شوره گفته مي شود . شوره ها را مي توان مطابق استاندارد هاي بين المللي با استفاده از سركه خانگي برطرف كرد .

۳- حدود ۵/۰ كيلو گرم سركه خانگي را با يك گالن آب مخلوط نمائيد و آن را كاملاً هم بزنيد و با استفاده از پارچه اي آغشته به محلول مذكور كليه سطوح گچي را از هرگونه شوره برطرف نمائيد .

۴- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سركه را از روي سطح برطرف نمائيد و منتظر بمانيد تا سطح كاملاً خشك شود .

۵- پس از خشك شدن، سطح آماده پذيرش پرايمر آكريليك مي باشد .

ب- براي ديوارهاي بيروني آغشته به جلبك، خزه، گياهان خاك دار و غيره…

۱- مايع سفيد كننده (وايتكس) را به نسبت حجمي ۱ به ۳ با آب مخلوط كنيد .

۲- با استفاده از پارچه اي كليه سطوح را كاملاً آغشته از محلول فوق نمائيد (از دستكش و ماسك استفاده كنيد)رنگ كردن ديوار به شيوه جديد تركيه اي

۳- حدود ۱۵ دقيقه صبر كنيد تا كليه موجودات تك سلولي نابود گردند .

۴- بوسيله كاردك يا ابزار مناسب ديگر سطوح آلوده را كاملاً بتراشيد .

۵- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالي مايع سفيد كننده را از روي سطح برطرف نمائيد و منتظر بمانيد تا سطح كاملاً خشك گردد .

۶- بعد از خشك شدن، سطح آماده پذيرش پرايمر آكريليك مي باشد .

ج- سطوح بتوني يا سيماني

۱- بهتر است سطوح بتوني يا سيماني به مدت ۳۰ روز مانده تا خشك شوند و آنگاه رنگ آميزي برروي آنها صورت گيرد.

۲- چنانچه سطحي آغشته به گريس، روغن يا چربي باشد، بايد بوسيله حلال شستشو گردد .

۳- شوره هاي موجود برروي سطوح بتوني وسيماني رامي توان با استفاده از اسيد كلريدريك صنعتي برطرف كرد.

۴- اسيد كلريدريك ۳۷ % را به نسبت وزني ۱۵ به ۸۵ با آب در داخل يك ظرف پلاستيكي مخلوط كنيد. ( مراقب باشيد بايد حتماً اسيد به آرامي به داخل آب اضافه گشته و در حين اضافه كردن اسيد محتويات ظرف راهم بزنيد و حتما از محافظ چشم و صورت استفاده نماييد).

۵- سطوح بتوني يا سيماني را آغشته به محلول فوق نمائيد و حدود ۱۵ دقيقه به آن فرصت دهيد تا محلول فوق اثر خود را به نحو مطلوب داشته باشد .

۶- با استفاده از آب تميز سطح را كاملا بشوئيد و صبر كنيد تا سطح كاملاً خشك گردد .

۷- بعد از خشك شدن، سطح آماده پذيرش پرايمر آكريليك مي باشد .

روش مصرف

رنگ كردن ابزار ها

۱- پرايمر آكريليك را فقط با آب رقيق نمائيد .

۲- بوسيله غلطك، قلم مو يا پيستوله پرايمر آماده شده را بر روي سطح خشك و فاقـد هرگونه آلودگي از قبيل خزه، شوره، جلبك، گرد و خاك، روغن، گريس، چربي و . . . اعمال نمائيد.

۳- صبر كنيد تا پرايمر آكريليك خشك گردد. ( بسته به درجه حرارت و رطوبت محيط اين زمان ممكن است ۶-۴ ساعت به طول بيانجامد ).

۴- رنگ آكريليك پايه آب مصارف بيروني را به اندازه مورد نياز با آب رقيق كنيد زيرا پس از رقيق كردن قابليت نگهداري را ندارد .

۵- رنگ فوق را بوسيله غلطك، قلم مو يا پيستوله بر روي پرايمر خشك شده اعمال نمائيد .

۶- حداقل ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر كنيد.

تذكرات عمومي

۱- قبل از استفاده كليه رنگها را كاملاً باهم مخلوط كنيد .

۲- بهتر است رنگ هاي آكريليك مصارف بيروني را در زير نور مستقيم خورشيد به كار نبريد ولي در صورت نياز از نوع مخصوص آن (سيليكوني) استفاده نماييد.

۳- اگر احتمال مي دهيد كه در۴-۳ ساعت آينده باران خواهد باريد از رنگ هاي آكريليك مصارف داخلي استفاده نكرده و در صورت لزوم از رنگ مصارف بيروني استفاده كنيد .

۴- رنگهاي آكريليك مصارف داخلي و بيروني را به هيچ وجه بر روي سطوح خيس اعمال نكنيد .

۵- محدوده دمايي مناسب جهت اعمال رنگهاي آكريليك از ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتيگراد مي باشد .

۶- در رطوبت نسبي بيش از ۸۰% رنگ آميزي نكنيد .

۷- ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام كار با آب شسته و در داخل ظرف محتوي نفت يا حلال ديگري نگهداري كنيد .

۸- اگر اين رنگها بر روي لباس ريخته شوند بايد بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غير اين صورت پس از خشك شدن غير قابل پاكسازي و برگشت خواهند بود .

۹- از مادر رنگهاي آكريليك جهت همرنگ نمودن استفاده كنيد و به هيچ وجه از مادر رنگهاي پلاستيك (پلي وينيل استات) يا روغني الكيدي استفاده نكنيد .

۱۰- از نگهداري رنگ در محيطهاي سرد و از يخ زدگي رنگها جلوگيري نمائيد .

لازم بذكر است رنگ آكريليك ايراني با تنوع فراوان رنگي و كيفيت مطلوب نيزدر بازار موجود ميباشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۵۱:۵۰ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]

 

نقاشي ساختمان در صادقيه

نقاش ساختمان در البرز

 

 

 

آماده سازي سطوح جهت اعمال رنگ اكريليك

در ابتدا خواص رنگ آكريليك (اكريليك) را بررسي مي كنيم

۱- ساخته شده از بهترين مواد اوليه و تكنولوژي بالا و سازگار با محيط زيست و سلامتي انسان.

۲- خشك شدن سريع و چسبندگي عالي و دوام و انعطاف پذيري خوب و قابليت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسيت زايي و تنفس مناسب و عدم جذب چرك و آلودگي و عدم نياز به حلال هاي آلي.

رنگ ابزار و گچ بري ها به صورت پتينه

۳ – مناسب براي سطوح گچي ، سيماني ، آجري .

روش استفاده و آماده سازي سطوح جهت اعمال رنگ هاي اكريليك بر پايه آب

الف- سطوح گچي

۱- بهتر است سطوح گچي تازه به مدت ۳۰ روز مانده تا خشك شوند، آنگاه رنگ آميزي بر روي آنها صورت گيرد .

۲- در اثر فرآيند خشك شدن سطوح گچي، نمكهاي محلول برروي سطح گچي آمده و بعد از تبخير آب بر روي سطح باقي مي مانند كه به اين نمكها شوره گفته مي شود . شوره ها را مي توان مطابق استاندارد هاي بين المللي با استفاده از سركه خانگي برطرف كرد .رنگ ابزار و گچ بري ها به صورت پتينه

۳- حدود ۵/۰ كيلو گرم سركه خانگي را با يك گالن آب مخلوط نمائيد و آن را كاملاً هم بزنيد و با استفاده از پارچه اي آغشته به محلول مذكور كليه سطوح گچي را از هرگونه شوره برطرف نمائيد .

۴- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سركه را از روي سطح برطرف نمائيد و منتظر بمانيد تا سطح كاملاً خشك شود .

۵- پس از خشك شدن، سطح آماده پذيرش پرايمر آكريليك مي باشد .

