نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور نقاشي ساختمان در شهر شهريار با مديريت بابك قلي پور
|
آشنايي با 10 نكته براي رنگ زدن خانه آنچه بايد در رنگ زدن خانه يا نقاشي ساختمان خود بدانيد 1- قبل از شروع آن چه ميخواهيد در ذهن مجسم كنيد رنگها به سه صورت روغني براق، روغني مات و پلاستيك هستند و هر كدام ويژگي خاصي دارند. رنگ پلاستيك براي پوشاندن نقصها گزينه بهتري است ولي دوام كمتري دارد. رنگ روغني مات بين اين دو رنگ بوده و خصوصيات مشتركي دارد. 3- ابتدا از نمونههاي كوچك رنگ استفاده كنيد 4- چه مقدار رنگ مورد نياز است؟ هنگام خريد رنگ بايد متراژ جاي مورد نياز را بر حسب مترمربع بدانيد. عاملهاي ديگر هم بر مقدار رنگ تاثير ميگذارند مثلا اگر ميخواهيد ديوارها را بتونه كنيد مقداري رنگ براي تعداد دفعات آستر در نظر بگيريد. 5- زيرسازي كنيد زماني را براي آماده كردن اختصاص دهيد. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زيرسازي كنيد. رنگ به تنهايي نواقص يك ديوار را برطرف نميكند. ديوار را تا جاي ممكن با بتونه صاف كنيد، درزها و تركها را بگيريد. از تميز بودن سطح ديوار قبل از رنگ مطمئن شويد. هرگونه غبار يا ذرات ريز روي ديوار كار را خراب ميكند. 6- سنباده بزنيد سنباده در كار نقاشي نقش اساسي دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ريزش آن شده، به كار جلا ميدهد. 7- از روغن مخصوص استفاد كنيد قبل از رنگ كردن، سطح مورد نظر را روغن بزنيد. استفاده از روغن مخصوص در زير كار باعث روانتر و يكنواخت رنگ شدن ميشود. 8- الياف روي غلطك را بگيريد اگر غلطك تميز نشود، الياف آن معمولا روي ديوار باقي ميماند. با استفاده از يك چسب ساده الياف اضافه غلطك را قبل از رنگ كردن بگيريد. 9- از قلممو يا غلطك دستهبلند استفاده كنيد استفاده از قلممو يا غلطك مخصوص رنگ با دستههايبلند در وقت و انرژي صرفهجويي ميكند. به جاي آن كه دست خود را تا جاي ممكن بكشيد و يا بارها از نردبان بالا و پايبن برويد از اين وسيله اهرم مانند، استفاده كنيد. مزاياي آن از قيمتش بيشتر است. 10- رنگ را يكجا درست كنيد و داخل ظرف دربسته نگه داريد با داشتن رنگ به صورت كلي ديوارها يكنواخت رنگ شده، لازم نيست به جنگ لكهها برويد. ميتوان رنگ را با كامپيوتر انتخاب كرد و يا از رنگهاي تركيبي آماده استفاده نمود. رنگهاي تركيبي كمي با هم فرق دارند. كافيست دو طيف از يك رنگ را روي يك ديوار تست كنيد و رنگ مورد نظر را انتخاب كنيد. يكجا درست كردن رنگ باعث ميشود در طول نقاشي، رنگي ثابت داشته باشيد. اگر حرفهاي نيستيد قبل از شروع، دستگيرههاي در، لولاهاي كابينت، پريزهاي برق يا چراغها را باز كنيد، هر كدام را داخل كيسههاي جداگانه قرار دهيد و برچسب بزنيد. روي برچسب اسم و جاي آنها را بنويسيد. در نهايت لباسها را داخل پارچه تميز قرار دهيد و از پاشيده شدن رنگ روي آنها جلوگيري كنيد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ، دستمزد نقاشي ساختمان، تصاوير نقاشي ساختمان، بتونه نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان pdf، ادوات نقاشي ساختمان، قرارداد نقاشي ساختمان، نقاشي در ساختمان، درباره نقاشي ساختمان، طريقه نقاشي ساختمان، رنگ و نقاشي ساختمان، مدل نقاشي ساختمان، عكسهاي نقاشي ساختمان، لوازم نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان كاتالوگ، ويزيت نقاشي ساختمان،
موضوع: انواع رنگ هاي روغني – رنگ روغني ساختمان در نقاشي ساختمان رنگهاي روغني – رنگ روغني ساختماني البته دماي هوا تاثير زيادي دارد. رنگهاي روغني در قوطيهاي 2/1 و 4/1 و 1/4 و20 ليتر به بازار عرضه ميشوند. (توضيح اينكه رنگ در بازار به صورت عاميانه به كيلو سنجيده ميشود ولي واحد حجمي آن به ليتر ميباشد) . در گذشته براي مات كردن رنگهاي روغني براق، مقداري مل الك شده داخل آن ريخته و آن را خوب مخلوط ميكردند كه اينكار علاوه بر زبري رنگ باعث گرانروي آن ميشد. كه براي از بين بردن زبري و گرانروي آن مقداري تينر روغني و روغن اليف به آن اضافه مي كردند. رنگهاي روغني براق از استحكام و بهداشت بيشتري نسبت به رنگهاي روغني مات دارد. امروزه براي رنگ آميزي مصنوعات چوبي كمتر از رنگ روغن استفاده ميشود زيرا اين رنگها مدت زيادي را براي خشك شدن نياز دارند. اين رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پيستوله و غلطك ميباشد. در صورت نبودن تينر روغني از بنزين و نفت به عنوان رقيق كننده ميتوان استفاده نمود. البته در سالهاي اخير با ورود مواد اوليه كارخانجات رنگ سازي از كشور چين (اكثرا) به جاي آلمان بالطبع نمي توان توقع كيفيت 30 سال كاركرد كه بعضي از كارفرمايان مسن توقع دارند را داشت ولي در عين حال تقريبا تمامي كارخانجات رنگ سازي ايران توليدات با كيفيت استاندارد دارند وبه نظر ميرسد استاندارد رنگ هاي روغني اجباري شده باشد اجراي هر مرحله از رنگ آميزي بسته به سفارش مشتري مي تواند بوسيله قلم يا غلطك باشد دراين مطلب سعي شد مطالبي در مورد رنگ روغني نوشته شود . ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
انواع رنگ ساختماني و رنگ شناسي آنها هر رنگ داراي سه صفت يا سه بُعد بصري مستقلا ً تغيير پذير است: فام، درخشندگي و اشباع درخشندگي (والوور) ، دومين صفت رنگ است و درجه ي نسبي تيرگي و روشني آن را مشخص مي كند (غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسايه را نيز در همين معنا به كار مي برند) . معمولا ً درخشندگي رنگ هاي فام دار را در قياس با رنگ هاي بيفام مي سنجند . در چرخه ي رنگ ، زرد بيشترين درخشندگي (معادل خاكستري روشن نزديك به سفيد) و بنفش كمترين درخشندگي ( معادل خاكستري تيره ي نزديك به سياه) را دارد . در سلسله ي رنگي، هر فام نسبت به ديگري ميزان تيرگي يا روشني ذاتي اش را مي نماياند . معكوس كردن اين ترتيب طبيعي، ناسازگاري رنگي به بار مي آورد ( مثلا ً اگر بنفش روشن در كنار سبز زيتوني قرار گيرد، نوعي تكان بصري ايجاد مي كند. اشباع اشباع (پرمايگي) ، سومين صفت رنگ است و ميزان خلوص فام آن را مشخص مي كند ( گاه واژه ي شدت را در اين مورد به كار مي برند ).