ب- براي ديوارهاي بيروني آغشته به جلبك، خزه، گياهان خاك دار و غيره…

۱- مايع سفيد كننده (وايتكس) را به نسبت حجمي ۱ به ۳ با آب مخلوط كنيد .

۲- با استفاده از پارچه اي كليه سطوح را كاملاً آغشته از محلول فوق نمائيد (از دستكش و ماسك استفاده كنيد)

۳- حدود ۱۵ دقيقه صبر كنيد تا كليه موجودات تك سلولي نابود گردند .

۴- بوسيله كاردك يا ابزار مناسب ديگر سطوح آلوده را كاملاً بتراشيد .

۵- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالي مايع سفيد كننده را از روي سطح برطرف نمائيد و منتظر بمانيد تا سطح كاملاً خشك گردد .

۶- بعد از خشك شدن، سطح آماده پذيرش پرايمر آكريليك مي باشد .

ج- سطوح بتوني يا سيماني

۱- بهتر است سطوح بتوني يا سيماني به مدت ۳۰ روز مانده تا خشك شوند و آنگاه رنگ آميزي برروي آنها صورت گيرد.

۲- چنانچه سطحي آغشته به گريس، روغن يا چربي باشد، بايد بوسيله حلال شستشو گردد .

۳- شوره هاي موجود برروي سطوح بتوني وسيماني رامي توان با استفاده از اسيد كلريدريك صنعتي برطرف كرد.

۴- اسيد كلريدريك ۳۷ % را به نسبت وزني ۱۵ به ۸۵ با آب در داخل يك ظرف پلاستيكي مخلوط كنيد. ( مراقب باشيد بايد حتماً اسيد به آرامي به داخل آب اضافه گشته و در حين اضافه كردن اسيد محتويات ظرف راهم بزنيد و حتما از محافظ چشم و صورت استفاده نماييد).

۵- سطوح بتوني يا سيماني را آغشته به محلول فوق نمائيد و حدود ۱۵ دقيقه به آن فرصت دهيد تا محلول فوق اثر خود را به نحو مطلوب داشته باشد .

۶- با استفاده از آب تميز سطح را كاملا بشوئيد و صبر كنيد تا سطح كاملاً خشك گردد .

۷- بعد از خشك شدن، سطح آماده پذيرش پرايمر آكريليك مي باشد .

روش مصرف

۱- پرايمر آكريليك را فقط با آب رقيق نمائيد .

۲- بوسيله غلطك، قلم مو يا پيستوله پرايمر آماده شده را بر روي سطح خشك و فاقـد هرگونه آلودگي از قبيل خزه، شوره، جلبك، گرد و خاك، روغن، گريس، چربي و . . . اعمال نمائيد.

۳- صبر كنيد تا پرايمر آكريليك خشك گردد. ( بسته به درجه حرارت و رطوبت محيط اين زمان ممكن است ۶-۴ ساعت به طول بيانجامد ).

۴- رنگ آكريليك پايه آب مصارف بيروني را به اندازه مورد نياز با آب رقيق كنيد زيرا پس از رقيق كردن قابليت نگهداري را ندارد .

۵- رنگ فوق را بوسيله غلطك، قلم مو يا پيستوله بر روي پرايمر خشك شده اعمال نمائيد .

۶- حداقل ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر كنيد.

تذكرات عمومي

۱- قبل از استفاده كليه رنگها را كاملاً باهم مخلوط كنيد .

۲- بهتر است رنگ هاي آكريليك مصارف بيروني را در زير نور مستقيم خورشيد به كار نبريد ولي در صورت نياز از نوع مخصوص آن (سيليكوني) استفاده نماييد.

۳- اگر احتمال مي دهيد كه در۴-۳ ساعت آينده باران خواهد باريد از رنگ هاي آكريليك مصارف داخلي استفاده نكرده و در صورت لزوم از رنگ مصارف بيروني استفاده كنيد .

۴- رنگهاي آكريليك مصارف داخلي و بيروني را به هيچ وجه بر روي سطوح خيس اعمال نكنيد .

۵- محدوده دمايي مناسب جهت اعمال رنگهاي آكريليك از ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتيگراد مي باشد .

۶- در رطوبت نسبي بيش از ۸۰% رنگ آميزي نكنيد .

۷- ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام كار با آب شسته و در داخل ظرف محتوي نفت يا حلال ديگري نگهداري كنيد .

۸- اگر اين رنگها بر روي لباس ريخته شوند بايد بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غير اين صورت پس از خشك شدن غير قابل پاكسازي و برگشت خواهند بود .

۹- از مادر رنگهاي آكريليك جهت همرنگ نمودن استفاده كنيد و به هيچ وجه از مادر رنگهاي پلاستيك (پلي وينيل استات) يا روغني الكيدي استفاده نكنيد .

۱۰- از نگهداري رنگ در محيطهاي سرد و از يخ زدگي رنگها جلوگيري نمائيد .

لازم بذكر است رنگ آكريليك ايراني با تنوع فراوان رنگي و كيفيت مطلوب نيزدر بازار موجود ميباشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: انواع رنگ آميزي ساختمان، رنگ آميزي ساختمان، نقاشي خانه، نقاشي ساختمان تهران، نقاشي رنگ روغن ساختمان، تصاوير نقاشي ساختمان، رنگ پلي كالر، قيمت رنگ مولتي كالر، عكس نقاشي ساختمان، انواع رنگ آميزي منزل، بهترين نوع رنگ ساختمان، نقاشي خونه، نقاشي ساختمان مولتي كالر، نقاشي منزل، بهترين رنگ براي ساختمان، انواع رنگهاي مولتي كالر، رنگ مولتي كالر، رنگ پلاستيك، رنگ داخلي ساختمان، رنگ و نقاشي ساختمان، قيمت رنگ بلكا، قيمت رنگ ساختمان، طراحي رنگ ساختمان، طراحي نقاشي ساختمان، طرحهاي رنگ مولتي كالر، نقاشي، نقاشي گلستان، ،
موضوع:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۳۹:۱۲ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]

نقاشي ساختمان در تهرانپارس

 

آشنايي با انواع رنگ روغني و پلاستيك

رنگ ها دو نوع هستند: رنگ روغني و رنگ پلاستيك

رنگ روغني در مواردي استفاده مي شود كه تابش مستقيم آفتاب يا بارش مستقيم برف و باران وجود داشته باشد. ولي رنگ پلاستيك به خاطر مخلوط شدن سريع آن با آب و استقامت كم آن، فقط در سقف اتاقها استفاده مي شود چون به هيچ عنوان آب و نور خورشيد مستقيما به آن نمي تابد.

پتينه كاري و طراحي دكوراسيون

الف) رنگ روغني:

مات – روشن – براق – كدر ( مشكي )

مات: به رنگهايي گفته مي شود كه درخشش خيلي پاييني دارند و غلظت روغن در آنها كم است و بيشتر براي آستر كارها استفاده مي شود.

روشن: بيشتر به رنگهايي گفته مي شود كه به عنوان ماده رنگ، با رنگ سفيد آميخته مي شود.

براق: به رنگهايي گفته مي شود كه درخشش آنها در مقابل نور بيشتر و حركت آن روانتر است و ليزي آن بيشتراست و غلظت روغن در اين نوع رنگ، بيشتر از بقيه رنگها است.

كدر : به رنگ سياهي كه به عنوان ماده رنگ با رنگهاي ديگر آميخته مي شود و براي پوشش بيشتر كار و نبودن براقي زيادي استفاده مي شود.

ب) رنگ پلاستيك :

پلاستيك و نيمه پلاستيك

( در بازار به ۲ صورت در بازار يافت مي شود)

نيمه پلاستيك به خاطر اينكه در آن غلظت چسب چوب كمتر است، چسبندگي آن نيز كمتر و استقامت آن بسيار كم است ولي رنگ تمام پلاستيك كه در آن از چسب چوب بالايي استفاده شده و چسبندگي آن و زيبايي آن بسيار بيشتر از نيمه پلاستيك است.

توصيه: از رنگ تمام پلاستيك استفاده مي شود.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۲۸:۴۰ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]

نقاشي ساختمان در مهراباد

 

آشنايي با انواع رنگ روغني و پلاستيك

رنگ ها دو نوع هستند: رنگ روغني و رنگ پلاستيك

رنگ روغني در مواردي استفاده مي شود كه تابش مستقيم آفتاب يا بارش مستقيم برف و باران وجود داشته باشد. ولي رنگ پلاستيك به خاطر مخلوط شدن سريع آن با آب و استقامت كم آن، فقط در سقف اتاقها استفاده مي شود چون به هيچ عنوان آب و نور خورشيد مستقيما به آن نمي تابد.

الف) رنگ روغني:نقاشي ساختمان در كرج

مات – روشن – براق – كدر ( مشكي )

مات: به رنگهايي گفته مي شود كه درخشش خيلي پاييني دارند و غلظت روغن در آنها كم است و بيشتر براي آستر كارها استفاده مي شود.

روشن: بيشتر به رنگهايي گفته مي شود كه به عنوان ماده رنگ، با رنگ سفيد آميخته مي شود.پتينه كاري روي شومينه و ابزار ها گچبري شده

براق: به رنگهايي گفته مي شود كه درخشش آنها در مقابل نور بيشتر و حركت آن روانتر است و ليزي آن بيشتراست و غلظت روغن در اين نوع رنگ، بيشتر از بقيه رنگها است.

كدر : به رنگ سياهي كه به عنوان ماده رنگ با رنگهاي ديگر آميخته مي شود و براي پوشش بيشتر كار و نبودن براقي زيادي استفاده مي شود.

ب) رنگ پلاستيك :

پلاستيك و نيمه پلاستيك

( در بازار به ۲ صورت در بازار يافت مي شود)

نيمه پلاستيك به خاطر اينكه در آن غلظت چسب چوب كمتر است، چسبندگي آن نيز كمتر و استقامت آن بسيار كم است ولي رنگ تمام پلاستيك كه در آن از چسب چوب بالايي استفاده شده و چسبندگي آن و زيبايي آن بسيار بيشتر از نيمه پلاستيك است.

توصيه: از رنگ تمام پلاستيك استفاده مي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۴۷:۲۴ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]

نقاشي ساختمان در شهرك نامجو

 

 

آشنايي با 10 نكته براي رنگ زدن خانه

آنچه بايد در رنگ زدن خانه يا نقاشي ساختمان خود بدانيد

آيا مي‌خواهيد خانه‌تان را خودتان رنگ كنيد؛ پس قبل از شروع به كار نقاشي منزل خود به نكات زيرتوجه كنيد كه حتما به كارتان مي‌آيد.

1- قبل از شروع آن چه مي‌خواهيد در ذهن مجسم كنيد

رنگ‌ها به سه صورت روغني براق، روغني مات و پلاستيك هستند و هر كدام ويژگي خاصي دارند.

رنگ‌ روغني براق دوام بيشتري دارد و تميز كردن آن‌ راحت‌تر است اما اگر ديوار كاملا صاف نباشد نواقص را بيشتر نشان مي‌دهد.

رنگ پلاستيك براي پوشاندن نقص‌ها گزينه بهتري است ولي دوام كمتري دارد.

رنگ روغني مات بين اين دو رنگ بوده و خصوصيات مشتركي دارد.

2- از رنگ‌هاي جديد نترسيدپتينه  كردن آرك و اوپن ساختمان با لوازم تركيه اي و غلطك

نگذاريد ترس از رنگ، باعث شود سفيد يا رنگ هميشگي كرم را انتخاب كنيد. رنگ‌ها معني جديدي به اتاق شما مي‌دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق يكنواخت و كسل‌كننده را به فضايي زيبا و گرم تبديل مي‌كند. اگر از رنگي كه زديد خوشتان نيامد كافيست روي آن را دوباره رنگ كنيد.

3- ابتدا از نمونه‌هاي كوچك رنگ استفاده كنيدنقاش ساختمان در البرز

نمونه‌هاي كوچك رنگ مانع تعجب شما مي‌شوند. اگر تصور رنگ نهايي روي ديوار برايتان سخت است، از يك نمونه كوچك استفاده كنيد. يك قوطي رنگ ارزش امتحان كردن را به خصوص اگر نتوانيد در ذهن خود طرحي را كه مي‌خواهيد مجسم كنيد، دارد. خيلي از توليدكنندگان نمونه رنگ‌هايشان را در قوطي‌هاي كوچك هم ارائه مي‌دهند. اين نمونه‌ها قيمت زيادي ندارند و مانع از اتلاف هزينه در انتخاب نادرست مي‌شوند.پتينه كاري-رنگ كردن ديوار تركيه اي

4- چه مقدار رنگ مورد نياز است؟

هنگام خريد رنگ بايد متراژ جاي مورد نياز را بر حسب متر‌مربع بدانيد. عامل‌هاي ديگر هم بر مقدار رنگ تاثير مي‌گذارند مثلا اگر مي‌خواهيد ديوارها را بتونه كنيد مقداري رنگ براي تعداد دفعات آستر در نظر بگيريد.رنگ كردن ابزار ها

 5- زيرسازي كنيد

زماني را براي آماده كردن اختصاص دهيد. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زيرسازي كنيد. رنگ به تنهايي نواقص يك ديوار را برطرف نمي‌كند. ديوار را تا جاي ممكن با بتونه صاف كنيد، درزها و ترك‌ها را بگيريد. از تميز بودن سطح ديوار قبل از رنگ مطمئن شويد. هرگونه غبار يا ذرات ريز روي ديوار كار را خراب مي‌كند.

6- سنباده بزنيد

سنباده در كار نقاشي نقش اساسي دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ريزش آن شده، به كار جلا مي‌دهد.

7- از روغن مخصوص استفاد كنيد

قبل از رنگ كردن، سطح مورد نظر را روغن بزنيد. استفاده از روغن مخصوص در زير كار باعث روان‌تر و يكنواخت رنگ‌ شدن مي‌شود.

8- الياف روي غلطك را بگيريدرنگ پتينه و طراحي ساختمان

اگر غلطك تميز نشود، الياف آن معمولا روي ديوار باقي مي‌ماند. با استفاده از يك چسب ساده الياف اضافه غلطك را قبل از رنگ كردن بگيريد.

9- از قلم‌مو يا غلطك دسته‌بلند استفاده كنيد

استفاده از قلم‌مو يا غلطك مخصوص رنگ با دسته‌هاي‌بلند در وقت و انرژي صرفه‌جويي مي‌كند. به جاي آن كه دست خود را تا جاي ممكن بكشيد و يا بارها از نردبان بالا و پايبن برويد از اين وسيله اهرم مانند، استفاده كنيد. مزاياي آن از قيمتش بيشتر است.

10- رنگ را يكجا درست كنيد و داخل ظرف دربسته نگه داريد

با داشتن رنگ به صورت كلي ديوارها يكنواخت رنگ شده، لازم نيست به جنگ لكه‌ها برويد. مي‌توان رنگ را با كامپيوتر انتخاب كرد و يا از رنگ‌هاي تركيبي آماده استفاده نمود. رنگ‌هاي تركيبي كمي با هم فرق دارند. كافيست دو طيف از يك رنگ را روي يك ديوار تست كنيد و رنگ مورد نظر را انتخاب كنيد.