ذفام هاي چرخه ي رنگ صد در صد خالص اند ولي در طبيعت به ندرت مي توان فام خالصي يافت. همچنين، كمتر رنگيزه اي حد اشباع فام مربوطه در چرخه ي رنگ را داراست . اگر فام ها به هم آميخته شوند، رنگ هاي شكسته به دست مي آيند. اختلاط فام هاي خالص با يكديگر يا با رنگ هاي بيفام، باعث تغيير در پرمايگي و درخشندگي شان مي شوند . به طور كلي، هر فام قابليت ايجاد رنگ هاي متنوعي را در حوزه ي خود دارد كه به آن تلوّن (وارياسيون ) مي گويند. دمثلا ً انواع صورت، اُخرايي وقهوه اي، تلوّن در فام قرمز هستند چگونگي متظاهر شدن رنگ ها از ديگر مباحث رنگ شناسي است. در تجربه، سه نمود مختلف در رنگ ها مي توان تشخيص داد: فيلمرنگ، حجمرنگ و سطحرنگ . فيلمرنگ فيلمرنگ، رنگي است كه در فاصله اي نا مشخص نسبت به بيننده ظاهر مي شود (مثلا ً رنگي كه در طيف نما اسپكتروسكوپ مي توان ديد، يا رنگ آسمان خاكستري يكنواخت). فيلمرنگ، بافت واضحي ندارد و گويي شخص مي تواند كمابيش به درون آن رسوخ كند. همواره در تراز جلو به چشم مي آيد . فيلمرنگ را نمي توان همچون كيفيتي در اشياء و يا متعلق به رويه ي اشياء دانست . حجمرنگ حجمرنگ را در اشياي پشت نما مي توان ديد ( مثلا ً در يك استكان چاي يا در بخار رنگين) . حجمرنگ در فضاي سه بُعدي كه اشغال كرده است گسترش مي يابد ، ولي تراز متغيري نسبت به چشم بيننده ندارد . سطحرنگ سطحرنگ ، چنان به نظر مي آيد كه روي سطح شيء قرار گرفته است ( مثلا ً در يك كاغذ رنگي) . بافت رويه ي شيء را به خود مي گيرد و حايل غير قابل نفوذ براي چشم ايجاد مي كند . سطحرنگ را معمولا ً همچون كيفيتي در خود شيء مي انگاريم . از اين سه كيفيت ظاهري كه اشاره كرديم ، نمود هاي ديگري چون تلأ لو، فروغ و فلزنما ناشي مي شوند . نقاشان با سطحرنگ سر و كار دارند ولي بخشي از صناعت آنان معطوف به ايجار نمود هاي حجمرنگ ، فيلمرنگ ، تلألو و فروغ به وسيله ي رنگيزه است كه در واقع چنين كيفيت هايي را ندارد . آن دسته از حجم سازان مدرن كه با موادي چون پلاستيك كار مي كنند ، از نمود حجمرنگ بهره مي گيرند. يكي از ملاحظات روانشناختي رنگ كه در كاربرد هنري رنگ اهميت دارد ، بررسي تأثير متقابل رنگ ها است . جلوه يا اثر هر رنگ در جوار رنگ ديگر تغيير مي كند . اگر در شرايط روشنايي مناسب ، چند ثانيه به يك رنگ فام دار خيره شويم و بي درنگ بر سطحي سفيد بنگريم ، مكمل آن رنگ را خواهيم ديد . اين پديده را – كه ناشي از واقعيت فيزيكي رنگ عيني نيست – پي انگاره مي نامند . پي انگاره ي هر رنگ ، رنگ مجاورش را تحت تأثير قرار مي دهد و در نتيجه ، تفاوت كيفي آن دو رنگ بارزتر مي شود ( مثلا ً قرمز در كنار سبز ، پرمايه تر به نظر مي رسد و برعكس ) . تغييري كه بدين سان در جلوه ي رنگ ها پديد مي آيد ، مشخص كننده ي تباين آنها است . اگر موقعيت دو حوزه ي رنگي مقايسه شده چنان باشد كه تغيير جلوه ي رنگ ها با هم تلاقي كند ، اصطلاح تباين همزمان به كار برده مي شود . رويكرد روانشناختي رنگ به احساس هاي معيني نيز بستگي دارد كه رنگ هاي عيني دربيننده برمي انگيزند. به سخن ديگر ، در اين مقوله ، رابطه ي رنگ هاي عيني با اثرات ذهني شان مورد نظر است . رنگ هايي كه حاوي مقدار زيادي آبي هستند (از بنفش تا سبز)، نسبت به رنگ هايي كه زرد يا قرمز بيشتري در خود دارند (از مغز پسته اي تا ارغواني) ، سردتر مي نمايند . رنگ هاي سرد ، مختصر كاهش در دماي بدن نگرنده ايجاد مي كنند و رنگ هاي گرم باعث مختصر افزايش دماي بدن مي شوند . به لحاظ بصري ، رنگ گرم پيش مي آيد و رنگ سرد پس مي نشيند . بسياري از نقاشان از اين كيفيت رنگ ها براي فضا سازي تصويري بهره گرفته اند . منشأ احساس هايي چون گرمي ، سردي ، پيش آيندگي ، پس روندگي ، وزن و اندازه ي رنگ ها – كه اصطلاحاتي رايج در ادبيات هنرهاي تجسمي اند) همانا سه صفت اساسي رنگ ، يعني فام ، درخشندگي و اشباع است . نقاشان قديم بسياري از نمودها و اثرات بصري رنگ را بدون شناخت علمي به كار مي بستند ، ولي انتشار نظريه هاي رنگ ، نقاشان پُست امپرسيونيسم ، اُرفيسم و آپ آرت را بر آن داشت كه امكانات بياني و تزييني رنگ را گسترش دهند و به راه حل هاي تازه اي در مسائل حجم ، فضا ، نور و حركت دست يابند . ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: انواع رنگ هاي روغني – رنگ روغني ساختمان در نقاشي ساختمان رنگهاي روغني – رنگ روغني ساختماني در اين نوع رنگها، رنگ دانه را در يك روغن خشك شونده كه استر گليسيرين با اسيدهاي چرب نظير اسيدهاي اوليك و يا لينولنيك مي باشد حل مي كنند. اين روغنها در هوا اكسيده شده و به تركيبات سير شده تبديل مي شوند و لايهاي سخت مقاوم و محافظ تشكيل مي دهند كه از نفوذ آب در رنگ دانه جلوگيري مي كنند. رقيق كننده : براي رقيق كردن و سهولت كاربرد رنگ به كار مي رود و معمولا يك حلال هيدرو كربني نظير ترپنتين است كه به روغن تربانتين شهرت دارد. خشك كننده : يكي از اجزاي رنگهاي روغني است كه در حقيقت نقش كاتاليزور در تسريع اكسيداسيون و خشك شدن رنگ ها را دارد و معمولا مخلوطي از اكسيد هاي سرب، منگنز و كبالت در ( روغن بزرك ) بصورت استر مصرف مي شود. رنگهاي پوششي (رنگ روغني) تركيبي از رنگدانهها، رنگدانه يارها، حلال، روغن اسكاتيف، روغن برزك و … ميباشد رنگهاي روغني به وسيله تينر روغني رقيق ميشوند و رنگها هوا خشك هستند اين رنگها در دو نوع مات و براق به بازار عرضه ميشوند و قابل استفاده با قلم مو، پيستوله و غلطك ميباشند رنگهاي روغني حدود 12 ساعت زمان لازم دارند تا به طور نهايي خشك شوند و براي خشك شدن سطحي در حدود 4 تا 6 ساعت زمان لازم است. البته دماي هوا تاثير زيادي دارد. رنگهاي روغني در قوطيهاي 2/1 و 4/1 و 1/4 و20 ليتر به بازار عرضه ميشوند. (توضيح اينكه رنگ در بازار به صورت عاميانه به كيلو سنجيده ميشود ولي واحد حجمي آن به ليتر ميباشد) . در گذشته براي مات كردن رنگهاي روغني براق، مقداري مل الك شده داخل آن ريخته و آن را خوب مخلوط ميكردند كه اينكار علاوه بر زبري رنگ باعث گرانروي آن ميشد. كه براي از بين بردن زبري و گرانروي آن مقداري تينر روغني و روغن اليف به آن اضافه مي كردند. رنگهاي روغني براق از استحكام و بهداشت بيشتري نسبت به رنگهاي روغني مات دارد. امروزه براي رنگ آميزي مصنوعات چوبي كمتر از رنگ روغن استفاده ميشود زيرا اين رنگها مدت زيادي را براي خشك شدن نياز دارند. اين رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پيستوله و غلطك ميباشد. در صورت نبودن تينر روغني از بنزين و نفت به عنوان رقيق كننده ميتوان استفاده نمود. البته در سالهاي اخير با ورود مواد اوليه كارخانجات رنگ سازي از كشور چين (اكثرا) به جاي آلمان بالطبع نمي توان توقع كيفيت 30 سال كاركرد كه بعضي از كارفرمايان مسن توقع دارند را داشت ولي در عين حال تقريبا تمامي كارخانجات رنگ سازي ايران توليدات با كيفيت استاندارد دارند وبه نظر ميرسد استاندارد رنگ هاي روغني اجباري شده باشد نكته ديگري كه در مورد رنگ هاي روغني وطني ميتوان گفت : قيمت هاي نزديك به هم و كيفيت هاي بسيار مشابه برند هاي مختلف رنگ در ايران است و تفاوت قيمت دو برند قديمي ومعروف و جديد و بي نام و نشان حداكثر به 1500 تومان بالغ مي شود و من بارها اين سوال را از كارفرمايان شنيده ام كه رنگ مصرفي شما چه ماركي است و گاهي برند و مارك خاصي كه شايد يكي از آشنايان معرفي كرده را از آب گذشته مي دادنند و بقيه ماركها را تقلبي مي دانند و شايد حدس ميزنند كه مثلا اگر نقاششان به جاي رنگ مارك : شيمي