يك‌جا درست كردن رنگ باعث مي‌شود در طول نقاشي، رنگي ثابت داشته باشيد. اگر حرفه‌اي نيستيد قبل از شروع، دستگيره‌هاي در، لولاهاي كابينت، پريزهاي برق يا چراغ‌ها را باز كنيد، هر كدام را داخل كيسه‌هاي جداگانه قرار دهيد و برچسب بزنيد. روي برچسب اسم و جاي آن‌ها را بنويسيد. در نهايت لباس‌ها را داخل پارچه تميز قرار دهيد و از پاشيده شدن رنگ روي آن‌ها جلوگيري كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۲۸:۱۲ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]

نقاشي ساختمان در طالقان

 

رنگ ابزار و گچ بري ها به صورت پتينه

آشنايي با 10 نكته براي رنگ زدن خانه

آنچه بايد در رنگ زدن خانه يا نقاشي ساختمان خود بدانيد

آيا مي‌خواهيد خانه‌تان را خودتان رنگ كنيد؛ پس قبل از شروع به كار نقاشي منزل خود به نكات زيرتوجه كنيد كه حتما به كارتان مي‌آيد.

1- قبل از شروع آن چه مي‌خواهيد در ذهن مجسم كنيد

رنگ‌ها به سه صورت روغني براق، روغني مات و پلاستيك هستند و هر كدام ويژگي خاصي دارند.

رنگ‌ روغني براق دوام بيشتري دارد و تميز كردن آن‌ راحت‌تر است اما اگر ديوار كاملا صاف نباشد نواقص را بيشتر نشان مي‌دهد.

رنگ پلاستيك براي پوشاندن نقص‌ها گزينه بهتري است ولي دوام كمتري دارد.

رنگ روغني مات بين اين دو رنگ بوده و خصوصيات مشتركي دارد.

2- از رنگ‌هاي جديد نترسيداستفاده از تركيب رنگ ها در تزيين خانه

نگذاريد ترس از رنگ، باعث شود سفيد يا رنگ هميشگي كرم را انتخاب كنيد. رنگ‌ها معني جديدي به اتاق شما مي‌دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق يكنواخت و كسل‌كننده را به فضايي زيبا و گرم تبديل مي‌كند. اگر از رنگي كه زديد خوشتان نيامد كافيست روي آن را دوباره رنگ كنيد.

3- ابتدا از نمونه‌هاي كوچك رنگ استفاده كنيد

نمونه‌هاي كوچك رنگ مانع تعجب شما مي‌شوند. اگر تصور رنگ نهايي روي ديوار برايتان سخت است، از يك نمونه كوچك استفاده كنيد. يك قوطي رنگ ارزش امتحان كردن را به خصوص اگر نتوانيد در ذهن خود طرحي را كه مي‌خواهيد مجسم كنيد، دارد. خيلي از توليدكنندگان نمونه رنگ‌هايشان را در قوطي‌هاي كوچك هم ارائه مي‌دهند. اين نمونه‌ها قيمت زيادي ندارند و مانع از اتلاف هزينه در انتخاب نادرست مي‌شوند.نقاشي ساختمان در تهران

4- چه مقدار رنگ مورد نياز است؟

هنگام خريد رنگ بايد متراژ جاي مورد نياز را بر حسب متر‌مربع بدانيد. عامل‌هاي ديگر هم بر مقدار رنگ تاثير مي‌گذارند مثلا اگر مي‌خواهيد ديوارها را بتونه كنيد مقداري رنگ براي تعداد دفعات آستر در نظر بگيريد.

 5- زيرسازي كنيد

زماني را براي آماده كردن اختصاص دهيد. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زيرسازي كنيد. رنگ به تنهايي نواقص يك ديوار را برطرف نمي‌كند. ديوار را تا جاي ممكن با بتونه صاف كنيد، درزها و ترك‌ها را بگيريد. از تميز بودن سطح ديوار قبل از رنگ مطمئن شويد. هرگونه غبار يا ذرات ريز روي ديوار كار را خراب مي‌كند.

6- سنباده بزنيدنقاش ساختمان در البرز

سنباده در كار نقاشي نقش اساسي دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ريزش آن شده، به كار جلا مي‌دهد.

7- از روغن مخصوص استفاد كنيد

قبل از رنگ كردن، سطح مورد نظر را روغن بزنيد. استفاده از روغن مخصوص در زير كار باعث روان‌تر و يكنواخت رنگ‌ شدن مي‌شود.

8- الياف روي غلطك را بگيريد

اگر غلطك تميز نشود، الياف آن معمولا روي ديوار باقي مي‌ماند. با استفاده از يك چسب ساده الياف اضافه غلطك را قبل از رنگ كردن بگيريد.

9- از قلم‌مو يا غلطك دسته‌بلند استفاده كنيد

استفاده از قلم‌مو يا غلطك مخصوص رنگ با دسته‌هاي‌بلند در وقت و انرژي صرفه‌جويي مي‌كند. به جاي آن كه دست خود را تا جاي ممكن بكشيد و يا بارها از نردبان بالا و پايبن برويد از اين وسيله اهرم مانند، استفاده كنيد. مزاياي آن از قيمتش بيشتر است.

10- رنگ را يكجا درست كنيد و داخل ظرف دربسته نگه داريد

با داشتن رنگ به صورت كلي ديوارها يكنواخت رنگ شده، لازم نيست به جنگ لكه‌ها برويد. مي‌توان رنگ را با كامپيوتر انتخاب كرد و يا از رنگ‌هاي تركيبي آماده استفاده نمود. رنگ‌هاي تركيبي كمي با هم فرق دارند. كافيست دو طيف از يك رنگ را روي يك ديوار تست كنيد و رنگ مورد نظر را انتخاب كنيد.

يك‌جا درست كردن رنگ باعث مي‌شود در طول نقاشي، رنگي ثابت داشته باشيد. اگر حرفه‌اي نيستيد قبل از شروع، دستگيره‌هاي در، لولاهاي كابينت، پريزهاي برق يا چراغ‌ها را باز كنيد، هر كدام را داخل كيسه‌هاي جداگانه قرار دهيد و برچسب بزنيد. روي برچسب اسم و جاي آن‌ها را بنويسيد. در نهايت لباس‌ها را داخل پارچه تميز قرار دهيد و از پاشيده شدن رنگ روي آن‌ها جلوگيري كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۱۳:۳۲ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]

نقاشي ساختمان در سعيداباد

 

نقاشي ساختمان در استان تهران

 

انواع رنگ هاي روغني – رنگ روغني ساختمان در نقاشي ساختمان

رنگ‌هاي روغني – رنگ روغني ساختماني

در اين نوع رنگ‌ها ، رنگ دانه را در يك روغن خشك شونده كه استر گليسيرين با اسيدهاي چرب نظير اسيدهاي اوليك و يا لينولنيك مي باشد حل مي كنند. اين روغن‌‌ها در هوا اكسيده شده و به تركيبات سير شده تبديل مي شوند و لايه‌اي سخت مقاوم و محافظ تشكيل مي دهند كه از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگيري مي كنند.

رقيق كننده :رنگ كردن ساختمان به شيوه جديد

براي رقيق كردن و سهولت كاربرد رنگ به كار مي رود و معمولا يك حلال هيدرو كربني نظير ترپنتين است كه به روغن تربانتين شهرت دارد.

خشك كننده :

يكي از اجزاي رنگ‌هاي روغني است كه در حقيقت نقش كاتاليزور در تسريع اكسيداسيون و خشك شدن رنگ ها را دارد و معمولا مخلوطي از اكسيد هاي سرب ، منگنز و كبالت در ( روغن بزرك ) بصورت استر مصرف مي شود. رنگهاي پوششي (رنگ روغني) تركيبي از رنگدانه‌ها، رنگدانه يارها، حلال، روغن اسكاتيف، روغن برزك و … مي‌باشد رنگهاي روغني به وسيله تينر روغني رقيق مي‌شوند و رنگها هوا خشك هستند اين رنگها در دو نوع مات و براق به بازار عرضه مي‌شوند و قابل استفاده با قلم مو، پيستوله و غلطك مي‌باشند رنگهاي روغني حدود 12 ساعت زمان لازم دارند تا به طور نهايي خشك شوند و براي خشك شدن سطحي در حدود 4 تا 6 ساعت زمان لازم است.رنگ كردن ابزار هاي روي ديوار و سقف در ساختمان

البته دماي هوا تاثير زيادي دارد. رنگهاي روغني در قوطي‌هاي 2/1 و 4/1 و 1/4 و20 ليتر به بازار عرضه مي‌شوند. (توضيح اينكه رنگ در بازار به صورت عاميانه به كيلو سنجيده مي‌شود ولي واحد حجمي آن به ليتر مي‌باشد) .