لاك از رنگ مارك هاويلوكس استفاده كرد به اندازه نيمي از قيمت رنگ آميزي منزلشان سرشان كلاه رفته است كه توصيه من به كارفرمايان اين است كه قبل از تماس با يك نقاش براي رنگ آميزي محل مورد نظر و در صورت نداشتن اطلاعات از شخص معتمد و آگاه كسب اطلاعات كنند و با چشم باز و خيال راحت سفارش بدهند. البته در مواردي كه كارفرمائي برند و مارك خاصي را در نظر دارد چنان چه نقاش معتقد به شعار (هميشه حق با مشتري است باشد) برند مورد نظر كارفرما را تهيه مي كند مواردي هم تجربه داشته ام كه يك خط از توليدات يك كارخانه كه ممكن است برندي معروف و دارايه نشان استاندارد است دارايه معايبي مثله ضعيف بودن خشك كن يا ضعيف بودن پوشش مي باشد كه يك نقاش با تجربه به جاي كلنجار رفتن با خريد معيوب كه فقط وقت و انرژي خودش را مي گيرد نسبت به تعويض رنگ اقدام مي كند. در چند سال اخير سازندگان رنگ در جهان سعي كردند كه جايگزين مناسبي براي رنگ روغني پيدا كنند و حتي در بعضي از كشورهاي اروپائي توليد و مصرف رنگ هاي روغني ممنوع شده است. معايبي كه باعث شده در كشورهاي جهان اول رنگ روغني طالب نداشته باشد عبارت است از: بوي بسيار بد و در مواردي غير قابل تحمل در آپارتمانهايي كه همسايه ها ساكن هستند. آلايندگي زيست محيطي به خاطر گازهاي فرار حاصل از خشك شدن رنگ و رها شدن مواد حلال فرار(تينر يا نفت يا بنزين) در فضا . قابليت اشتعال و خطر آتش سوزي در صورت بي احتياطي. زمان خشك شدن طولاني و… ولي در ايران رنگ روغني هنوز حرف اول را ميزند. برخي از دلايل استقبال از اين نوع رنگ : رنگ روغني مقاوم ترين پوشش درمقابل شستشو با آب و حلال ها مي باشد و هيچ كدام از پوشش ها و رنگ هاي رقيب اين نوع رنگ مقاومت حتي نزديك به اين رنگ را ندارند. نظر به اين كه اكثر كارفرمايان توقع حداقل 10 سال دوام را از رنگ آميزي منزل دارند: رنگ روغني در صورت ترك نخوردن و ضربه نخوردن و سايش نديدن بهترين جواب براي اين توقع مي باشد. در مواقعي كه مشتري از من راهنمائي براي انتخاب نوع رنگ ميكند: راهنمائي اول من به او رنگ روغني است. تمام برند هاي رنگ روغني سازگاري بالائي با غلطك دارند و به طرز قابل توجهي به كيفيت اجرا افزوده خواهد شد. اجراي رنگ روغني (و رنگ هاي پلاستيك و واتر بيس و…) با غلطك بواسطه ايجاد ضخامت رنگ و كشاندن لعاب (كيلر) رنگ به سطح خارجي رنگ دوام و مرغوبيت زيادي به اجرا مي دهد و بواسطه پرز انداختن منظم ( در 3 اندازه ريز و متوسط ودرشت ) به جاي رش قلم اجرا را شكيل تر مي كند وعيب موج گچ كه بالايه 90% گچ كشي هاي تجاري فعلي دارا هستند را تا حدود زيادي كور مينمايد( به علت شكست نورمنعكس شده از سطح) مشكلي كه اكثر ارائه دهنگان خدمات فني ساختماني دارند دخالت افراد ناآگاه به فن در رشته هاي فني است و گاهي ديده مي شود كه افراد با فرض سهولت يك رشته نسبت به انجام كارهائي كه هيچ مهارتي در اجراي آن ندارند مي نمايند و بعد از خرابكاري و و به هدر دادن وقت و انرژي نسبت به ارجاي كار به متخصص آن شغل اقدام مي كنند. توصيه مي شود قبل از دخالت در كارهائي كه نسبت به آن آگاهي ندارند با معتمدان آشنا به فن مشورت كنند. مراحل اجراي رنگ روغني با كيفيت درجه يك به طور كلي به اين شرح است :اجراي يك مرحله روغن زير كاردرجه يك بر روي گچ/اجراي يك يا دو دست بتونه كشي كامل (ماستيك) بسته به كيفيت سفيد كاري گچ/اجراي يك مرحله رنگ آميزي (ترجيحا با رنگ هاي استاندارد آستري)/تعمير بتونه در حد لازم/اجراي يك مرحله آستر با رنگ استاندارد/اجراي رنگ آخر يا رويه با رنگ استاندارد.در بين اين مراحل بسته به نياز كار مراحل سنباده زني و تميز كاري اجرا مي شود. اجراي هر مرحله از رنگ آميزي بسته به سفارش مشتري مي تواند بوسيله قلم يا غلطك باشد طبق استانداردهاي توصيه شده توسط انجمن نقاشان پوشش و كيفيت اجراي رنگ روغني پس از اتمام بايد مشهود باشد. درعين حال شوره و ترك و رطوبت و ضربه و سايش به رنگ شما آسيب مي رساند و توصيه مي شود قبل از رنگ آميزي نسبت به رفع شوره و رطوبت از ساختمان اقدام كنيد.البته شوره و ترك درماني ندارد و چنانچه شوره از خاك به فونداسيون و ديوارهاي بنا نفوذ كرده باشد حتي از سنگ و كاشي هم عبور مي كند واگر به صورت خفيف و مربوط به آجرها باشد تا حدودي قابل رفع است.ترك ساختمان هم از مواردي است كه برغم ادعاهاي برخي مهندسين و معماران و بنايان و سازندگان مصالح ساختماني و توليداتي مثل خمير ترك گير و….درمان ندارد و كارفرما بايد توجه داشته باشد كه تركي كه چندين سانتيمتر گچ و خاك و حتي آجر و بلوك را مي تركاند رنگ با ضخامت زيره 1 ميليمتررا خواهد تركاند. در مبحثي كه در مورد پوشش هاي سلولزي خواهيم داشت در مورد رفع بعضي از ترك ها بوسيله اين پوشش (ترك را در زير پوشش مخفي مي كند) خواهيم نوشت. به طور كلي مشورت با معتمدين آشنا به فن از طرف مشتري و صداقت در راهنمائي مشتري از طرف مجري سطح رضايت طرفين را بالا خواهد برد. دراين مطلب سعي شد مطالبي در مورد رنگ روغني نوشته شود .،
موضوع: انواع رنگ ساختماني و رنگ شناسي آنها هر رنگ داراي سه صفت يا سه بُعد بصري مستقلا ً تغيير پذير است: فام، درخشندگي و اشباع رويكرد روانشناختي رنگ به احساس هاي معيني نيز بستگي دارد كه رنگ هاي عيني دربيننده برمي انگيزند. به سخن ديگر ، در اين مقوله ، رابطه ي رنگ هاي عيني با اثرات ذهني شان مورد نظر است . رنگ هايي كه حاوي مقدار زيادي آبي هستند (از بنفش تا سبز)، نسبت به رنگ هايي كه زرد يا قرمز بيشتري در خود دارند (از مغز پسته اي تا ارغواني) ، سردتر مي نمايند . رنگ هاي سرد ، مختصر كاهش در دماي بدن نگرنده ايجاد مي كنند و رنگ هاي گرم باعث مختصر افزايش دماي بدن مي شوند . به لحاظ بصري ، رنگ گرم پيش مي آيد و رنگ سرد پس مي نشيند . بسياري از نقاشان از اين كيفيت رنگ ها براي فضا سازي تصويري بهره گرفته اند . منشأ احساس هايي چون گرمي ، سردي ، پيش آيندگي ، پس روندگي ، وزن و اندازه ي رنگ ها – كه اصطلاحاتي رايج در ادبيات هنرهاي تجسمي اند) همانا سه صفت اساسي رنگ ، يعني فام ، درخشندگي و اشباع است . نقاشان قديم بسياري از نمودها و اثرات بصري رنگ را بدون شناخت علمي به كار مي بستند ، ولي انتشار نظريه هاي رنگ ، نقاشان پُست امپرسيونيسم ، اُرفيسم و آپ آرت را بر آن داشت كه امكانات بياني و تزييني رنگ را گسترش دهند و به راه حل هاي تازه اي در مسائل حجم ، فضا ، نور و حركت دست يابند . ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ، دكوراسيون نقاشي ساختمان، نقاشي مدرن ساختمان، جزوه نقاشي ساختمان، پمپ نقاشي ساختمان، فن نقاشي ساختمان، قيمت نقاشي ساختمان، پيمانكار نقاشي ساختمان، نقاشي داخل ساختمان، نقاشي ساختمان قيمت، نقاشي ساختمان وسائل، "كتاب نقاشي ساختمان"، نقاشي ساختمان تركيبي، نقاشي ساختمان بتونه، سوالات نقاشي ساختمان، اصول نقاشي ساختمان، دستورالعمل نقاشي ساختمان، تزييناتي و نقاشي ساختمان، نقاشي نماي ساختمان، طرح نقاشي ساختمان، خدمات نقاشي ساختمان، آموزش نقاشي ساختمان، نقاشي اتاق ساختمان، استعلام نقاشي ساختمان، نقاشي پذيرايي ساختمان،
موضوع:
رنگها در دو بستر اصلي در محيط استفاده مي شوند: 1. پوشش هاي اصلي فضاها شامل: ديوار،كف، سقف و درب ها 2. لوازم دكوراسيون شامل: مبلمان، پرده، فرش و مانند آن كلا رنگ داراي طيف رواني است و در هر حال و هوايي تفاوت هايي را در شخص ايجاد مي كند.. جاي جاي خانه و محل كار و پاركها و … داراي اصول روانشناسي رنگ است.. رنگ و تاثير رنگ در طراحي داخلي رنگ ، عنصر اصلي دكوراسيون رنگ يكي از جالب ترين جنبه هاي دكوراسيون است. طراحان دكوراسيون امروزي تقريباً همه قوانين سابق در ارتباط با استفاده از رنگ هاي گوناگون و تركيب آنها با يكديگر را در هم شكسته اند و امروز هر رنگي را مي توان در دكوراسيون منزل به كار برد. ديگر مرزها و محدويت هاي گذشته در كاربرد رنگ ها در دكوراسيون رعايت نمي شوند و شايد به همين دليل انتخاب مجموعه رنگي دلخواه براي دكوراسيون يك خانه مشكل تر شده باشد. اما هنوز راه هايي براي تشخيص مجموعه رنگي مناسب براي هر خانواده وجود دارد. امروزه بيش از هر چيز به سليقه و روحيات ساكنين خانه توجه مي شود. هر يك از ما احتمالاً ايده هايي درباره رنگ هاي مورد علاقه خود داريم و انتخاب و سليقه ما اغلب بهترين راهنما براي انتخاب مجموعه رنگي مناسب براي محل زندگي و منزلمان است. اگر به يك پارچه كنفي رنگ پريده، يك روميزي بنفش پررنگ و يا لباس هايي به رنگ هاي زنده و درخشان تمايل داريد اينها مي توانند راهنماي شما در انتخاب مجموعه رنگي مناسب براي منزلتان باشند. در قدم اول كليه لوازمي كه در منزل داريد و آنها را به خاطر رنگشان دوست مي داريد در يك جا جمع كنيد. اين وسايل ممكن است عبارت باشند از يك روسري، يك سرويس بشقاب، صابون يا كارت تبريك و يا هر آنچه به واسطه رنگش مورد پسند شما است. كتاب ها و مجله هايي كه در رابطه با تركيب رنگ هستند، تهيه كنيد و با مطالعه آنها اطلاعات كافي در رابطه با ايجاد ارتباط ميان رنگ هاي گوناگون كسب كنيد. رنگ هايي كه شما مي پسنديد، تركيب آنها با يكديگر در يك مجموعه واحد ، و تأثير نور موجود در فضا بر آنها عواملي هستند كه نتيجه كار را تحت تأثير قرار مي دهند. هنگامي كه رنگ هاي مورد پسندتان را انتخاب كرديد با استفاده از مداد رنگي، مداد شمعي، آبرنگ و يا هر وسيله رنگ آميزي ديگري كه در اختيار داريد آنها را در كنار هم بر روي يك قطعه كاغذ سفيد آزمايش كنيد. اندازه سطوح رنگي مختلف را تغيير دهيد و به آنها كمي سفيد براي روشن تر شدن اضافه كنيد. به چرخه رنگ مراجعه كنيد و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را يافته در كنار آن امتحان كنيد. به خاطر داشته باشيد كه رنگ هاي منتخب شما وقتي بر روي سطح ديوارهاي اتاق اجرا شوند تاثيري بسيار قوي تر از نماي آنها بر روي يك قطعه كاغذ خواهند داشت. وقتي به يك تركيب رنگي رضايت بخش رسيديد توجه داشته باشيد كه تأثير نور موجود در محيط و شرايط منزل خود را نيز در نظر بگيريد . به عنوان مثال ديوارهاي زرد درخشان براي يك خانه آفتاب گير در منطقه اي با آب و هواي گرم و آفتابي ، بسيار زيبا به نظر مي رسند؛ اما همين رنگ بر روي ديوارهاي يك اتاق شمالي كه از نور طبيعي كمي بهره مند است نازيبا و كسل كننده خواهد بود. در چنين اتاقي استفاده از رنگ زرد خردلي نتيجه اي بسيار مناسب تر خواهد داشت. نور چه از نوع طبيعي و چه مصنوعي باشد تأثيرات مختلفي بر رنگ خواهد داشت و آگاهي از اين امر هنگام طراحي رنگ يك فضا ضروري است. دقت كنيد كه در چه زماني از روز و به چه ميزان نور طبيعي به هر يك از اتاق هاي شما مي تابد و رنگ مورد نظرتان براي هر يك از اتاق ها را در نور همان اتاق بيازماييد. انتخاب رنگِ مناسب براي پوشش ديوارها اولين قدم در طراحي رنگي براي دكوراسيون هر اتاق است ؛ اما شايد يافتن رنگ هاي متناسب با آن براي ديگر اجزاي دكوراسيون كمي مشكل تر به نظر برسد. استفاده از چرخه رنگ، روشي مطمئن براي يافتن رنگ هاي متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشكل از دوازده رنگ است كه سه رنگ قرمز، زرد و آبي در آن رنگ هاي اوليه و رنگ هاي ميان آنها به عنوان رنگ هاي ثانويه شناخته مي شوند. هر رنگ در اين چرخه مي تواند با رنگ هاي كناري خود كه رنگ هاي هم خانواده اش محسوب مي شوند و همچنين رنگ مقابلش كه رنگ مكمل آن است به خوبي تركيب شده نتيجه اي زيبا و موزون بيافريند. استفاده از رنگ هاي هم خانواده كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسايه هستند تركيبي ملايم و هماهنگ را ايجاد مي كند كه نگاه بيننده را به راحتي از يكي به ديگري رهنمون مي شود. استفاده از يك رنگ با ميزان كمي از رنگ مكمل آن چنانچه به درستي و در اندازه هاي صحيح صورت گرفته باشد نتيجه اي درخشان و چشمگير مي آفريند و بر جذابيت مجموعه رنگي حاضر مي افزايد و مانع غالب شدن كامل يك رنگ بر فضاي اتاق مي شود. در اين جا به برخي از اصطلاحات متداول طراحان دكوراسيون در ارتباط با رنگ اشاره مي كنيم: رنگ هاي آكسان: رنگ هاي تند و درخشاني كه براي زنده كردن و انرژي بخشيدن به يك مجموعه رنگي به آن اضافه مي شوند، مانند رنگ صورتي تند چند كوسن و يك جفت شمع در يك اتاق نشيمن كه با خانواده رنگ كرم رنگ آميزي شده است. رنگ زمينه: رنگ زمينه رنگي است كه در بزرگ ترين سطوح و به بيشترين ميزان در يك فضا مورد استفاده قرار گرفته است مانند رنگ ديوارهاي يك اتاق. رنگ زمينه ، اغلب به عنوان پس زمينه اي براي ساير رنگ هاي به كار رفته در اتاق مورد استفاده قرار مي گيرد و ساير رنگ ها مانند رنگ هاي آكسان يا متضاد را در خود جاي مي دهد. رنگ هاي متضاد: اين رنگ ها در كنار هم تاثيري چشمگير بر بيننده باقي مي گذارند چنان كه حتي پس از بستن چشم ها اين تاثير تا مدت كوتاهي در ذهن بيننده باقي مي ماند. رنگ هاي سرد: اين رنگ ها حاوي مقدار زيادي رنگ آبي هستند، به عنوان مثال خاكستري هايي كه شامل مقداري رنگ آبي باشند احساس سردي و سرما را در شما ايجاد مي كنند در حالي كه خاكستري حاوي قرمز يا بنفش قرمز حس گرما را در بيننده القا مي كنند و ويژگي ديگري خواهند داشت. رنگ هاي مكمل: اين رنگ ها كه در چرخه رنگ در برابر يكديگر قرار دارند در كنار هم نمايي چشمگير و متعادل مي آفرينند. اين رنگ ها هرگز از يك خانواده نيستند و حداكثر تفاوت را با يكديگر دارند. به عنوان مثال مي توان چند كوسن نارنجي تند را در زمينه اي از رنگ آبي نمونه بارزي از اين تركيب در نظر گرفت. رنگ هاي غالب: رنگ غالب هميشه رنگي كه در بزرگترين سطوح و به بيشترين ميزان در مجموعه اي به كار رفته ، نيست بلكه رنگي است كه بيش از بقيه رنگ ها نظر را به خود