در گذشته براي مات كردن رنگهاي روغني براق، مقداري مل الك شده داخل آن ريخته و آن را خوب مخلوط مي‌كردند كه اينكار علاوه بر زبري رنگ باعث گرانروي آن مي‌شد.

كه براي از بين بردن زبري و گرانروي آن مقداري تينر روغني و روغن اليف به آن اضافه مي كردند.نقاشي ساختمان در تهران

رنگهاي روغني براق از استحكام و بهداشت بيشتري نسبت به رنگهاي روغني مات دارد. امروزه براي رنگ آميزي مصنوعات چوبي كمتر از رنگ روغن استفاده مي‌شود زيرا اين رنگها مدت زيادي را براي خشك شدن نياز دارند. اين رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پيستوله و غلطك مي‌باشد.

در صورت نبودن تينر روغني از بنزين و نفت به عنوان رقيق كننده مي‌توان استفاده نمود.

البته در سالهاي اخير با ورود مواد اوليه كارخانجات رنگ سازي از كشور چين (اكثرا) به جاي آلمان بالطبع نمي توان توقع كيفيت 30 سال كاركرد كه بعضي از كارفرمايان مسن توقع دارند را داشت ولي در عين حال تقريبا تمامي كارخانجات رنگ سازي ايران توليدات با كيفيت استاندارد دارند وبه نظر ميرسد استاندارد رنگ هاي روغني اجباري شده باشد

نكته ديگري كه در مورد رنگ هاي روغني وطني ميتوان گفت : قيمت هاي نزديك به هم و كيفيت هاي بسيار مشابه برند هاي مختلف رنگ در ايران است و تفاوت قيمت دو برند قديمي ومعروف و جديد و بي نام و نشان حداكثر به 1500 تومان بالغ مي شود و من بارها اين سوال را از كارفرمايان شنيده ام كه رنگ مصرفي شما چه ماركي است و گاهي برند و مارك خاصي كه شايد يكي از آشنايان معرفي كرده را از آب گذشته مي دادنند و بقيه ماركها را تقلبي مي دانند و شايد حدس ميزنند كه مثلا اگر نقاششان به جاي رنگ مارك : شيمي لاك از رنگ مارك هاويلوكس استفاده كرد به اندازه نيمي از قيمت رنگ آميزي منزلشان سرشان كلاه رفته است كه توصيه من به كارفرمايان اين است كه قبل از تماس با يك نقاش براي رنگ آميزي محل مورد نظر و در صورت نداشتن اطلاعات از شخص معتمد و آگاه كسب اطلاعات كنند و با چشم باز و خيال راحت سفارش بدهند.

البته در مواردي كه كارفرمائي برند و مارك خاصي را در نظر دارد چنان چه نقاش معتقد به شعار (هميشه حق با مشتري است باشد) برند مورد نظر كارفرما را تهيه مي كند

مواردي هم تجربه داشته ام كه يك خط از توليدات يك كارخانه كه ممكن است برندي معروف و دارايه نشان استاندارد است دارايه معايبي مثله ضعيف بودن خشك كن يا ضعيف بودن پوشش مي باشد كه يك نقاش با تجربه به جاي كلنجار رفتن با خريد معيوب كه فقط وقت و انرژي خودش را مي گيرد نسبت به تعويض رنگ اقدام مي كند.

در چند سال اخير سازندگان رنگ در جهان سعي كردند كه جايگزين مناسبي براي رنگ روغني پيدا كنند و حتي در بعضي از كشورهاي اروپائي توليد و مصرف رنگ هاي روغني ممنوع شده است. معايبي كه باعث شده در كشورهاي جهان اول رنگ روغني طالب نداشته باشد عبارت است از: بوي بسيار بد و در مواردي غير قابل تحمل در آپارتمانهايي كه همسايه ها ساكن هستند. آلايندگي زيست محيطي به خاطر گازهاي فرار حاصل از خشك شدن رنگ و رها شدن مواد حلال فرار(تينر يا نفت يا بنزين) در فضا . قابليت اشتعال و خطر آتش سوزي در صورت بي احتياطي. زمان خشك شدن طولاني و… ولي در ايران رنگ روغني هنوز حرف اول را ميزند.

برخي از دلايل استقبال از اين نوع رنگ : رنگ روغني مقاوم ترين پوشش درمقابل شستشو با آب و حلال ها مي باشد و هيچ كدام از پوشش ها و رنگ هاي رقيب اين نوع رنگ مقاومت حتي نزديك به اين رنگ را ندارند. نظر به اين كه اكثر كارفرمايان توقع حداقل 10 سال دوام را از رنگ آميزي منزل دارند: رنگ روغني در صورت ترك نخوردن و ضربه نخوردن و سايش نديدن بهترين جواب براي اين توقع مي باشد. در مواقعي كه مشتري از من راهنمائي براي انتخاب نوع رنگ ميكند: راهنمائي اول من به او رنگ روغني است.

تمام برند هاي رنگ روغني سازگاري بالائي با غلطك دارند و به طرز قابل توجهي به كيفيت اجرا افزوده خواهد شد.

اجراي رنگ روغني (و رنگ هاي پلاستيك و واتر بيس و…) با غلطك بواسطه ايجاد ضخامت رنگ و كشاندن لعاب (كيلر) رنگ به سطح خارجي رنگ دوام و مرغوبيت زيادي به اجرا مي دهد و بواسطه پرز انداختن منظم ( در 3 اندازه ريز و متوسط ودرشت ) به جاي رش قلم اجرا را شكيل تر مي كند وعيب موج گچ كه بالايه 90% گچ كشي هاي تجاري فعلي دارا هستند را تا حدود زيادي كور مينمايد( به علت شكست نورمنعكس شده از سطح)

مشكلي كه اكثر ارائه دهنگان خدمات فني ساختماني دارند دخالت افراد ناآگاه به فن در رشته هاي فني است و گاهي ديده مي شود كه افراد با فرض سهولت يك رشته نسبت به انجام كارهائي كه هيچ مهارتي در اجراي آن ندارند مي نمايند و بعد از خرابكاري و و به هدر دادن وقت و انرژي نسبت به ارجاي كار به متخصص آن شغل اقدام مي كنند. توصيه مي شود قبل از دخالت در كارهائي كه نسبت به آن آگاهي ندارند با معتمدان آشنا به فن مشورت كنند.

مراحل اجراي رنگ روغني با كيفيت درجه يك به طور كلي به اين شرح است :اجراي يك مرحله روغن زير كاردرجه يك بر روي گچ/اجراي يك يا دو دست بتونه كشي كامل (ماستيك) بسته به كيفيت سفيد كاري گچ/اجراي يك مرحله رنگ آميزي (ترجيحا با رنگ هاي استاندارد آستري)/تعمير بتونه در حد لازم/اجراي يك مرحله آستر با رنگ استاندارد/اجراي رنگ آخر يا رويه با رنگ استاندارد.در بين اين مراحل بسته به نياز كار مراحل سنباده زني و تميز كاري اجرا مي شود.