جلب مي كند. يك خانواده رنگي: شامل مجموعه اي از رنگ ها مي شود كه به نوعي با يكديگر مرتبط هستند براي مثال خانواده آبي شامل مجموعه اي از رنگ هاي آبي است كه از يك سو با آبي سبزها شروع مي شود و از سوي ديگر به رنگ هاي آبي بنفش ختم مي شود. خانواده قهوه اي از رنگ قهوه اي و قهوه اي خاكستري تا پرده هاي نارنجي و قرمز را شامل مي شود. رنگ هاي گرم: اين رنگ ها محتوي مقدار قابل ملاحظه اي قرمز هستند. حتي برخي از آبي ها نيز ممكن است به واسطه وجود مقداري قرمز در آنها در اين مجموعه جاي بگيرند. رنگ هاي هم پرده: اينها رنگ هايي هستند مانند رنگ زرد پررنگ و آبي پررنگ ، اين رنگ ها لزوماً از يك خانواده نيستند بلكه هر دو داراي ميزان مساوي از رنگ قرمز يا آبي هستند و هيچ يك بر ديگري غلبه نمي يابند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ، نقاشي مولتي كالر نقاشي پلاستيك ساختمان، نقاشي ساختمان و كليه تزييناتي ساختمان، نقاشي ساختمان نقاش ساختمان، "نقاشي ساختمان"، نقاشي ساختمان.، نقاشي ساختمان، سربرگ نقاشي ساختمان، تجربيات نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان ارشد، نقاشي از ساختمان، دستمزد نقاشي ساختمان، تصاوير نقاشي ساختمان، بتونه نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان pdf، ادوات نقاشي ساختمان، قرارداد نقاشي ساختمان، نقاشي در ساختمان، درباره نقاشي ساختمان، طريقه نقاشي ساختمان، رنگ و نقاشي ساختمان، مدل نقاشي ساختمان، عكسهاي نقاشي ساختمان، لوازم نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان كاتالوگ، ويزيت نقاشي ساختمان،
موضوع:
رنگها در دو بستر اصلي در محيط استفاده مي شوند: 1. پوشش هاي اصلي فضاها شامل: ديوار،كف، سقف و درب ها 2. لوازم دكوراسيون شامل: مبلمان، پرده، فرش و مانند آن كلا رنگ داراي طيف رواني است و در هر حال و هوايي تفاوت هايي را در شخص ايجاد مي كند.. به فرض اتاق خواب را در نظر مي گيريم . از آنجايي كه اتاق خواب خصوصي ترين فضا در هر خانه است در انتخاب رنگ آن بيش از هر چيز بايد سليقه و نيازهاي شخصي صاحب آن را در نظر گرفت. با اين وجود نبايد از اصول طراحي رنگ در دكوراسيون غافل شد تا بتوانيم فضايي آرامش بخش و راحت براي خواب و استراحت فراهم كنيم. در هنگام طراحي رنگ يك اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ هاي درخشان پرهيز كنيم چرا كه ممكن است موقع استراحت اين رنگها آزاردهنده به نظر برسد ولي اگر رنگهاي زنده را مي پسنديد مي توانيم يك مثال كوچك رابيان كرد. مثلا رنگ آجري در كنار كرم هاي غني و سياه مي تونه انتخابي مناسب باشه. جاي جاي خانه و محل كار و پاركها و … داراي اصول روانشناسي رنگ است.. رنگها تأثيرات مهمي در روحيه افراد دارند. اتاق نشيمن مي تونه مكاني دلهره زا، دلپذير يا آزاردهنده باشد بنابراين با انتخاب رنگ هاي ملايم و مناسب براي ديوارها، مهمترين اصل را براي تعيين دكوراسيون اتاق نشيمن، انجام داده ايم. اگر شما دوست داريد اتاق نشيمنتان فضايي گرم و دوستانه داشته باشد بايد بگوييم كه يكي از رنگهايي كه اين خاصيت را دارد رنگ سبز است. با استفاده از سايه هاي مختلف رنگ سبز مي توانيم اتاق نشيمني زيبا و دلپذير داشته باشيم. مثلا اگر بخواهيد تنوعي در آشپزخانه خود بدهيد حتما نبايد متحمل هزينه زيادي بشيد. مي توانيد تغييراتي روي كابينت ايجاد كنيد البته بسته به جنس كابينت هم دارد، مثلا آنها را رنگ كنيد چون هزينه رنگ كردن كابينت خيلي كمتر از تعويض آنهاست رنگ داخل و طبقه هاي كابينت هم در تغيير حال و هواي دكور آشپزخانه تأثير فراواني داره. مي توان از رنگهاي پاييزي رنگهايي كه در فصل مي تونيد آنها را به كار ببريد و از لحاظ روانشناسي احساس بهتري داشته باشيد، رنگهايي هستند كه در طبيعت و درختان پاييزي مي بينيد مثل رنگهاي نارنجي، طلائي، قرمز، قهوه اي،كرم، زيتوني و … براي آشپزخانه مي توان پيشنهاد كرد ديوارها نارنجي رنگ و چارچوب پنجره ها و سقف و كف حمام رنگ سفيد به اين شكل حسي از نور گرمابخش خورشيد را تداعي مي كند و باعث مي شود در پايان يك روز كاري احساس سبكي و آسايش و فرصتي براي تفكر در تنهايي ايجاد مي كند. رنگ و تاثير رنگ در طراحي داخلي رنگ ، عنصر اصلي دكوراسيون رنگ يكي از جالب ترين جنبه هاي دكوراسيون است. طراحان دكوراسيون امروزي تقريباً همه قوانين سابق در ارتباط با استفاده از رنگ هاي گوناگون و تركيب آنها با يكديگر را در هم شكسته اند و امروز هر رنگي را مي توان در دكوراسيون منزل به كار برد. ديگر مرزها و محدويت هاي گذشته در كاربرد رنگ ها در دكوراسيون رعايت نمي شوند و شايد به همين دليل انتخاب مجموعه رنگي دلخواه براي دكوراسيون يك خانه مشكل تر شده باشد. اما هنوز راه هايي براي تشخيص مجموعه رنگي مناسب براي هر خانواده وجود دارد. امروزه بيش از هر چيز به سليقه و روحيات ساكنين خانه توجه مي شود. هر يك از ما احتمالاً ايده هايي درباره رنگ هاي مورد علاقه خود داريم و انتخاب و سليقه ما اغلب بهترين راهنما براي انتخاب مجموعه رنگي مناسب براي محل زندگي و منزلمان است. اگر به يك پارچه كنفي رنگ پريده، يك روميزي بنفش پررنگ و يا لباس هايي به رنگ هاي زنده و درخشان تمايل داريد اينها مي توانند راهنماي شما در انتخاب مجموعه رنگي مناسب براي منزلتان باشند. در قدم اول كليه لوازمي كه در منزل داريد و آنها را به خاطر رنگشان دوست مي داريد در يك جا جمع كنيد. اين وسايل ممكن است عبارت باشند از يك روسري، يك سرويس بشقاب، صابون يا كارت تبريك و يا هر آنچه به واسطه رنگش مورد پسند شما است. كتاب ها و مجله هايي كه در رابطه با تركيب رنگ هستند، تهيه كنيد و با مطالعه آنها اطلاعات كافي در رابطه با ايجاد ارتباط ميان رنگ هاي گوناگون كسب كنيد. رنگ هايي كه شما مي پسنديد، تركيب آنها با يكديگر در يك مجموعه واحد ، و تأثير نور موجود در فضا بر آنها عواملي هستند كه نتيجه كار را تحت تأثير قرار مي دهند. هنگامي كه رنگ هاي مورد پسندتان را انتخاب كرديد با استفاده از مداد رنگي، مداد شمعي، آبرنگ و يا هر وسيله رنگ آميزي ديگري كه در اختيار داريد آنها را در كنار هم بر روي يك قطعه كاغذ سفيد آزمايش كنيد. اندازه سطوح رنگي مختلف را تغيير دهيد و به آنها كمي سفيد براي روشن تر شدن اضافه كنيد. به چرخه رنگ مراجعه كنيد و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را يافته در كنار آن امتحان كنيد. به خاطر داشته باشيد كه رنگ هاي منتخب شما وقتي بر روي سطح ديوارهاي اتاق اجرا شوند تاثيري بسيار قوي تر از نماي آنها بر روي يك قطعه كاغذ خواهند داشت. وقتي به يك تركيب رنگي رضايت بخش رسيديد توجه داشته باشيد كه تأثير نور موجود در محيط و شرايط منزل خود را نيز در نظر بگيريد . به عنوان مثال ديوارهاي زرد درخشان براي يك خانه آفتاب گير در منطقه اي با آب و هواي گرم