اجراي هر مرحله از رنگ آميزي بسته به سفارش مشتري مي تواند بوسيله قلم يا غلطك باشد

طبق استانداردهاي توصيه شده توسط انجمن نقاشان پوشش و كيفيت اجراي رنگ روغني پس از اتمام بايد مشهود باشد. درعين حال شوره و ترك و رطوبت و ضربه و سايش به رنگ شما آسيب مي رساند و توصيه مي شود قبل از رنگ آميزي نسبت به رفع شوره و رطوبت از ساختمان اقدام كنيد.البته شوره و ترك درماني ندارد و چنانچه شوره از خاك به فونداسيون و ديوارهاي بنا نفوذ كرده باشد حتي از سنگ و كاشي هم عبور مي كند واگر به صورت خفيف و مربوط به آجرها باشد تا حدودي قابل رفع است.ترك ساختمان هم از مواردي است كه برغم ادعاهاي برخي مهندسين و معماران و بنايان و سازندگان مصالح ساختماني و توليداتي مثل خمير ترك گير و….درمان ندارد و كارفرما بايد توجه داشته باشد كه تركي كه چندين سانتيمتر گچ و خاك و حتي آجر و بلوك را مي تركاند رنگ با ضخامت زيره 1 ميليمتررا خواهد تركاند.نقاشي ساختمان در تهران

در مبحثي كه در مورد پوشش هاي سلولزي خواهيم داشت در مورد رفع بعضي از ترك ها بوسيله اين پوشش (ترك را در زير پوشش مخفي مي كند) خواهيم نوشت. به طور كلي مشورت با معتمدين آشنا به فن از طرف مشتري و صداقت در راهنمائي مشتري از طرف مجري سطح رضايت طرفين را بالا خواهد برد.

دراين مطلب سعي شد مطالبي در مورد رنگ روغني نوشته شود .


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۰۴:۵۸ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]

نقاشي ساختمان در جاجرود

انواع رنگ ساختماني و رنگ شناسي آنها

مطالعه درباره ي رنگ ملاحظاتي را در زمينه هاي فيزيك ، فيزيولوژي و روانشناسي پيش مي آورد . علم فيزيك ، توزيع انرژي طيفي نوري را كه از يك سطح صادر و يا به وسيله ي آن منعكس مي شود ، بررسي مي كند ( شاخه ي خاصي از آن به مطالعه ي جنبه هاي شيميايي رنگيزه ها و رنگينه ها ، در ارتباط با خواص رنگ ساز اين مواد مي پردازد ) . فيزيولوژي ، فرايند هايي را كه در چشم و مغز به هنگام تحريك ناشي از تجربه ي رنگ اتفاق مي افتد ، مورد مطالعه قرار مي دهد . روانشناسي در مسائل آگاهي و ذهنيت نسبت به رنگ – همچون عنصري از تجربه ي بصري – بحث مي كند. اشتراك اصطلاحات در اين عرصه ها، غالبا ً بر دشواري درك مفاهيم مي افزايد. مطالعه ي هنري رنگ نيز مقوله اي جدا از اين ملاحظات نيست و به خصوص رويكرد روانشناختي رنگ در اين زمينه اهميت دارد

هر رنگ داراي سه صفت يا سه بُعد بصري مستقلا ً تغيير پذير است: فام، درخشندگي و اشباع

فام

فام ، صفتي از رنگ است كه جايگاه آن را در سلسله ي رنگي ( از قرمز تا بنفش) – معادل با نور طول موج هاي مختلف در طيف مرئي – مشخص مي كند. گفته مي شود كه تقريبا 150 فام متفاوت را مي توان تشخيص داد، ولي همه ي اينها به طور مساوي در طيف مرئي توزيع نشده اند، زيرا چشم ما براي تفكيك فام ها در طول موج هاي بلند تر توانايي بيشتري دارد. بلند ترين طول موج ها در منطقه ي قرمز و كوتاه ترين طول موج ها در منطقه ي بنفش هستند. دسته بندي عمومي رنگ ها به بيفام ( سياه ، سفيد و خاكستري ها ) ، و فام دار ( قرمز ، زرد ، سبز ،…) بر همين صفت مبتني است . براي سهولت درك مطلب ، فام را مي توان مشخص كننده ي اسم عام رنگ ها تعريف كرد .نقاشي ساختمان در كرج

قرمز ، زرد و آبي را فام هاي اوليه مي نامند و چون مبناي ساير فام ها هستند، رنگ هاي اصلي نيز نام گرفته اند . فام هاي ثانويه عبارتند از : نارنجي ، سبز و بنفش كه كه از اختلاط مقادير مساوي از دو فام اوليه حاصل مي شوند . فام هاي ثالثه از اختلاط فام هاي اوليه و ثانويه به دست مي آيند : زرد- نارنجي (پرتقالي) ، نارنجي- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغواني) ، بنفش- آبي ( لاجوردي) ، آبي- سبز (فيروزه اي) ، سبز- زرد (مغز پسته اي) . دوازده فام نامبرده را با ترتيبي معين در چرخه ي رنگ، نشان مي دهند. در چرخه ي رنگ ، فام هاي ثانويه و ثالثه اي كه بين يك زوج فام اوليه جاي گرفته اند، داراي روابط خويشاوندي هستند و در كنارهم ساده ترين هماهنگي رنگي را پديد مي آورند .

درخشندگي

درخشندگي (والوور) ، دومين صفت رنگ است و درجه ي نسبي تيرگي و روشني آن را مشخص مي كند (غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسايه را نيز در همين معنا به كار مي برند) . معمولا ً درخشندگي رنگ هاي فام دار را در قياس با رنگ هاي بيفام مي سنجند . در چرخه ي رنگ ، زرد بيشترين درخشندگي (معادل خاكستري روشن نزديك به سفيد) و بنفش كمترين درخشندگي ( معادل خاكستري تيره ي نزديك به سياه) را دارد . در سلسله ي رنگي، هر فام نسبت به ديگري ميزان تيرگي يا روشني ذاتي اش را مي نماياند . معكوس كردن اين ترتيب طبيعي، ناسازگاري رنگي به بار مي آورد ( مثلا ً اگر بنفش روشن در كنار سبز زيتوني قرار گيرد، نوعي تكان بصري ايجاد مي كند.

اشباع

اشباع (پرمايگي) ، سومين صفت رنگ است و ميزان خلوص فام آن را مشخص مي كند ( گاه واژه ي شدت را در اين مورد به كار مي برند ).ذفام هاي چرخه ي رنگ صد در صد خالص اند ولي در طبيعت به ندرت مي توان فام خالصي يافت. همچنين، كمتر رنگيزه اي حد اشباع فام مربوطه در چرخه ي رنگ را داراست .

اگر فام ها به هم آميخته شوند، رنگ هاي شكسته به دست مي آيند. اختلاط فام هاي خالص با يكديگر يا با رنگ هاي بيفام، باعث تغيير در پرمايگي و درخشندگي شان مي شوند . به طور كلي، هر فام قابليت ايجاد رنگ هاي متنوعي را در حوزه ي خود دارد كه به آن تلوّن (وارياسيون ) مي گويند. دمثلا ً انواع صورت، اُخرايي وقهوه اي، تلوّن در فام قرمز هستند

چگونگي متظاهر شدن رنگ ها از ديگر مباحث رنگ شناسي است. در تجربه، سه نمود مختلف در رنگ ها مي توان تشخيص داد: فيلمرنگ، حجمرنگ و سطحرنگ .

 فيلمرنگ

فيلمرنگ، رنگي است كه در فاصله اي نا مشخص نسبت به بيننده ظاهر مي شود (مثلا ً رنگي كه در طيف نما اسپكتروسكوپ مي توان ديد، يا رنگ آسمان خاكستري يكنواخت). فيلمرنگ، بافت واضحي ندارد و گويي شخص مي تواند كمابيش به درون آن رسوخ كند. همواره در تراز جلو به چشم مي آيد . فيلمرنگ را نمي توان همچون كيفيتي در اشياء و يا متعلق به رويه ي اشياء دانست .

حجمرنگ

حجمرنگ را در اشياي پشت نما مي توان ديد ( مثلا ً در يك استكان چاي يا در بخار رنگين) . حجمرنگ در فضاي سه بُعدي كه اشغال كرده است گسترش مي يابد ، ولي تراز متغيري نسبت به چشم بيننده ندارد .

سطحرنگ

سطحرنگ ، چنان به نظر مي آيد كه روي سطح شيء قرار گرفته است ( مثلا ً در يك كاغذ رنگي) . بافت رويه ي شيء را به خود مي گيرد و حايل غير قابل نفوذ براي چشم ايجاد مي كند . سطحرنگ را معمولا ً همچون كيفيتي در خود شيء مي انگاريم .

از اين سه كيفيت ظاهري كه اشاره كرديم ، نمود هاي ديگري چون تلأ لو، فروغ و فلزنما ناشي مي شوند . نقاشان با سطحرنگ سر و كار دارند ولي بخشي از صناعت آنان معطوف به ايجار نمود هاي حجمرنگ ، فيلمرنگ ، تلألو و فروغ به وسيله ي رنگيزه است كه در واقع چنين كيفيت هايي را ندارد . آن دسته از حجم سازان مدرن كه با موادي چون پلاستيك كار مي كنند ، از نمود حجمرنگ بهره مي گيرند.

يكي از ملاحظات روانشناختي رنگ كه در كاربرد هنري رنگ اهميت دارد ، بررسي تأثير متقابل رنگ ها است . جلوه يا اثر هر رنگ در جوار رنگ ديگر تغيير مي كند . اگر در شرايط روشنايي مناسب ، چند ثانيه به يك رنگ فام دار خيره شويم و بي درنگ بر سطحي سفيد بنگريم ، مكمل آن رنگ را خواهيم ديد . اين پديده را – كه ناشي از واقعيت فيزيكي رنگ عيني نيست – پي انگاره مي نامند . پي انگاره ي هر رنگ ، رنگ مجاورش را تحت تأثير قرار مي دهد و در نتيجه ، تفاوت كيفي آن دو رنگ بارزتر مي شود ( مثلا ً قرمز در كنار سبز ، پرمايه تر به نظر مي رسد و برعكس ) . تغييري كه بدين سان در جلوه ي رنگ ها پديد مي آيد ، مشخص كننده ي تباين آنها است . اگر موقعيت دو حوزه ي رنگي مقايسه شده چنان باشد كه تغيير جلوه ي رنگ ها با هم تلاقي كند ، اصطلاح تباين همزمان به كار برده مي شود .

رويكرد روانشناختي رنگ به احساس هاي معيني نيز بستگي دارد كه رنگ هاي عيني دربيننده برمي انگيزند.

به سخن ديگر ، در اين مقوله ، رابطه ي رنگ هاي عيني با اثرات ذهني شان مورد نظر است . رنگ هايي كه حاوي مقدار زيادي آبي هستند (از بنفش تا سبز)، نسبت به رنگ هايي كه زرد يا قرمز بيشتري در خود دارند (از مغز پسته اي تا ارغواني) ، سردتر مي نمايند . رنگ هاي سرد ، مختصر كاهش در دماي بدن نگرنده ايجاد مي كنند و رنگ هاي گرم باعث مختصر افزايش دماي بدن مي شوند . به لحاظ بصري ، رنگ گرم پيش مي آيد و رنگ سرد پس مي نشيند . بسياري از نقاشان از اين كيفيت رنگ ها براي فضا سازي تصويري بهره گرفته اند . منشأ احساس هايي چون گرمي ، سردي ، پيش آيندگي ، پس روندگي ، وزن و اندازه ي رنگ ها – كه اصطلاحاتي رايج در ادبيات هنرهاي تجسمي اند) همانا سه صفت اساسي رنگ ، يعني فام ، درخشندگي و اشباع است .

نقاشان قديم بسياري از نمودها و اثرات بصري رنگ را بدون شناخت علمي به كار مي بستند ، ولي انتشار نظريه هاي رنگ ، نقاشان پُست امپرسيونيسم ، اُرفيسم و آپ آرت را بر آن داشت كه امكانات بياني و تزييني رنگ را گسترش دهند و به راه حل هاي تازه اي در مسائل حجم ، فضا ، نور و حركت دست يابند .