و آفتابي ، بسيار زيبا به نظر مي رسند؛ اما همين رنگ بر روي ديوارهاي يك اتاق شمالي كه از نور طبيعي كمي بهره مند است نازيبا و كسل كننده خواهد بود. در چنين اتاقي استفاده از رنگ زرد خردلي نتيجه اي بسيار مناسب تر خواهد داشت. نور چه از نوع طبيعي و چه مصنوعي باشد تأثيرات مختلفي بر رنگ خواهد داشت و آگاهي از اين امر هنگام طراحي رنگ يك فضا ضروري است. دقت كنيد كه در چه زماني از روز و به چه ميزان نور طبيعي به هر يك از اتاق هاي شما مي تابد و رنگ مورد نظرتان براي هر يك از اتاق ها را در نور همان اتاق بيازماييد. انتخاب رنگِ مناسب براي پوشش ديوارها اولين قدم در طراحي رنگي براي دكوراسيون هر اتاق است ؛ اما شايد يافتن رنگ هاي متناسب با آن براي ديگر اجزاي دكوراسيون كمي مشكل تر به نظر برسد. استفاده از چرخه رنگ، روشي مطمئن براي يافتن رنگ هاي متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشكل از دوازده رنگ است كه سه رنگ قرمز، زرد و آبي در آن رنگ هاي اوليه و رنگ هاي ميان آنها به عنوان رنگ هاي ثانويه شناخته مي شوند. هر رنگ در اين چرخه مي تواند با رنگ هاي كناري خود كه رنگ هاي هم خانواده اش محسوب مي شوند و همچنين رنگ مقابلش كه رنگ مكمل آن است به خوبي تركيب شده نتيجه اي زيبا و موزون بيافريند. استفاده از رنگ هاي هم خانواده كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسايه هستند تركيبي ملايم و هماهنگ را ايجاد مي كند كه نگاه بيننده را به راحتي از يكي به ديگري رهنمون مي شود. استفاده از يك رنگ با ميزان كمي از رنگ مكمل آن چنانچه به درستي و در اندازه هاي صحيح صورت گرفته باشد نتيجه اي درخشان و چشمگير مي آفريند و بر جذابيت مجموعه رنگي حاضر مي افزايد و مانع غالب شدن كامل يك رنگ بر فضاي اتاق مي شود. در اين جا به برخي از اصطلاحات متداول طراحان دكوراسيون در ارتباط با رنگ اشاره مي كنيم: رنگ هاي آكسان: رنگ هاي تند و درخشاني كه براي زنده كردن و انرژي بخشيدن به يك مجموعه رنگي به آن اضافه مي شوند، مانند رنگ صورتي تند چند كوسن و يك جفت شمع در يك اتاق نشيمن كه با خانواده رنگ كرم رنگ آميزي شده است. رنگ زمينه: رنگ زمينه رنگي است كه در بزرگ ترين سطوح و به بيشترين ميزان در يك فضا مورد استفاده قرار گرفته است مانند رنگ ديوارهاي يك اتاق. رنگ زمينه ، اغلب به عنوان پس زمينه اي براي ساير رنگ هاي به كار رفته در اتاق مورد استفاده قرار مي گيرد و ساير رنگ ها مانند رنگ هاي آكسان يا متضاد را در خود جاي مي دهد. رنگ هاي متضاد: اين رنگ ها در كنار هم تاثيري چشمگير بر بيننده باقي مي گذارند چنان كه حتي پس از بستن چشم ها اين تاثير تا مدت كوتاهي در ذهن بيننده باقي مي ماند. رنگ هاي سرد: اين رنگ ها حاوي مقدار زيادي رنگ آبي هستند، به عنوان مثال خاكستري هايي كه شامل مقداري رنگ آبي باشند احساس سردي و سرما را در شما ايجاد مي كنند در حالي كه خاكستري حاوي قرمز يا بنفش قرمز حس گرما را در بيننده القا مي كنند و ويژگي ديگري خواهند داشت. رنگ هاي مكمل: اين رنگ ها كه در چرخه رنگ در برابر يكديگر قرار دارند در كنار هم نمايي چشمگير و متعادل مي آفرينند. اين رنگ ها هرگز از يك خانواده نيستند و حداكثر تفاوت را با يكديگر دارند. به عنوان مثال مي توان چند كوسن نارنجي تند را در زمينه اي از رنگ آبي نمونه بارزي از اين تركيب در نظر گرفت. رنگ هاي غالب: رنگ غالب هميشه رنگي كه در بزرگترين سطوح و به بيشترين ميزان در مجموعه اي به كار رفته ، نيست بلكه رنگي است كه بيش از بقيه رنگ ها نظر را به خود جلب مي كند. يك خانواده رنگي: شامل مجموعه اي از رنگ ها مي شود كه به نوعي با يكديگر مرتبط هستند براي مثال خانواده آبي شامل مجموعه اي از رنگ هاي آبي است كه از يك سو با آبي سبزها شروع مي شود و از سوي ديگر به رنگ هاي آبي بنفش ختم مي شود. خانواده قهوه اي از رنگ قهوه اي و قهوه اي خاكستري تا پرده هاي نارنجي و قرمز را شامل مي شود. رنگ هاي گرم: اين رنگ ها محتوي مقدار قابل ملاحظه اي قرمز هستند. حتي برخي از آبي ها نيز ممكن است به واسطه وجود مقداري قرمز در آنها در اين مجموعه جاي بگيرند. رنگ هاي هم پرده: اينها رنگ هايي هستند مانند رنگ زرد پررنگ و آبي پررنگ ، اين رنگ ها لزوماً از يك خانواده نيستند بلكه هر دو داراي ميزان مساوي از رنگ قرمز يا آبي هستند و هيچ يك بر ديگري غلبه نمي يابند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ، نقاشي ساختمان قيمت، پمپ نقاشي ساختمان، سايت نقاشي ساختمان، نقاشي مدرن ساختمان، بتونه نقاشي ساختمان، هزينه نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان تهران، دستمزد نقاشي ساختمان، اصول نقاشي ساختمان، قرارداد نقاشي ساختمان، عكسهاي نقاشي ساختمان، نقاشي درب ساختمان، نقاشي رومالي ساختمان، طراحي نقاشي ساختمان، كادر نقاشي ساختمان، سوال نقاشي ساختمان، كتاب نقاشي ساختمان، نقاشي داخل ساختمان، نقاشي ساختمان قم، تزييناتي و نقاشي ساختمان، نقاشي آسان ساختمان، نماي ساختمان نقاشي، نقاشي ساختمان كاتالوگ، "كتاب نقاشي ساختمان"، نقاشي ساختمان گلستان، دكوراسيون نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان وسائل، فن نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان اصفهان، نقاشي ساختمان اليكا،
موضوع:
انجام مراحل مختلف نقاشي ساختمان (ديوارگچي و رنگي) 1- اولين كار تيغ كشيدن بر روي ديوار گچي و سنباده كشيدن است براي صاف شدن سطح كار . 9- مرحلۀ پايان نقاشي است و رنگ آخر را بر روي ديوار مي زنند در اين مرحله كار به پايان مي رسد . 1-در اين مرحله كليه تركها رو باز مي كنيم 2- كليه ديوارها را سنباده كاري مي كنيم تا ناصافي هاي آن از بين رود 3- تركها و سوراخ ها و در كل لكه ها را بتونه كاري مي كنيم 5- سنباده كاري ديوار هاي بتونه شده ايجاد گرد و خاك بر روي ديوار ميكند و نياز است قبل از رنگ آميزي ديوار و شروع رنگ كاري با يك دستمال نم ناك تمام سطح ديوار را از گرد و خاك پاك كنيم. 6- اولين مرحله رنگ كاري ما در اين مرحله شروع مي شود كه تعيين نوع رنگ و طرح آن بستگي به سليقه افراد دارد ( انواع رنگهاي آبي, قرمز, استخواني و…) . 8- در اين مرحله پس از پايان اولين مرحله رنگ كاري ما نياز به لكه گيري داريم كه اين مرحله با بتونۀ مخصوصي است كه دقت زياد در اين مرحله باعث زيباتر شدن هر چه بهتر كار در مرحلۀ پاياني ميشود و پس از پايان لكه گيري بايد يك سنبادۀ نرم بر روي ديوار ها كشيده شود و دوباره گرد و خاك ديوار توسط پارچه اي مرطوب گرفته شود. 9- در اين مرحله دست دوم رنگ بر روي ديوار زده ميشود و آرام آرام زيبايي كار نمايان ميشود. 10- مرحلۀ پايان نقاشي است و رنگ آخر را بر روي ديوار مي زنند در اين مرحله كار به پايان رسيده و حتما در پايان از كار لذت مي بريد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ، نقاشي مولتي كالر نقاشي پلاستيك ساختمان نقاشي ساختمان و كليه تزييناتي ساختمان، نقاشي ساختمان نقاش ساختمان، نقاشي ساختمان، .، "نقاشي ساختمان" نقاشي ساختمان، وسايل نقاشي ساختمان، طرحهاي نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان درجه، 3 فيلم نقاشي ساختمان، نقاشي پذيرايي ساختمان، نقاشي ستونهاي ساختمان، بانك نقاشي ساختمان، نقاشي نماي ساختمان، البوم نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان .پتينه، اجراي نقاشي ساختمان، مدل نقاشي ساختمان، قيمت نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان قيمت،