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: انواع رنگ هاي روغني – رنگ روغني ساختمان در نقاشي ساختمان رنگ‌هاي روغني – رنگ روغني ساختماني در اين نوع رنگ‌ها، رنگ دانه را در يك روغن خشك شونده كه استر گليسيرين با اسيدهاي چرب نظير اسيدهاي اوليك و يا لينولنيك مي باشد حل مي كنند. اين روغن‌‌ها در هوا اكسيده شده و به تركيبات سير شده تبديل مي شوند و لايه‌اي سخت مقاوم و محافظ تشكيل مي دهند كه از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگيري مي كنند. رقيق كننده : براي رقيق كردن و سهولت كاربرد رنگ به كار مي رود و معمولا يك حلال هيدرو كربني نظير ترپنتين است كه به روغن تربانتين شهرت دارد. خشك كننده : يكي از اجزاي رنگ‌هاي روغني است كه در حقيقت نقش كاتاليزور در تسريع اكسيداسيون و خشك شدن رنگ ها را دارد و معمولا مخلوطي از اكسيد هاي سرب، منگنز و كبالت در ( روغن بزرك ) بصورت استر مصرف مي شود. رنگهاي پوششي (رنگ روغني) تركيبي از رنگدانه‌ها، رنگدانه يارها، حلال، روغن اسكاتيف، روغن برزك و … مي‌باشد رنگهاي روغني به وسيله تينر روغني رقيق مي‌شوند و رنگها هوا خشك هستند اين رنگها در دو نوع مات و براق به بازار عرضه مي‌شوند و قابل استفاده با قلم مو، پيستوله و غلطك مي‌باشند رنگهاي روغني حدود 12 ساعت زمان لازم دارند تا به طور نهايي خشك شوند و براي خشك شدن سطحي در حدود 4 تا 6 ساعت زمان لازم است. البته دماي هوا تاثير زيادي دارد. رنگهاي روغني در قوطي‌هاي 2/1 و 4/1 و 1/4 و20 ليتر به بازار عرضه مي‌شوند. (توضيح اينكه رنگ در بازار به صورت عاميانه به كيلو سنجيده مي‌شود ولي واحد حجمي آن به ليتر مي‌باشد) . در گذشته براي مات كردن رنگهاي روغني براق، مقداري مل الك شده داخل آن ريخته و آن را خوب مخلوط مي‌كردند كه اينكار علاوه بر زبري رنگ باعث گرانروي آن مي‌شد. كه براي از بين بردن زبري و گرانروي آن مقداري تينر روغني و روغن اليف به آن اضافه مي كردند. رنگهاي روغني براق از استحكام و بهداشت بيشتري نسبت به رنگهاي روغني مات دارد. امروزه براي رنگ آميزي مصنوعات چوبي كمتر از رنگ روغن استفاده مي‌شود زيرا اين رنگها مدت زيادي را براي خشك شدن نياز دارند. اين رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پيستوله و غلطك مي‌باشد. در صورت نبودن تينر روغني از بنزين و نفت به عنوان رقيق كننده مي‌توان استفاده نمود. البته در سالهاي اخير با ورود مواد اوليه كارخانجات رنگ سازي از كشور چين (اكثرا) به جاي آلمان بالطبع نمي توان توقع كيفيت 30 سال كاركرد كه بعضي از كارفرمايان مسن توقع دارند را داشت ولي در عين حال تقريبا تمامي كارخانجات رنگ سازي ايران توليدات با كيفيت استاندارد دارند وبه نظر ميرسد استاندارد رنگ هاي روغني اجباري شده باشد نكته ديگري كه در مورد رنگ هاي روغني وطني ميتوان گفت : قيمت هاي نزديك به هم و كيفيت هاي بسيار مشابه برند هاي مختلف رنگ در ايران است و تفاوت قيمت دو برند قديمي ومعروف و جديد و بي نام و نشان حداكثر به 1500 تومان بالغ مي شود و من بارها اين سوال را از كارفرمايان شنيده ام كه رنگ مصرفي شما چه ماركي است و گاهي برند و مارك خاصي كه شايد يكي از آشنايان معرفي كرده را از آب گذشته مي دادنند و بقيه ماركها را تقلبي مي دانند و شايد حدس ميزنند كه مثلا اگر نقاششان به جاي رنگ مارك : شيمي لاك از رنگ مارك هاويلوكس استفاده كرد به اندازه نيمي از قيمت رنگ آميزي منزلشان سرشان كلاه رفته است كه توصيه من به كارفرمايان اين است كه قبل از تماس با يك نقاش براي رنگ آميزي محل مورد نظر و در صورت نداشتن اطلاعات از شخص معتمد و آگاه كسب اطلاعات كنند و با چشم باز و خيال راحت سفارش بدهند. البته در مواردي كه كارفرمائي برند و مارك خاصي را در نظر دارد چنان چه نقاش معتقد به شعار (هميشه حق با مشتري است باشد) برند مورد نظر كارفرما را تهيه مي كند مواردي هم تجربه داشته ام كه يك خط از توليدات يك كارخانه كه ممكن است برندي معروف و دارايه نشان استاندارد است دارايه معايبي مثله ضعيف بودن خشك كن يا ضعيف بودن پوشش مي باشد كه يك نقاش با تجربه به جاي كلنجار رفتن با خريد معيوب كه فقط وقت و انرژي خودش را مي گيرد نسبت به تعويض رنگ اقدام مي كند. در چند سال اخير سازندگان رنگ در جهان سعي كردند كه جايگزين مناسبي براي رنگ روغني پيدا كنند و حتي در بعضي از كشورهاي اروپائي توليد و مصرف رنگ هاي روغني ممنوع شده است. معايبي كه باعث شده در كشورهاي جهان اول رنگ روغني طالب نداشته باشد عبارت است از: بوي بسيار بد و در مواردي غير قابل تحمل در آپارتمانهايي كه همسايه ها ساكن هستند. آلايندگي زيست محيطي به خاطر گازهاي فرار حاصل از خشك شدن رنگ و رها شدن مواد حلال فرار(تينر يا نفت يا بنزين) در فضا . قابليت اشتعال و خطر آتش سوزي در صورت بي احتياطي. زمان خشك شدن طولاني و… ولي در ايران رنگ روغني هنوز حرف اول را ميزند. برخي از دلايل استقبال از اين نوع رنگ : رنگ روغني مقاوم ترين پوشش درمقابل شستشو با آب و حلال ها مي باشد و هيچ كدام از پوشش ها و رنگ هاي رقيب اين نوع رنگ مقاومت حتي نزديك به اين رنگ را ندارند. نظر به اين كه اكثر كارفرمايان توقع حداقل 10 سال دوام را از رنگ آميزي منزل دارند: رنگ روغني در صورت ترك نخوردن و ضربه نخوردن و سايش نديدن بهترين جواب براي اين توقع مي باشد. در مواقعي كه مشتري از من راهنمائي براي انتخاب نوع رنگ ميكند: راهنمائي اول من به او رنگ روغني است. تمام برند هاي رنگ روغني سازگاري بالائي با غلطك دارند و به طرز قابل توجهي به كيفيت اجرا افزوده خواهد شد. اجراي رنگ روغني (و رنگ هاي پلاستيك و واتر بيس و…) با غلطك بواسطه ايجاد ضخامت رنگ و كشاندن لعاب (كيلر) رنگ به سطح خارجي رنگ دوام و مرغوبيت زيادي به اجرا مي دهد و بواسطه پرز انداختن منظم ( در 3 اندازه ريز و متوسط ودرشت ) به جاي رش قلم اجرا را شكيل تر مي كند وعيب موج گچ كه بالايه 90% گچ كشي هاي تجاري فعلي دارا هستند را تا حدود زيادي كور مينمايد( به علت شكست نورمنعكس شده از سطح) مشكلي كه اكثر ارائه دهنگان خدمات فني ساختماني دارند دخالت افراد ناآگاه به فن در رشته هاي فني است و گاهي ديده مي شود كه افراد با فرض سهولت يك رشته نسبت به انجام كارهائي كه هيچ مهارتي در اجراي آن ندارند مي نمايند و بعد از خرابكاري و و به هدر دادن وقت و انرژي نسبت به ارجاي كار به متخصص آن شغل اقدام مي كنند. توصيه مي شود قبل از دخالت در كارهائي كه نسبت به آن آگاهي ندارند با معتمدان آشنا به فن مشورت كنند. مراحل اجراي رنگ روغني با كيفيت درجه يك به طور كلي به اين شرح است :اجراي يك مرحله روغن زير كاردرجه يك بر روي گچ/اجراي يك يا دو دست بتونه كشي كامل (ماستيك) بسته به كيفيت سفيد كاري گچ/اجراي يك مرحله رنگ آميزي (ترجيحا با رنگ هاي استاندارد آستري)/تعمير بتونه در حد لازم/اجراي يك مرحله آستر با رنگ استاندارد/اجراي رنگ آخر يا رويه با رنگ استاندارد.در بين اين مراحل بسته به نياز كار مراحل سنباده زني و تميز كاري اجرا مي شود. اجراي هر مرحله از رنگ آميزي بسته به سفارش مشتري مي تواند بوسيله قلم يا غلطك باشد طبق استانداردهاي توصيه شده توسط انجمن نقاشان پوشش و كيفيت اجراي رنگ روغني پس از اتمام بايد مشهود باشد. درعين حال شوره و ترك و رطوبت و ضربه و سايش به رنگ شما آسيب مي رساند و توصيه مي شود قبل از رنگ آميزي نسبت به رفع شوره و رطوبت از ساختمان اقدام كنيد.البته شوره و ترك درماني ندارد و چنانچه شوره از خاك به فونداسيون و ديوارهاي بنا نفوذ كرده باشد حتي از سنگ و كاشي هم عبور مي كند واگر به صورت خفيف و مربوط به آجرها باشد تا حدودي قابل رفع است.ترك ساختمان هم از مواردي است كه برغم ادعاهاي برخي مهندسين و معماران و بنايان و سازندگان مصالح ساختماني و توليداتي مثل خمير ترك گير و….درمان ندارد و كارفرما بايد توجه داشته باشد كه تركي كه چندين سانتيمتر گچ و خاك و حتي آجر و بلوك را مي تركاند رنگ با ضخامت زيره 1 ميليمتررا خواهد تركاند. در مبحثي كه در مورد پوشش هاي سلولزي خواهيم داشت در مورد رفع بعضي از ترك ها بوسيله اين پوشش (ترك را در زير پوشش مخفي مي كند) خواهيم نوشت. به طور كلي مشورت با معتمدين آشنا به فن از طرف مشتري و صداقت در راهنمائي مشتري از طرف مجري سطح رضايت طرفين را بالا خواهد برد. دراين مطلب سعي شد مطالبي در مورد رنگ روغني نوشته شود .،
موضوع:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۵۲:۰۰ ] [ بابك قلي پور ] [ نظرات (0) ]
کد کج شدن تصویر
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 60
دیروز : 23
افراد آنلاین : 1
همه : 15545
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
کد کج شدن تصویر

اینستاگرامی ها

  دستگاه برش لیزر  /  تور نجف /  دوربین مداربسته بیسیمسئو کار حرفه ای  / تشک بادی باربری در تهران /  رزرو هتل /  هتل اسپیناس پالاس / ثبت آگهی رایگان / عکس پروفایل غمگین / بسته بندی لوازم منزل / دستگاه برش لیزر / طراحی سایت در بجنورد / خدمات نظافتی در مشهددستگاه فایبر لیزر / دستگاه فایبر لیزر / خرید vpn