موضوع:
انجام شش مرحله پيش از نقاشي ساختمان: 1- جمع آوري لوازم محيط و پوشش مناسب محيط اطراف 2- محدود كردن ناحيه نقاشي و اعمال پوشش مناسب براي جلوگيري از رنگ شدن اطراف 5- انتخاب ابزار نقاشي و رنگ آميزي 6- در نهايت نقاشي و رنگ آميزي ناحيه مورد ۱) جمع آوري لوازم كاربردي و دكوراسيوني مورد نياز و همچنين پوشش آنها: توجه: به هيچ وجه به جاي تينر روغني، تينر فوري را امتحان نكنيد زيرا تينر فوري رنگ ديوار را در خود حل كرده و شما مجبور خواهيد بود دوباره آن ديوار را رنگ كنيد. ۳) مرحله زيرسازي: كليه قسمت هاي فرورفته اي را كه در اثر ضربه بر روي ديوار پديد آمده است با گچ و يا بتونه پر كرده و سپس هرگونه اختلاف سطح را با سمباده صاف و يكنواخت كنيد. به اين ترتيب بستري مناسب براي رنگ آميزي حاصل مي شود. ۴ ) مرحله انتخاب رنگ و ساخت رنگ مورد نظر: ابتدا نوع رنگ مورد نظر را با توجه به ديوار، سقف و غيره و همچنين پوشش قبلي آن انتخاب كرده و سپس به مرحله ديگر يعني ساخت رنگ دلخواه بپردازيد. به عنوان مثال براي پوشش كليه سقف ها به جز سقف آشپزخانه و سرويس هاي بهداشتي كه شست وشوي ساليانه آن نياز است از رنگ پلاستيك استفاده مي شود. ديوارها را نيز اغلب با رنگ روغني مي پوشانند كه تنها تفاوت موجود ميان ميزان نسبت ماتي و براقي رنگ روغن است كه آن هم با توجه به مكان و كاركرد آن انتخاب مي شود. به اين معنا كه براي سطوحي كه شست وشوي بيشتر لازم دارند، ميزان رنگ روغني براق نسبت به مات مي بايست بيشتر بوده و در مورد ديوارهاي ديگر مكان ها اين ميزان تقريبا نصف نصف و يا حتي مقدار رنگ مات كمي بيشتر از رنگ براق است. نكته ۱) اگر براي دستيابي به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط كرده ايد، پيش از استفاده بر روي ديوار توجه داشته باشيد كه همواره رنگ خيس دوپرده روشن تر از خشك شده همان رنگ است. براي امتحان بيشتر نيز شما مي توانيد قسمتي از در قوطي رنگ و يا قطعه فلزي بدون استفاده اي را با لايه اي از رنگ پوشش داده و كمي صبر كنيد. رنگ بر روي فلز با سرعت بيشتري خشك شده و نتيجه زودتر حاصل مي شود. نكته ۲) در صورتي كه نمونه رنگي را ساخته و در انتخاب آن اطمينان داريد، براي درست كردن مقدار زيادي از آن لازم است همان فرمول تركيب رنگي را استفاده كرده و جهت امتحان قطره اي از رنگ نمونه را در داخل قوطي رنگ ساخته شده بچكانيد. با اين كار به راحتي مي توانيد رنگ نمونه انتخابي و رنگ ساخته شده را با هم مقايسه كنيد. نكته ۳) اين روزها كارخانجات ساخت رنگ دست به توليد طيف وسيعي از رنگ هاي گوناگون زده اند كه به اين ترتيب سليقه همه افراد به راحتي قابل تامين است. ۵) انتخاب ابزار رنگ آميزي: براي رنگ آميزي سطوح داخلي ساختمان و لوازم گوناگون سه نوع ابزار رايج وجود دارد: الف) قلم مو ب) غلتك ج) پيستوله كه باتوجه به شرايط سطح مورد نظر براي رنگ آميزي بايد از يك و يا تركيبي از چند تاي آنها استفاده كرد. ۶) مرحله رنگ آميزي: پس از انتخاب نوع رنگ و ابزار، براي رنگ آميزي اقدام كنيد ولي پيش از آن ابتدا رنگ ها را صاف كنيد. به اين ترتيب رنگي صاف و بدون ناخالصي حاصل مي شود. اين كار در مورد استفاده از رنگ هاي باقي مانده از پروژه هاي قبلي نقاشي ساختمان الزامي است زيرا رنگ به مرور زمان و در مجاورت با هوا رويه بسته و خشك مي شود و در نتيجه ناخالصي هايي در آن به وجود مي آيد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: نقاشي درب ساختمان، نقاشي رومالي ساختمان، طراحي نقاشي ساختمان، كادر نقاشي ساختمان، سوال نقاشي ساختمان، كتاب نقاشي ساختمان، نقاشي داخل ساختمان، نقاشي ساختمان قم، تزييناتي و نقاشي ساختمان، نقاشي آسان ساختمان، نماي ساختمان نقاشي، نقاشي ساختمان كاتالوگ، "كتاب نقاشي ساختمان"، نقاشي ساختمان گلستان، دكوراسيون نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان وسائل، فن نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان اصفهان، پمپ نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان اليكا،
موضوع: انجام شش مرحله پيش از نقاشي ساختمان يا منزل خود انجام شش مرحله پيش از نقاشي ساختمان: 1- جمع آوري لوازم محيط و پوشش مناسب محيط اطراف 2- محدود كردن ناحيه نقاشي و اعمال پوشش مناسب براي جلوگيري از رنگ شدن اطراف 5- انتخاب ابزار نقاشي و رنگ آميزي 6- در نهايت نقاشي و رنگ آميزي ناحيه مورد ۱) جمع آوري لوازم كاربردي و دكوراسيوني مورد نياز و همچنين پوشش آنها: ۴ ) مرحله انتخاب رنگ و ساخت رنگ مورد نظر: براي رنگ آميزي سطوح داخلي ساختمان و لوازم گوناگون سه نوع ابزار رايج وجود دارد: كه باتوجه به شرايط سطح مورد نظر براي رنگ آميزي بايد از يك و يا تركيبي از چند تاي آنها استفاده كرد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ، نقاشي ساختمان تهران، دستمزد نقاشي ساختمان، اصول نقاشي ساختمان، قرارداد نقاشي ساختمان، عكسهاي نقاشي ساختمان، نقاشي درب ساختمان، نقاشي رومالي ساختمان، طراحي نقاشي ساختمان، كادر نقاشي ساختمان، سوال نقاشي ساختمان، كتاب نقاشي ساختمان، نقاشي داخل ساختمان، نقاشي ساختمان قم، تزييناتي و نقاشي ساختمان، نقاشي آسان ساختمان، نماي ساختمان نقاشي، نقاشي ساختمان كاتالوگ، "كتاب نقاشي ساختمان"، نقاشي ساختمان گلستان، دكوراسيون نقاشي ساختمان،
موضوع: انتخاب رنگ مناسب براي نقاشي اتاق و ديوار رنگ هايي كه براي نقاشي اتاق انتخاب مي كنيد، ارتباط مستقيم با روحيه شما دارند. اين مسئله به عنوان يك اصل و نكته اي غير قابل انكار پذيرفته شده است. بايد دانست كه رنگ ها مي توانند تعيين كننده حس و حال حاكم بر فضا نيز باشند، بطوري كه اگر يك اتاق را با رنگ هاي متفاوت نقاشي كنيد، خواهيد ديد احساس ها و حالت هاي كاملا متفاوتي در آن اتاق بوجود مي آيد. از اين رو مي توان گفت رنگ يكي از عناصر مهم در دكوراسيون داخلي است كه در انتخاب آن بايد دقت لازم را به كار بست. در خصوص انتخاب رنگ مناسب براي نقاشي يك اتاق علاوه بر اينكه سليقه شخصي و اولويت هاي دلخواه شما بسيار مهم است يك سري اصول و راهنمايي هاي ثابت و مهم وجود دارد كه بايد براي داشتن انتخابي صحيح و اصولي آن ها را مد نظر قرار داد. در اين مطلب سعي داريم به صورت خلاصه مهم ترين اين اصول و نكات را برايتان مطرح سازيم. با ما همراه باشيد. ويژگي ها و حقايق ظاهري و ذاتي رنگ ها زماني كه جلوه اتاقي برايتان كسل كننده و خسته كننه شده است، هيچ راه حلي سريع تر از تغيير رنگ و نقاشي آن اتاق نمي تواند جلوه آن اتاق را برايتان دگرگون سازد. تغيير رنگ از تمام موارد مشابه ارزان تر و سريعتر از همه قابل اجراست. چه قسمتي از يك اتاق خانه را نقاشي كنيد و چه تمام اتاق هاي خانه را حقيقت اينجاست كه تغيير رنگ مي تواند كيفيت زندگي و روحيه شما را نيز تغيير دهد و آنرا بهبود بخشد. امروزه دكوراسيون، چيدمان و طراحي داخلي منازل مسكوني به يكي از نكات ظريفي تبديل شده كه هر زن و شوهر كم و بيش با ذوقي را به داشتن منزلي زيبا در فضايي دلپذير ترغيب ميكند، يكي از اصول ابتدايي دكوراسيون، استفاده از رنگ هاي مختلف در جاي مناسب است. متخصصان دكوراسيون و خانه آرايي در مورد اصول به كارگيري رنگ در دكوراسيون منازل و سمبل رنگ هاي گوناگون توصيه هايي ارائه مي كنند. آنها معتقدند هر رنگ تاثير خاص روي فضاي محيط و به تبع روي ذهن آدمي مي گذارد. دسته بندي رنگ ها : رنگ گرم – رنگ سرد رنگ ها به صورت كلي به دو دسته رنگ هاي سرد و گرم (و البته رنگ خنثي) تقسيم مي شوند كه هر يك از اين گروه هاي رنگي از طرق مختلف مي توانند جلوه و احساس موجود در خانه را تغيير دهند و متحول سازند. رنگ هاي گرم: رنگ هاي گرم نسبت به رنگ هاي سرد بسيار قوي تر و درخشان تر هستند و خيلي زود تر ديده مي شوند. به طور كلي مي توان گفت كه گيرايي بصري نسبت به اين رنگ ها بالاتر است. بنابراين براي اتاقي كه سرد و بي روح است از رنگ هاي گرمي مثل زرد و قرمز و نارنجي استفاده كنيد تا روح و نشاط را به آن اتاق بياوريد. رنگ هاي گرم همچنين براي استفاده در اتاق هايي كه نورگير خوبي ندارند و از نور طبيعي بي بهره هستند نيز مناسب است. زيرا سبب مي شوند فضاي اتاق روشن و گرم شود چرا كه اين رنگ ها نور را منعكس مي كنند. رنگ هاي گرم در طيف هاي تيره سبب مي شوند فضا كوچك تر به نظر برسد از اين رو اين نوع رنگ ها براي اتاق هاي بزرگ و سرد بسيار مناسبند به اين دليل كه سبب مي شوند اتاق گرم و منسجم تر به نظر برسد. مثال هايي از رنگ هاي گرم و ويژگي آنها در زير بيان شده است: - رنگ قرمز، گرما، انرژي، خطر، خشونت و هيجان را القا مي كند و به هيچ وجه لازم نيست تا رنگ يك اتاق كاملا قرمز باشد تا شما دچار چنين احساساتي شويد و بنابراين هرگز در يك اتاق، اجازه ندهيد قرمز رنگ غالب باشد چون پس از مدتي عصبي خواهيد شد. - رنگ زرد، درخشش و شادي را القا مي كند و تا حدي محرك است، موجب بالا رفتن حافظه، قدرت تمركز و وضوح مي شود، سمبل ثروت و دارايي است و نگاه را به سمت خود جذب مي كند. - رنگ نارنجي، رنگ شادي و زنده كننده رنگ و بوي ميوه هاي بومي و ميوه هاي فصل پاييز است. موجب آزاد شدن هيجانات، از بين رفتن افسردگي و ايجاد خلق و خوي دوست داشتني مي شود. در صورتي كه در استفاده از آن افراط كنيد، حس ابتذال و پيش پا افتادگي را القا مي كند. رنگ هاي سرد: رنگ هاي سرد برعكس رنگ هاي گرم عمل مي كنند و تاثير مخالفي با آنها دارند. اين رنگ ها نور را بيشتر جذب مي كنند به همين دليل سبب سرد سدن فضا مي گردد. از طرفي رنگ هاي سرد سبب مي شوند، ديوار ها از هم دور شوند از اين رو اتاقي كه با رنگ هاي سرد مثل آبي- سبز يا بنفش رنگ آميزي شده اند بزرگ تر از مقياس واقعي خود به نظر مي رسند. اين گروه رنگي براي اتاق هاي كوچك يا اتاق هايي كه به شدت نورگير هستند و در طول روز در اثر نور خورشيد خيلي گرم مي شوند مناسبند و توصيه مي شوند. مثال هايي از رنگ هاي سرد و ويژگي آنها در زير بيان شده است: - رنگ آبي، رنگ خنك و آرامش بخشي است و سبب ابتكار و الهام مي شود. رنگي معنوي و يادآور صلح، اعتماد و امنيت است. - رنگ سبز، يادآور برگ درختان، چمن ها و جنگل است و به همين دليل به آن سمبل زندگي مي گويند. رنگي ايده آل براي القاي حس تعادل و تمركز است. - رنگ بنفش، آرامش، نوازش، عشق، تخيل و تمايل را القا مي كند. رنگ هاي خنثي: گروه مهم ديگري از رنگ ها وجود دارد كه رنگ هاي خنثي نام دارند. اين گروه رنگي تاثير و ويژگي هاي رنگ هاي سرد و گرم را ندارند. در اصل اين گروه رنگي خود را با فضا سازگار مي كنند و هيچ گونه حالتي را بر فضا تحميل نمي كنند. از ديگر ويژگي هاي مهم اين گروه رنگي آن است كه به آساني كنار رنگ هاي ديگر مي نشينند و خود را با هر رنگي هماهنگ مي سازند. تعدادي از مهم ترين رنگ هاي خنثي عبارتند از:سفيد، سياه، بژ، طوسي و… مثال هايي ديگري از رنگ هاي خنثي و ويژگي آنها كه در زير بيان شده است: - كرم، شيري، عسلي، قهوه اي و خاكستري، جوي آرام، صاف و روشن را به وجود مي آورند و سفيد سمبل پاكي و روشني است. ارزش ديگر رنگ ها را بالا مي برد و فضا را بزرگ تر نشان مي دهد. به طور تقريبي رنگ سفيد تقريبا با تمامي رنگ ها هماهنگي دارد. همچنين سياه، سختي و سلطه جويي و حس در خود فرورفتگي، ناراحتي و فروتني را القا مي كند. در صورتي كه به افراط مصرف شود، سبب بروز افسردگي خواهد شد. چگونه رنگ مناسب انتخاب كنيم؟ با توجه به اين ويژگي هاي كلي كه در بالا به آنها اشاره كرديم اگر رنگ ها طبق ويژگي ها و موقعيت اتاق مورد نظر انتخاب كنيد مي توانيد به نتيجه مطلوبي برسيد. براي انتخابي صحيح تر مي توانيد از طرق مختلفي نيز ايده و الهام بگيريد. براي مثال طبيعت يكي از بهترين و كامل ترين منابع براي الهام گرفتن براي نحوه استفاده از رنگ ها و نحوه اصولي تركيب رنگ هاي مختلف است. يكي ديگر از منابع قابل اطمينان مجلات دكوراسيون داخلي و عكس ها و تصاوير موجود در آنها هستند. در اين كاتالوگ ها و مجلات شما مي توانيد تاثير يك رنگ در اتاق هاي مختلف و با چيدمان هاي متفاوت را مشاهده كنيد و از آنها ايده بگيريد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ، نقاشي مولتي كالر نقاشي پلاستيك ساختمان نقاشي ساختمان و كليه تزييناتي ساختمان، نقاشي ساختمان نقاش ساختمان، نقاشي ساختمان، .، "نقاشي ساختمان" نقاشي ساختمان، وسايل نقاشي ساختمان، طرحهاي نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان درجه، 3 فيلم نقاشي ساختمان، نقاشي پذيرايي ساختمان، نقاشي ستونهاي ساختمان، بانك نقاشي ساختمان، نقاشي نماي ساختمان، البوم نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان .پتينه، اجراي نقاشي ساختمان، مدل نقاشي ساختمان، قيمت نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان قيمت، پمپ نقاشي ساختمان، سايت نقاشي ساختمان، نقاشي مدرن ساختمان، بتونه نقاشي ساختمان، هزينه نقاشي ساختمان، نقاشي ساختمان تهران، دستمزد نقاشي ساختمان،
موضوع: [ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |